Problem: Bluetooth Honor 8

Diskussion i 'Honor' startad av Ptja76, 23 jan 2017.

  1. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!

    Någon mer än jag som har problem med att Bluetooth funktionerna i Honor 8 lever sitt eget liv?
    Ringer inte i headset, kopplar upp/ner lite som det vill. Samma sak med bilen, klockan.


    Ex: Väljer ringa upp någon i bilen, upprigning startar det ringer inte någonstans men man ser både i bilen och telefonens display att det håller på att ringa, strax innan någon svarar väljer telefonen att koppla ner förbindelsen. I bilen står det bluetooth förbindelse bruten. för att strax där efter kopppla upp igen. och efter en liten stund skicka ut ljudet. där hör man allt som oftast någon som ropar "hallå"hallå" för jag har ju inte hört eller märkt att de svarat.

    Exat samma fenomen är det med mitt headset.

    Tips?
    Någon mer än jag som upplever problem?
     
  2. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    900
    Mottagna gillanden:
    1 453
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Honor 8 har den stabilaste blåtandsuppkoppling jag upplevt med någon telefon. Har inte krånglat eller brutits en enda gång sedan jag skaffade den i november.
     
  3. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag hade problem med mitt headset tidigare, att det aldrig fick med sig mediauppspelning när det kopplades mot Honor:n. Löste sig dock efter att jag plockat bort mina Bluetooth-enheter från telefonen och parade ihop dem igen - kanske värt ett försök?
     
  4. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har aldrig uplevt sådana problem som med denna enhet inget som funkar vad det gäller BT har testat att para om dem flera gånger.
    Funderar på om man skall köra en 100% systemåterställningen (flasha) om hela telefonen eller helt enkelt slänga den i soptunnan.

    Nu har jag kört factory reset hoppas det var lösningen annars vet i 17on vad jag gör...
     
    Last edited: 23 jan 2017
  5. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Funkar bättre än ngn annan tel jag haft vad gäller bt-lurar då jag tränar o fungerar lika bra i bilen...
     
  6. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om installation av luren verkar löst problemen men vågar inte ropa hej än.....
     
  7. Pella

    Pella Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus Nord 2
    Har en Honor 8 köpt jan-17, Garmin S60 klocka, headset med blåtand och en bil med blåtand. När klockan är kopplad till telefonen och det ringer stängs blåtanden av. Inte att headsetet eller bilen tappar uppkopplingen, utan blåtanden stängs av och man får aktivera den igen. Då fungerar det tills nästa samtal. Det är lixom själva idén med en klocka att man ska se info, så det retar mig ofantligt mycket. Jag har gjort en factory reset och börjat om ett antal gånger och jag har uppdaterat det som finns till telefonen.
    Jag hittade min gamla LG G3 och där fungerar det bra. Är det något protokoll som inte Honor kan hantera?
    Är det någon som fått det att fungera?
     
    MatsGF gillar detta.