ASUS MEMO Pad 7:K013(ME176CX)

Diskussion i 'ASUS' startad av Lilyofthevalley, 13 sept 2014.

  1. Lilyofthevalley

    Lilyofthevalley Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla där ute! Jag sliter mitt hår snart eftersom jag har fått problem med en Memo Pad! Jag lägger in den konversation jag haft med "expertisen", alltså ASUS kundtjänst, så får jag förhoppningsvis med hela problemet. Hoppas detta är ok!


    -----------------------------------------------------------------------------------
    Så här skrev jag:

    [Produktinformation]
    Produkttyp : Eee Pad
    Produktmodell : ASUS MeMO Pad 7 (ME176C)
    Produktens serienummer : E60KCY913987
    Inköpsdatum : 2014/08/31
    Operativsystem : Android

    [Problembeskrivning]
    Hej! Har nyligen köpt en ASUS MEMO Pad7 till ena sonen. Ett av hans första
    konststycken med surfplattan var att lägga in ett lösenord på den, ett lösenord som han nu inte längre minns. Vi har provat allt, över 150 försök att komma på lösenordet, men utan resultat. Läste på er sida att man kunde ladda hem filerna "cleardata.zip" för att via SD-kort kunna återställa plattan men detta har inte fungerat för mig. När jag efter många, många försök ÄNTLIGEN kom på hur jag kom in i plattans system, droidboot, så får jag inte "reboot" att fungera alls, inte heller "recovery". Det enda som kommer upp är följande text:

    FASTBOOT INIT...
    E:installer device ignored
    FASTBOOT CMD WAITING
    E:failed to mount device ´/dev/block/sda1´as installer partition using fs_type
    (?)ition using fs_type ´vfat´
    E:installer device ignored
    E:installer device ignored
    ENo valid installer medium found.
    Could not open /sys/devices/virtual/backlight

    Frågetecknet inom parantes betyder att det ser ut som om någon bokstav ligger utanför skärmen så att jag inte kan läsa hela ordet. Vet inte om så är fallet dock.

    Alternativen som kommer upp är ju:
    - REBOOT DROIDBOOT
    - REBOOT
    - RECOVERY
    - POWER OFF

    Det står att jag ska välja med volymknappen och sen bekräfta med Power-knappen. När jag valt och trycker på Power så händer inget...

    Vad kan jag göra för att på något sätt komma in i plattan igen??? Har även försökt koppla den via datorn men utan resultat.

    Snälla hjälp! Känns så snopet att sonen inte kan använda plattan som är helt ny! :-(

    MVH Annelie

    Det är alltså detta som är mitt stora problem... Detta svar fick jag:


    Hej,

    Tack för ditt mail.

    Återställning android,

    Tänk på att när du gör en återställning kommer all data att raderas,
    så var noga med att föra över alla filer (bilder, musik, videoklipp) som du vill behålla.

    1. stäng av enheten helt.
    2. håll inne volym ner medans du startar upp den
    3. Nu kommer en skärm som det står reboot på, tryck volym upp tills du ser "recovery" och tryck on/off för att välja recovery
    4. kommer du till en skärm med "no command" håll nere on/off och tryck volym upp.
    5. välj wipe data factory reset. sedan startar du om enheten

    Lycka till!
    Testa med det här,
    Bästa Hälsningar / Best Regards,

    Linus S.

    ASUS Customer Service

    Jag svarade:


    Tack för svar! Tyvärr hjälper ju inte detta mig. Jag vet att en återställning raderar allt på plattan men det finns ju ingen chans att rädda något på den eftersom jag inte kan nå någon som helst information inuti den. När jag gör som du säger, startar upp den med volymknappen ner, så hamnar jag på den låsta hemskärmen med texten "säkert läge" längst ner i vänster hörn. Där är det stopp, hur jag än gör. Startar jag plattan och håller inne volym upp + power så kommer jag in till den lista jag beskrev i min ursprungliga frågeställning. Där finns alternativet Recovery men inget händer när jag
    försöker välja detta. Plattan stänger sig och startar om sig, inget mer. Hur sjutton gör jag!? Snälla, ge mig ännu mer detaljerade instruktioner!
    TACK på förhand!
    Annelie

    Till slut fick jag detta svar:


    Hej igen,

    Då måste det vara något som är fel.
    Om du precis har köpt den så rekommenderar jag att du returnerar den till din återförsäljare.
    Men annars så får vi skicka in den till service.

    Såhär skickar du in den,

    Du kan gå till http://rma.asus.se och välja en produktkategori som matchar
    din produkt och fylla i ett upphämtningsformulär.
    - Notebook: Bärbara datorer.
    - Eee produkter: Eeebox, eeepc, eeepad, nexus 7, fonepad och All in One (AIO)
    - Desktop: Stationära datorer med extern skärm.
    - LCD: Skärmar
    - PDA: Padfone

    På blanketten måste du fylla i ett "Service-ID", använd
    "ASUS CASE-ID" som anges på toppen av detta e-mail. All
    information, samt garantivillkor och bestämmelser, finns på
    hemsidan, gå igenom dem ordentligt.

    Vänligen observera att ni kan komma att få ett kostnadsförslag om handhavande skador upptäcks under reparationen.
    Det kan t.ex. vara en olycka där produkten åkt i golvet när man flyttade den och sedan råkat tappat den. Detta så att ni är medveten om det skulle ske. Har detta inte har hänt kan ni bortse från detta meddelande och gå vidare med den ursprungliga informationen. När du är klar kommer du att få ytterligare instruktioner på din e-post inom 48 timmar.
    Skicka gärna med en kvittering på köpet när du skickar iväg den.

    Vi hoppas att vi har varit till hjälp.

    Bästa Hälsningar / Best Regards,

    Linus S.

    ASUS Customer Service

    -----------------------------------------------------------------------------

    Min fråga till er nu är - stämmer det som han säger, att det är något fel på plattan? Känns som om det ju måste finnas NÅGOT sätt att komma in i den?! Skickar vi iväg den så måste ju de som ska fixa den komma in i den och återställa. Upplevde det som om kundtjänst inte förstod mig riktigt. Plattan är helt ny ju, aldrig blivit tappad eller skadad, använd bara några fåtal timmar innan sonen låste den. Vet ni något mer sätt att prova för att komma in i den? Vad menas med att det kommer upp "säkert läge" nere i vänstra hörnet? Finns något att göra där? Detta med att sätta i SD-kort med cleardata.zip. Går det att få igång på annat sätt?

    Snälla, ge mig alla tips ni har! Och tack för att ni orkade läsa mitt på tok för långa inlägg... :o