[App] Touch LED Notifications

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av hikari, 5 apr 2011.

  1. Nus

    Nus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan man lägga in förfrågningar nånstans på vilka appar man vill ha notifieringar på? Skulle gärna vilja att knapparna blinkar när man fått meddelande på WhatsApp också om det är möjligt.

    En annan bra grej jag skulle vilja ha är att man ska kunna ställa in blink-mönster för respektive app. :)

    Tack för en grym app! :cool:
     
  2. donnie

    donnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    LG borde erbjuda dig jobb efter detta :) Tack!
     
  3. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    En tanke slog mig precis...

    Om denna app blinkar genom att skriva en massa kontinuerliga värden till en fil på det interna NAND - minnet... finns det då inte risk att man sliter ut minnet? Normalt sett ska det ju inte vara några problem med antal skrivningar men kanske kan detta ställa till det med livslängden?
     
  4. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Helt underbar app, MEN den har en tråkig ovana att dra ner LED knapparna på noll emellanåt så jag måste gå in och manuellt öka ljusstyrkan. Fixa det och du har en pay-app.
     
  5. dbtomas

    dbtomas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    First, thanks to the program and then one idea:
    there are 4 LEDs on the phone and 4 notifications: gmail, sms, mms, missed calls.
    To conserve battery power on each notification should be an LED.
    (example)
    gmail = option LED flashes
    sms = home LED flashes
    mms = back LED flashes
    m.calls = search LED flashes
     
  6. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    As stated earlier it's not possible to address an individual LED, they are all "connected" together.
     
  7. dbtomas

    dbtomas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK tanks :o
     
  8. MaryK

    MaryK Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Fantastisk app!
     
  9. baol

    baol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    A question: is it possible to have permanent light of touch buttons when the phone is used in the dark?
    I remember that my previous phone, an HTC Legend, used the light sensor to activate light of the touch buttons (just a little amount) when used in the dark to have more readable buttons
     
  10. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    correct me if im wrong, but r u asking for an app that turns off the LED buttons when the phone is in a well lit area, and lights them up when the phone is in the dark? if yes, then i want it too :D
     
  11. baol

    baol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Right, in my HTC Legend when in lit area buttons are lighted just few seconds, then they are turned off, while in the dark they are permanently turned on with a little amount of light when display is on so it's easy to see them... I think it would nice to have this feature :)
     
  12. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    I have not dug around in the light sensor device data, but it should be possible.. the problem I can see is that this would be (yet) another thing running in the background draining the juice
     
  13. Mostrapotski

    Mostrapotski Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hi, thank you for this app, it is very useful !
    It's hard to register here when talking only french/english but you deserve the thank!!

    I m also very interested in a whatsapp notification :P

    Thank you again.
     
  14. frankBanks

    frankBanks Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Great app! Jag använder den på min g2x här i staterna ... Jag skulle verkligen vilja det för andra konton samt som GTalk, Facebook, Twitter, etc. .. Tack och hålla uppe det goda arbetet.
     
  15. Tommmii

    Tommmii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  16. hikari

    hikari Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Äntligen har man haft lite tid att sitta med den här appen igen. Första inlägget uppdaterat med en ny version ! :)
    Tyvärr inget stöd för andra notifikationer än de vanliga. Kommer inte ha så mycket tid att titta på annat, men om någon har en färdig kodsnutt eller bra information om hur man kollar andra notifikationer (t.ex. gtalk etc) så hojta till. Jag kommer även lägga upp sourcen senare så att någon som har mer tid kan fortsätta utveckla den.

    Varsågod ! :)
    Vet tyvärr inte hur man gör, eller om det går, att kunna välja vilken app som helst att lyssna på. Är inte så insatt i Android än :) Jag såg att NoLED verkar ha något sådant. Den verkar rätt kompetent också, så det bästa vore att modifiera den för 2X, men jag vet inte om sourcen finns tillgänglig.

    Hmm, bra fråga, har tyvärr ingen aning alls. Förhoppningsvis borde det inte slita på minnet, någon mer hårdvarukunnig kanske har svaret på det. Bästa vore ju om LG gjorde en egen notifikationsimplementation.

    Konstigt. Kanske har löst sig med den senaste versionen, prova gärna och hojta till om det fortfarande inte fungerar.

    Hey ! Sure, I'll check it out later :)
     
  17. w00t

    w00t Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Detta borde gå att lösa genom att ta bort pulse-effekter etc. och endast (i psuedo kod) skriva 1 till LED vid sms t.ex. så lyser knapparna enligt den, av användaren valda, ljusstyrkan i ett fast sken. Då skrivs väl ingen ny data under notifikationstiden?

    jag kanske svamlar, har inte hunnit testa appen så vet inte riktigt hur det fungerar i praktiken :)
     
  18. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ja, jag är lite orolig för detta eftersom det fadear in och ut så fint så krävs det säkert många många skrivningar. Läs gärna detta från Wikipedia och säg vad ni tycker, är det relevant?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory
     
  19. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    ang. skrivning till minnet är jag rätt säker men inte 100% att det inte sliter alls

    förklaringen ligger i att man skriver till /sys/... kollar man "mount" på telefonen så får man "sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0".. dvs. det är ett virtuellt filsystem och inget som sparas på något minne

    skriv på ;)
     
  20. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    sorry för dubbelpost, men det här är om en annan sak

    kollade info på förstasidan i tråden och tror jag kan byta bort min app mot den här nu (om jag nu inte orkar ordna andra appar jag vill ha info om)

    men en request om du orkar (inte främst från mig): förmåga att stänga av LEDs när skärmen är på om det är ljust i rummet. Tyvärr innebär ljust verkligen LJUST, sensorn säger 0 i ett "vanligt" rum.
    Jag har redan kollat på vart man hittar info (tyvärr funkar inte androidgränssnittet för att kolla lightsensor, dumma LG)

    /sys/devices/platform/star_aat2870.0/alc_level är vilken nivå ljussensorn ger
    /sys/devices/platform/star_aat2870.0/alc är om ljussensorn är aktiverad (tror tyvärr att man inte kan ha skärmen på statisk ljusstyrka, kan kolla mer på att aktivera ljussensorn om du tar din ann projektet)

    min ide är att man lägger till en seekbar i conf, med hur lång timeout, startar en timer i tjänsten när skärmen tänds upp och man får info från accel. så efter den triggar läser den om sensorn är på alc=1, och om alc_level är >0 så sätter man wled till 0mA och en global till true eller något så att inte wled stannar på 0 för alltid.