Blackview p2

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av minienis, 26 jan 2017.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Risken är överhängande, två av de tre sämsta kom alltså ifrån Xiaomi.
     
  2. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Xiaomi har lurar under 1500.
    Har testat Ulefone, Cubot, Oukitel och Homtom (Doogees syster märke) . Samma skit; skärmglasen går sönder hur lätt som helst, potatiskameror och skitdåliga roms. Tror inte Blackview är speciellt annorlundana. Men vill du testa så köp, men för mig är det obegripligt att köpa en Blackview p2 tex när man kan få en Redmi note 4 för samma peng.
     
    flipp gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 443
    Mottagna gillanden:
    8 375
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håller med. Slår vad om att nya Redmi Note 4 med snapdragon 625 dessutom har bättre batteritid trots att mindre batteri. Källarföretagen du pratar om är i regel riktigt dåliga på att optimera batteritiden. Man slänger in ett stort batteri för att det ska se bra ut på papperet. Några märkliga saker med den här luren är att den använder MT6750T som är en gammal budget SOC från mediatek och den väger 231 gram vilket är horribelt mycket för en lur på 5.5 tum.
     
  4. inact_0007

    inact_0007 Infant Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Doogee F5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Doogee F5
    Telefon 2:
    Elephone P6000 Pro
    Jag tycker det är lite tråkigt att det är så allmänt negativa kommenterar där man drar alla märken över en kam. Jag tycker absolut att man ska granska, kritisera och se till ett märkes historia, men vilka märken har haft ett utbud som är fläckfritt?
    Det tråkiga är att man kastar en skugga över vissa oetablerade märken direkt när en ny modell kommer utan att först ha provat eller låtit någon annan testa. Jag har full respekt för er som hållit på länge med telefoner inom denna forumsdel och ert kunnande. Men man lär kanske se till om tråden handlar om en frågeställning där användaren frågar efter rekommendationer eller visar en ny modell av ett märke som denne tänkt prova. Jag förespråkar inget märke då den ena modellen kan vara riktigt bra medan nästa är väldigt dålig. Det är olyckligt att många märken dras över en kam utan att först ha granskats. En granskning kanske visar att 9/10 telefoner är dåliga i från ett visst märke, eller så finns det faktiskt guldklimpar mellan stenarna?

    Nu ska jag inte ta upp denna tråd med mer saker som inte tillför något :)

    Jag väljer att tacka för mig och stor tumme upp för er som leder tester och gör recensioner och som leder oss andra till bra samt prisvärda modeller!

    Må väl!
    Alternative
     
    Ara gillar detta.
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag kan säga att jag har haft Ulefone Power, DOOGEE: Pixels, Y100 Pro, F5 och Y6 Max. Ingen av dessa har haft några mjukvarubekymmer som inte fixats med uppdateringar, det finns inget att klaga på vad gäller mjukvaran där, förutom att de inte får nyare andriodversion förstås. Mjukvaran har varit stabil och fungerat bra efter lite buggfixar och optimeringar som man kunnat ladda ned.

    Vad gäller skärmglaset så får man vara försiktig helt enkelt, ett skal är att rekommendera.

    DOOGEE F5 hade en för prisklassen när den kom en riktigt bra kamera och stod sig väl emot andra kameror i prisklassen. Pixels och Y100 Pro har riktigt svaga kameror. Y6 Max kamera fungerar helt okej i bra ljus, fungerar "inte alls" i svagt ljus.

    Sen har jag haft en Blackview BV5000 och den hade en hel del bekymmer, inte minst vad gäller mjukvara, men jag förmodar att Blackview blivit bättre sen dess. Kameran på BV5000 var riktigt skaplig för prisklassen, det gick helt klart att få fina bilder om det fanns tillräckligt med ljus.
     
    Last edited: 15 mar 2017
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 443
    Mottagna gillanden:
    8 375
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag kan definitivt blir lite väl negativ och gnällig ibland. Så det bra att du påpekar detta. Jag stör mig rätt mycket på företag som försöker sälja telefoner som ser bättre ut på papperet än hur de fungerar i verkligheten, detta verkar vara en välkänd strategi bland mindre smartphonetillverkare. Men det kan absolut finnas ett och annat guldkorn och alla söker såklart inte efter samma sorts telefon. Behöver man t.ex. stöd för många LTE-band blir ju utbudet väldigt magert från Xiaomi, Leeco, Meizu, Nubia etc.

    Åter till topic. Här finns en färsk recension på blackviewn:

    View: https://www.youtube.com/watch?v=1mD1lV2CJ_A


    Har kollat på i princip alla hans recensioner och han "hyllar" praktiskt taget varje telefon och är inte tillräckligt kritisk men det kan ändå vara intressant för den som är intresserad av den här luren. Som jag misstänkte verkar batteritiden dock inte motsvara batteriets storlek.
     
  7. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Såg ut som en trevlig telefon, men som @flipp@flipp säger, MT6750T är ju ingen höjdare..
    Nästa lur jag köper ska ha Snapdragon! Är så sjukt trött på min RMN3 MTK..
     
  8. tellusair

    tellusair Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tja,

    Nu har jag haft min p2 ett tag och kan komma med en liten recension.

    Kommer att lägga upp + och - [emoji5]️

    + känns välbyggd
    + aluminiumchassiet känns premium
    + programvaran flyter utan några större konstigheter, känns riktigt snabb
    + sjuk batteritid! Lätt 36 timmar med normal användning med Spotify, Youtube, spel, fb, insta osv osv (underbart att slippa tänka på att ha med sig laddare till jobbet)
    + ljus skärm! Riktig ljus och det vita är liksom vitt
    + man får med tpu skydd och två skärmskydd i lådan [emoji106]
    + snabbladdning! CA 2 timmar från död telefon till 100% mega batteri

    - rosslig vibration
    - bluetooth tappar ibland
    - tung, vet inte om batteriet är det som gör det
    - kameran är under all kritik båda sidor är i princip oanvändbara om man inte är utomhus i solen


    I det stora hela tycker jag att den är värd priset på 1580 kr jag fick ge. Extra nöjd med batteritiden.

    Vill man ha en premium lur så får man ju betala för det....


    Mvh TS