Blocket säljer mobiler

Diskussion i 'Off Topic' startad av polar590, 11 jan 2024.

  1. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Såg att blocket börjat sälja iPhone
    och Samsung själva och med 2 års garanti
     
  2. namor

    namor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    Blocket faciliterar, och så klart procentar på transaktionerna, väl den möjligheten för olika samarbetspartners likt Refurbly osv.
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan du länka till exempel?
     
  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

  6. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Okej,så man köper ifrån någon annan egentligen,känns märkligt att man ska kontakta någon vid garanti eller dylikt,hade ju varit intressant att vet vilken som säljer mobilererna egentligen
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det står vem du köper från. Själva annonsen går inte att köpa utan den länkar till deras specifika hemsida för nybegangat.

    Följande är klippt från annonsen:
    Klicka på länken nedan för att komma till vår hemsida, där du kan beställa din nybegagnade mobil med betalkort eller Klarna.

    Du kan självklart också gå till vår hemsida via denna länk: Begagnad elektronik med garanti | Blocket Nybegagnat
    Länk: Se vårt utbud av Galaxy Z Flip 3 här
    På varje enhet står det vem som säljer
     
  8. mattihp

    mattihp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2021
    Inlägg:
    600
    Mottagna gillanden:
    742
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Motorola Ome Hyper
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Många av de där företagen som rekonditionerae lägger själva ut jobbet till tveksamma företag.

    Refurbed lade ner jäkligt mycket jobb på att ta bort min recension. Hade de inte återbetalat snabbt så skulle jag sagt rakt ut att de var en scam. 14ggr sade de emot mig och menade att en s20+ med 5g för amerikanska marknaden skulle ha 5g här. 14ggr. Trots att inte ett enda av banden används i Sverige.

    Hoppas blocket samarbetar med ett företag i Sverige som själva gör arbetet och som går att lita på.
     
  9. David-Refurbly

    David-Refurbly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2024
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    9
    David här, vd på Refurbly. Vi är ett av företagen som säljer begagnade mobiler och surfplattor via Blocket Nybegagnat.

    Blocket har hårda krav på de aktörer som får lov att sälja genom plattformen, bland annat 2 års garanti och minimum batterihälsa på 80%

    Vi säljer via ett antal partners och marknadsplatser idag och Blocket håller en hög standard. Om någon har några frågor, shoot :-)
     
    Buzz, Rocco420, eastbound och 2 andra gillar detta.
  10. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    617
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Just detta intresserar inte mig, jag är inte en blivande kund till er.
    Men jag gillar verkligen engagemanget att skapa ett konto här och möta kunderna direkt här på forumet. Tråkigt nog är det inte många representanter som gör det...
    Vet att de var nån SVT snubbe här för nåt år sedan.
    Kämpa på
     
  11. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag har iaf sneglat på tjänsten. Utbud verkar bra. Tror tjänsten kan rulla på bra.
    Något som en kollega påpekade är att det borde finnas bättre alternativ för delbetalning, effektiv ränta är på tok för hög (var Klarna vill jag minnas)

    En annan sak. Det borde finnas exempelbilder på vad de tre olika nivåer på skick kan innebära och se ut. Vi är alla olika i vad ”bra skick” egentligen betyder
     
    bernard gillar detta.
  12. David-Refurbly

    David-Refurbly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2024
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    9
    Exempelbilder kan vara hjälpsamma. En utmaning i branschen är dock att alla leverantörer, vi inkluderat, har olika standarder och definitioner av de olika skick-klasserna. I detta fall följer vi Blockets beskrivning så gott det går. Bilder kan vara ett bra sätt att visa hur det kan se ut. Dock tror jag att risken finns att vissa kunder får fel förväntningar, de kan till exempel förvänta sig att produkten exakt matchar bilden. Köper man en mobil i Okej skick kan det skilja sig en hel del från den ena produkten till den andra, trots att de faller inom samma kategori. Är man dock tydlig med att det endast är en fingervisning bör det funka.

    Genom åren har flera bolag försökt med att ladda upp en unik bild på varje mobil de säljer, likt hur Sellpy gör inom second-hand kläder, men jag har inte sett någon som har lyckats fortsatt göra detta. Repor på glas kan vara väldigt svåra att fånga på bild.

    Om man inte flitigt använder skärmskydd och skal till sin mobil är min uppskattning att den hamnar i kategorin "Okej skick" efter ett års normalt bruk. Skick-klasserna handlar endast om det kosmetiska, ej mobilens funktion.
     
    wmb, Buzz, eastbound och 1 annan gillar detta.