Beställt en Xiaomi 13T pro från Refurbed.se - bra val?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av eucalyptus, 17 feb 2024.

  1. eucalyptus

    eucalyptus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2016
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    56
    Tjena!

    Beställt en 13T pro från Refurbed.se för 6600kr. Är det ett bra val?
    Vill bara ha lång batteritid, snabbladdning. Bra kamera och hyfsad skärm. Men behöver inte va något värsting.

    Har en mi 11 idag sen snart 3 år tillbaka
    Den är helt kass nu. Kameralinsen blev suddig/fuktig idag under dagens promenad så kunde ej ta foton. Fungerade återigen hemma i värmen några timmar senare.

    Batteriet laddar ur otroligt fort, förlorade över 60% på 2 timmar (under promenaden) varav kanske 30 min med skärm igång.

    Den har problem med laddning och snabbladdning fungerar ibland.


    Ser att 14 serien släpps snart. En vanlig 13T hade fungerat alldeles tillräckligt. Har kollat på Oneplus Nord 3 också. Prisvärda. Men vill inte lägga för mycket pengar på en mobil som används till att skrolla forum, spotify och ta bilder i skogen. Inga tunga appar, som mest pokemon go på sommaren

    Xiaomi 13T Pro | 12 GB | 512 GB | grön | 6 606 kr | Nu med en 30 dagars provperiod
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. 001

    001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2020
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21
    Du har gjort ett bra val. Jag köpte min ny för 8 300 kr med samma spec i blått. Jag har ingenting alls att klaga på som normal brukare. 22 min från 0-100% med 120 watt är fint. Jag tror inte att det finns någon annan telefon på marknaden som laddar snabbare. 26-27 tim visar telefonen att det ska räcka från 100% med min användning vilket stämmer bra.

    Jag tycker om Xiaomis gränssnitt då jag haft flertalet av Xiaomis telefoner innan. Min har fått Android 14 och hyper os. Lite skillnad är det med hyper os men inte något revolutionerande. Gränssnittet är typ som innan. Telefonen är rapp alltid och jag känner att den tekniskt är på topp.

    Hittade ett extra tunt svart skal på Ali express som jag tycker är nödvändigt på en så här pass dyr telefon. Det medföljande genomskinliga fungerar det med men jag tycker att det ser billigt ut.

    Lycka till!
     
    Last edited: 19 feb 2024
    greenjuice, jabbeboy, chraist och 1 annan gillar detta.
  4. eucalyptus

    eucalyptus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2016
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    56
    Tack :innocent:

    Tack! Ja priset verkar riktigt bra... 6600kr. Tror ärligt talat inte ens telefonen är använd, den har funnits på marknaden 4 månader. Men hur ett tyskt bolag har fått in den som refurb vet jag inte. Men hoppas på det bästa såklart! Och om den blivit servas så hoppas jag IP68 kvarstår.

    Var fruktansvärt less på xiaomi först för 2-3 år sedan, miui fungerade skit. Men med nytt android osv så är det riktigt bra. Kommer från Huawei och Samsung, Xiaomi är bättre IMO.

    Men batteritiden skrämmer mig. Alltså mi11 är skrämmande. Får som bäst 1-1.5 timme skärmtid nu och sen är telefonen död.

    Går visserligen att byta för 700kr hos mcare, men svårt att vara utan telefon i 2 veckor.

    Hur mycket skärmtid får du? Klarar den sig en hel dags användning (surfa, sociala medier) utan laddning?

    Har du testat din i vatten?

    Uppskattar din input. Xiaomi gör bra mobiler men känns som alla konkurrenter är ljusår bättre i batterieffektivitet.

    :innocent::D
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 444
    Mottagna gillanden:
    8 378
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mi 11 har ovanligt dålig batteritid så absolut inte representativ för Xiaomilurar generellt. Har haft både Mi 11 och 13T Pro. Den senare hade bättre batteritid.
     
    jabbeboy, Millwad och eucalyptus gillar detta.
  6. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Xiaomi använder Li-Po batterier som är sämre än vanligs Li-Jo
     
    eucalyptus gillar detta.
  7. Kaleid

    Kaleid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    54
    Telefon:
    Xiaomi 12t pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 12t pro
    Bara min egen erfarenhet... Mi10t pro med li-po var bättre i batteritid än mi12t pro..
     
    flipp och eucalyptus gillar detta.
  8. 001

    001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2020
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21
    Klarar en hel dag ja. Sen kan man ställa ner från upp till 144 Hz till 60 Hz för att få längre batteritid men nog vill man ha max av skärmen?

    Vatten vet jag inte. Reburbish, tänk på att det ska vara en 120 w GAN-laddare med i förpackningen inkl originalkabeln. Få max laddning går inte med en annan laddare eller kabel.

    GaN-laddaren går dock att köpa i efterhand för 500 kr hos Mi Sverige.
     
    eucalyptus gillar detta.
  9. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Har du Halebop kan du få den för 5000 kr jämnt
     
  10. eucalyptus

    eucalyptus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2016
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    56
    Riktigt bra pris för telefon men då sitter man på ett överprisat abonnemang i 36 månader... Betalar nu 170kr för 20gb surf på vimla. Svårslaget. Skönt att inte vara bunden :)

    Men stort tack för tipset
     
  11. eucalyptus

    eucalyptus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2016
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    56
    Fick hem telefonen från Tyskland idag! Snabb leverans.

    Fick med helt ny oanvänd laddare och sladd i originalkartong. Enda som saknas är det transparenta fodralet xiaomi brukar skicka med. Har beställt några olika från Aliexpress.

    Telefonen är helt ny. Kom med 55% batteri. Inte en skråma. Inte ett endaste fingeravtryck.

    Men skal känns verkligen viktigt för kameralinsen är enorm och skrapar direkt i bordet.

    Hoppas på en fortsatt positivt upplevelse med låååång batteritid...
     
    chraist gillar detta.
  12. 001

    001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2020
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21
    Mitt tunna skal här: Geeignet Xiaomi 13t Pro 13t 11t Pro 11t New Business Ultra - Temu Germany
     
  13. Winestone

    Winestone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2017
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Comviq Movistar
    Telefon:
    Vivo X70 pro plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Movistar
    Telefon:
    Vivo X70 pro plus
    ROM:
    FunTouch OS 12
    Telefon 2:
    Xiaomi 12 pro
    ROM:
    Miui 13
    Platta:
    Ipad
    Platta 2:
    Xiaomi Pad 5
    Har en 13T Pro som jag köpte när det var kampanj. 7990 kr med 512 Gb.
    Den är helt okay för pengarna. Tycker att den tar bättre bilder efter uppdateringen av HyperOS. Det jag saknar är macro. Beställde en 14 ultra igår för 1220 dollar inklusive frakt. Den ska bli kul att testa.
     
    flipp och eucalyptus gillar detta.