Blockdroid, Blocket app för Android - (inofficiell) - v2.62

Diskussion i 'Applikationer' startad av Merdon, 28 okt 2010.

  1. cyprox

    cyprox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Riktigt nice med blocket app! Som någon skrev tidigare så skulle en version utan reklam som man kan köpa vara trevligt

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  2. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    En köp-version utan reklam kommer snart. Kommer även lägga in nya funktioner i den som gratis version inte har. Men för tillfället kommer det vara samma app utan reklam

    Går även att visa annonserna med uppläggningsdatum i versionen jag har nu, men jag vill fixa 3g buggen som vissa verkar ha innan jag lägger upp den. En polare som har det problemet med sin desire kommer över om en stund, borde kunna fixa problemet då.
     
  3. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Han verkade inte ha 3g buggen med sin telefon iaf...

    Ni som har problem med att det funkar med wifi men inte 3g, kan ni skicka ett pm med er mail till mig så ska jag skicka en ny version, vill gärna veta om den funkar för er innan jag lägger upp den på market.
     
  4. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Väldigt trevlig app - jag köper fullversionen när den kommer.

    Bilder på Blocket är antingen 640 breda eller 480 höga (eller båda :) ) så det känns som de borde kunna vara lite större. Tumme upp på större tumnaglar för sökresultaten också.

    En sak som slog mig igår var en säljare länkat till en bild på en annan sida, men länken var inte klickbar. Vore det inte smidigt så småningom om man kunde klicka på den och visa sidan i browsern?
     
  5. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ny version 1.06 (finns nu som PRO-version)
    Version 1.06
    -Ändrat designen lite
    -Lagt till uppläggningsdatum

    Lyckades inte fixa 3G-buggen än (funkar med WIFI, inte med 3G), vill gärna att ni som får den skickar ett pm till mig eller skriv i tråden, vill veta vilka telefoner det gäller.

    La även upp en PRO-version nu, den är utan reklam men jag har tänkt att lägga in fler funktioner i den så att den skiljer sig lite från standard, men än så länge så skiljer sig ingenting förutom reklamen. Satte priset till 10kr, tänkte att de inte e någon big deal;)


    Bilderna i appen har den upplösningen om man väljer "hög kvalite", men jag komprimerar bilderna en aning, ju fler bilder i annonsen, destu högre komprimering, har märkt att den buggar sig rätt mycke när jag minskar komprimeringen, men jag ska försöka få lite bättre bildkvalite utan att tumma på stabiliteten.
     
  6. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kan inre hitta pro versionen. Skriver den över den andra, då jag har en mängd sparade sökningar så vore det smidigt om alla dessa hänger med när jag byter till pro

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  7. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ska titta på det, var en bra ide.

    Jag glömde nämna ordet "blocket" i description, har uppdaterat det nu, men antar att det tar en stund innnan market uppdateras, sök annars på blockdroid, eller använd barcoden som jag har på första sidan.
    Dina sökningar kommer inte försvinna, det kommer att läggas 2 appar på din mobil, standard och pro, så du har kvar dina sökningar i standardversionen tills du väljer att avinstallera den.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att appen behöver gps ?
    Känns som den blir onödigt batterikrävande med den aktiverad. Sitter man på ett sådant sätt att den inte får kontakt med satteliter så söker den ju bara i onödan.
    Vet inte om jag missat funktionen med gps i den här appen men personligen skulle jag ju kunna tänka mig att den är valbar i inställningar

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  9. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    I tidigare versioner har jag haft en funktion där man kan se sin egen position på kartan, men den bugga sig så mycket så jag har avaktiverat den. Har bara glömt att ta bort permission för GPS. Programmet aktiverar aldrig GPS´n så de borde inte dra nått mer på batteriet. men jag kan ta bort permission för GPS i nästa version eftersom jag inte använder den.
     
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    För mig går gps:en igång och söker position varje gång jag startar appen. Har avaktiverat gps i telefonen nu men vore ju kanon om det togs bort i appen. I övrigt fungerar appen skitbra !!

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  11. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har upptäckt varför nu, reklamen använder sig av GPS positionering, orsaken till att jag inte sett att GPS:en går igång e för att jag i inställningar för plats och säkerhet valt "använd trådlösa nätverk" för att avgöra min plats, avaktiverar jag det så sätts gps:en igång när jag startar blockdroid.
    Tills nästa version ska jag ha tagit bort GPS aktiveringen i reklamen, känns lite onödig, irriterar nog mer än vad den ger.

    Men tack för att du uppmärksamma det, hade inte gjort det annars.

    I övrigt vill jag säga att jag jobbar med att implementera "bevaka" funktionen. Men jag har rätt mycket i plugget nu så de kommer nog ta några dagar eller till helgen innan uppdateringen kommer. Vill också fixa 3G buggen som väldigt några men ack så viktiga användare verkar få. Men de e svårt att lösa då jag hittills inte lyckats hitta en telefon (IRL) som får samma bugg.
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Alltid kul om man kan hjälpa till,framför allt om det leder till förbättringar som kommer oss användare till nytta.
     
  13. stn

    stn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    På min stora skärm 4,3tum så är ikonerna ganska pixliga och otydliga.

    När jag sökte bil så gick det inte söka efter pris??

    Annars toppen app, du har gjort ett kanonjobb.
     
  14. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Prio just nu är funktionalitet, designen kommer ja kolla på senare.


    Jag använder mig av mobil.blocket.se och de funktioner den sidan kan erbjuda. För att ta "bil" som exempel kan man bara välja "miltal" och "årsmodell" pga av just detta. Blocket har inte implementerat någon annat sätt att begränsa sökningen på deras mobila sida. Kan hända att jag kan göra en egen variant, men just nu får de vänta då de blir ganska invecklat, (har ingen tillgång till blockets databas, bara det dom visar på sina hemsidor)
     
  15. Droid110

    Droid110 Guest

    Tack för denna utmärkta app :).. Nu kan man spendera mer tid på blocket! 5/5
     
  16. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har börjat få ingen Internetförbindelse nu. Kör pro. Men funkar ibland.

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  17. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Dom har gjort om hela designen på hemsidan.... så jag måste göra om en del i programmet för att få det att funka, förhoppningsvis kommer jag med en uppdatering redan ikväll.. tills dess har jag tagit bort appen från market, men de kommer en uppdatering snart.
     
  18. sandpappa

    sandpappa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS
    Väntar med spänning på den nya uppdaterade!
     
  19. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Dom har gjort om sidan till nått bättre faktiskt, går bla att söka på pris, men riktigt huvudvärk att dom har gjort om allt.... har ju inget api att jobba med, så ja tar allt från deras sida, dom har inte gjort om sidan på sjukt länge och nu gör dom största förändringen dagar efter att jag släppt appen, kunde inte bli mycke sämre taiming:)

    men men, ja jobbar vidare med koden nu, har fått resultatet att synas, nu jobbar jag på att visa själva annonserna. Tror jag hinner med uppdatering tills ikväll/natt, men kan inte lova nått
     
  20. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag får tyvärr inte den nya versionen att fungera, får bara "inga sökträffar ". Var likadant igår med den gamla versionen men det trodde jag berodde på blockets ombyggnad.

    Funkar vare sig på wifi eller mobil uppkoppling, HTC Legend 2.1 originalrom.

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk