Buggar och förbättringar vi vill att HTC fixar (uppge programvarunummer /HTC)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Viggo, 17 apr 2010.

  1. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skriv ner buggar och förslag på förbättringar så uppdaterar jag denna post med era inlägg och skickar efter ett tag iväg till HTC. Kolla gärna om ditt problem redan varit uppe. Va specifik i beskrivningar och ställ gärna inte frågor om andra upplevt samma problem.

    Hej
    Tack för att du kontaktar HTC

    Tack för listan.
    Jag för vidare detta till eskalations teamet så att detta kommer till rätt avdelning.
    Har faktiskt sätt denna på Swedroid.se och följer diskutioner på Swedroid dagligen.

    Du är varmt välkommen tillbaka med fler listor och även frågor
    Mvh
    Adrian F
    HTC


    HTC vill veta programvarunummer i mobilen som fel upptäcks i. Detta hittar man under inställningar -> om telefon -> programvaruinformation.

    Skickat till HTC 20/4, 22/4, 28/4, 4/5, 20/5

    ==========================Buggar==========================

    Prestanda
    - Hemskärmarna hackar när man använder den optiska styrkulan snabbt ett par svep i rad. 1.15.405.4

    - Scrollning i meddelandehistoriken för sms hackar betydligt, även utan kontaktbilder. 1.15.405.4 Fixas med Handcent SMS

    Hängningar & Låsningar
    - Google maps + telefonsamtal gör att telefonen startar om sig /orbesson

    - Min helikopter-view brukar bugga, när jag ska ta fram den,den visar endast den ruta längst till vänster, och där är weather. /Appé

    - Tar mycket lång tid att stänga av telefonen, ofta över 5 minuter. 1.15.405.4

    Kontakter, FB, Synkronisering
    - Kontaktlistan från sms använder sig inte av inställningen i kontakter varifrån kontakter ska hämtas. Förklaring: Vid val av kontakt från sms/meddelande ger detta en alfabetiskt lista med alla kontakter i telefonen. Med samtliga nummer och email. I snitt har man då 1 nummer och 1 email, ibland 2 nummer till varje kontakt. Varje kontakt tar då upp 2 rutor, skulle man istället välja kontakten och därefter "medium"/ kontaktsätt skulle listan bli mycket mindre och överskådlig. /skeden

    - När den ska synka Facebook-vänner får man felmeddelandet "Processen com.htc.bg har slutat fungera..." Fixa! /yottabyte

    - Länken mellan Facebook-kontakt och vanlig kontakt försvinner för majoriteten av kontakter vid synkronisering med HTC Sync. /jimisola

    - Urbockade kontakter som syns i Telefon-menyn även när de altså inte skall vara synliga. Det gäller för sim, telefon samt facebook-kontakter. /beerbaron

    - Kontakt-widgeten som följer med. Jag har valt en grupp som jag brukar ringa ofta. När man klickar på en kontakt första gången så kommer det upp en ruta så man väljer sms samtal eller mail. Nästa gång är det valt som default, så om jag väljer sms första gången kommer det alltid vara sms när jag klickar på den kontakten. Fix: Låt oss välja varje gång. /mamed

    - När jag lägger in saker i min google kalender kommer det inte in i min kalender i telefonen. Kan detta bero på att jag använder google apps eller är det samma för alla? Och ja jag har valt i min kalender på desire att den skall synka mot min google kalender. 1.15.405.4 /spyvingen

    - Activesync (kalender) mot FirstClass funkar ej som den ska. Får inga felmeddelanden i några loggar (varken i telefonen eller på servern) och syncarna går, men inget dyker upp i telefonkalendern. Däremot om jag skapar händelser i telefonen så skapas dem på servern. 1.15.405.4 /helevorn

    - Jag tycker att uppdateringen av bilderna till kontakter som är länkade beter sig ytterst märkligt. Flera av kontakterna uppdaterar sina bilder när personerna byter "profil picture" på facebook men några gör det inte. Jag har även testat att ta bort en kontakt som jag hade länkat på facebook och sedan skapat den igen med samma namn och den gamla bilden dök upp. Vet inte om det är ett normalt use case men jag vill att bilderna skall uppdateras när "profile picture" byts i facebook fär alla länkade kontakter och inte enbart några få. 1.15.405.4 /thehank

    - När man exporterar kontakter till en vcf lägger telefonen in bindestreck efter var tredje siffra. 1.15.405.4

    - Jag har problem med att ta emot kontakter över SMS (vcard). Dom dyker upp som ett "bildspel". Och när man klickar på "bildspelet" så startar programmet för bildspel och efter någon sekund återgår telefonen till meddelandet. Meddelandet/vcard skickades från en iphone till mig. 1.15.405.4 /tubstr

    - I friendstream om så kan man inte posta kommentarer längre än 140 tecken även fast det är till facebook. Antar att detta är en Twitter anpassning, men den borde gälla endast Twitter. 1.15.405.4 /Milky Way

    Email
    - Alla mappar i imap-servern visas inte. Byter man namn på en mapp som inte syns och sedan byter tillbaka kan den dock dyka upp. 1.15.405.4 /jos

    - SSL för IMAP och SMTP kan inte ställas in om certifikatet ej är utfärdat av en känd CA. Certifikat kan ej läggas till (varken för server eller CA). När man väljer SSL och försöker gå vidare i inställningswizarden så studsar den bara tillbaka istf att visa ett felmeddelande (eller som sagt ge ett alternativ att lägga till certifikatet). 1.15.405.4 /tramsgar

    - TLS för IMAP och SMTP går bara att välja ibland, ofta studsar den eller visar fel (?). Att starta om telefonen kan förbättra chanserna. 1.15.405.4 /tramsgar

    3G, WiFI & Bluetooth
    - 3G problemet: Jag stänger av 3G via inställningar för att spara batteri. Ibland funkar det att sätta på det igen. Ibland så står det att den är på i inställningar men ingen ikon kommer upp och jag kan inte surfa. Har 3G watchdog inställd på att vara igång bara när jag använder 3G så jag är säker på att det är inte igång. Jag måste starta om mobilen för att det ska funka igen. Jag har Tele2 som operatör men många andra har klagat i andra trådar tex nybörjartråden. /Mamed

    - När man har uppkoppling mot ett WiFi nät men tappar täckningen på det så går telefonen inte över på APN. Omstart krävs för att få det att fungera igen. 1.15.405.4 /salmonsalar

    - WiFi fungerar sämre när skärmen är av: pingtiderna mot telefonen ökar avsevärt, spotify slutar ladda ner låtar, telefonen tappar kontakt med nätverket. (Beror på PSP, Power Save Polling som är aktiverat i drivrutinen för Broadcom-chipet. Lösning idag är att köpa nyare router).

    - När man haft igång blåtanden hela dagen går den inte att stänga av. Den står och tuggar och enda sättet att stoppa är att starta om telefonen. Har även hänt att om jag stänger av headsetet så hänger rutan med "Headset disconnected" kvar. Har ett Jabra BT8040. 1.15.405.4 /helevorn

    - När en blåtandsenhet med A2DP-stöd är ansluten och vanliga hörlurar kopplas in via hörlursuttaget så kopplas ljudet inte till hörlurarna utan ljudet går till den anslutna enheten med A2DP-stöd. Man måste då koppla ifrån blåtandsenheten eller gå in i inställningarna för den enheten och klicka bort "Media audio", mycket störande. Detta fungerade bra på Heron. 1.15.405.4 /muk

    Översättningsfel och ÅÄÖ-relaterat
    - När laddare är ansluten och kan man tända lock-screen för att se hur många procent av batteriet som är laddat. Är det fulladdat står det "Debiterat", en felaktig direktöversättningen av ordet "Charged". /Son

    - När man lägger till email-konto kan man få meddelandet "det finns inte tillräckligt med plats. radera några meddelanden och försök igen." vilket är en felöversättning för att man angett fel användarnamn/lösenord 1.15.405.4

    - När man matar in text och skall skriva första bokstaven i ett namnfält och den är Å, Ä eller Ö så ändras tecknet till liten bokstav då man håller ner knappen för att kunna välja annan bokstav än exvis A. Börjar namnet på A går det bra men det är när man håller ner knappen som det byts till liten bokstav. Raderar man bokstaven och gör om det fungerar det. /salmonsalar 1.15.405.4

    - Under samtalshistorik vid tryck på menu-knapp->visa står det "inkommande samtal" två gånger. Den ena är utgående samtal. 1.15.405.4

    - När man exporterar kontakter till SD-kort säger den "välj ett konto att exportera till", det ska stå från, inte till. 1.15.405.4

    FM-radion
    - FM-radion hoppar över vissa frekvenser. Tex P3 är på 100.0 i Skellefteå, men den frekvensen hittas ej vid scan, och går ej "slajda" till. Då hamnar man på 100.3. Man kan dock stega dit i efterhand. 1.15.405.4 /myran

    - "Power"-knappen i Radio-appen funkar inte. Enda sättet för mig att stänga av radion är att dra ur headsetet. 1.15.405.4 /myran

    - FM-Radion har dålig mottagning, knappt man får in några kanaler utan brus. 1.15.405.4 /helevorn

    Övrigt
    - När man flyttar markören en rad uppåt i sms i landskapsläge med optiska styrkulan hamnar den längre fram, ibland ett par ord. 1.15.405.4

    - Den verkar skicka felaktiga DTMF-toner. Det funkar iallafall inte mot min röstbrevlåda. (Inte en mobiloperatör utan en företagsväxel). 1.15.405.4 /helevorn

    - Funktionen som sänker ringvolymen när man rör telefonen går inte att använda om vibratorn är igång. Så fort telefonen vibrerar så sänks volymen utan att man rört telefonen. Fast det kanske är "by design". 1.15.405.4 /helevorn

    - Går ej att nollställa timer, går tillbaka till den tid man satte senast. 1.15.405.4 /jagu

    - Om du har mindre än ~15MB fritt utrymme i ROM (där apps läggs in) så blockeras systemapplikationer att uppdatera (t.ex Facebook, Android Market, Kalendern) och du får ingen som helst indidkation på varför ovanstående inte synkar eller uppdaterar mer. /pike

    - "Color banding" på mobilen i bilder inlagda från datorn. Bilden inehåller fler färger än telefonen kan visa, och därför justeras färgerna för att passa telefonens möjligheter och man får skarpa brytningar i övergångarna. 1.15.405.4 /aeqvist

    - "Color banding" i bilder tagna med kameran när de visas på datorn. Gäller endast bilder tagna i mörker. 1.15.405.4

    - Bokmärkens sätt att sorteras återställs i webbläsaren med jämna mellanrum. T.ex. om man valt att sortera efter "mest använda bokmärken" så funkar det i någon dag innan det återställs till "senast tillagda" igen. /Kaveh

    - När man har ett oläst meddelande står det ju med en liten grön ring vid meddelande-ikonen. Efter att jag har läst meddelandet finns ringen fortfarande kvar. Sker bara med ett oläst meddelande, men försvinner när det är fler. 1.15.405.4 /ggdfx

    - Komprimeringen av bilder vid MMS verkar felaktigt inställd, bild på 1.5mb komprimeras till 8kb och förstör bilden. 1.15.405.4 Fixas med Handcent SMS

    - ROM-minnet verkar förbrukas felaktigt, 27MB kvar trots endast 37st appar på totalt 42MB. Dvs runt 60MB används till något annat. 1.15.405.4

    - Efter omstart återgår telefonen till att visa applikationerna i programmenyn i rutnät om man hade valt lista innan. 1.15.405.4

    - Sensorn som känner av om man har luren vid örat och således släcker skärmen är aktiv vid samtal oavsett om man är inne i dialern eller inte. Går man ifrån dialern borde funktionen slås av, alternativt att man kan välja att den skall slås av permanent, alternativt att den slås av när man har någon form av headset inkopplat, t.ex. via blåtand som jag har. 1.15.405.4 /muk

    - Byte mellan låg- och högtrafikinställningarna för att skicka/ta emot funkar oftast inte utan den fortsätter med aktuellt läge trots att bytestiden passerat. Ibland kommer den igång om man gör en manuell uppdatering. Hjälper inte det kan man gå in i inställningarna och titta så byter den. 1.15.405.4 /jos

    - Ett par gånger har det hänt att Desiren vägrar ladda när jag stoppar i laddaren i bilen. Efter en omstart av telefonen börjar den ladda så fint igen. 1.15.405.4 /ktd

    - När man kör pinch-to-zoom i browsern så hoppar den till ett annat ställe ibland när man släpper zoomandet. Tror denna har att göra med att den formaterar om texten efter storleken på texten. Dock kan man ibland hamna högst upp på en sida även fast man är långt ner på en lång sida när man börjar zooma. 1.15.405.4 /milky way

    Åtgärdat av Google/HTC
    - Om man har sina fb kontakter synkade tar den och länkar random fb kontakt mef sms från okänd avsändare. Fix idag är att att bort fb synk. /Torach

    - Vid inkommande samtal står det "Dra ner för att svara eller drag up to decline" /spyvingen 1.15.405.4

    - Framåt/Vidare i webläsaren är översatt vidarebefodra. 1.15.405.4 /digge

    - Jag får problem när jag ska ladda upp bilder på Picasa. Bilderna blir halva, men när jag startar om mobilen och laddar upp bilden igen så blir dom hela. /Kamii


    Nya buggar
    - Jag var i london i helgen och behövde ringa hem och telefonen vägrade ändra numret till +46 det blev bara 46 likadant om jag försökte ändra till 0046 /Falkz

    - Efter HTC-uppdateringen och hard reset har jag märkt lite random att kalendern (gmail) inte visar någon påminnelse alla gånger. 1.21.405.2 /Dockland

    - När skärmen är släckt, håll tummen på den övre delen av skärmen, tänd skärmen med "powerknappen" håll fortfarande kvar tummen, gnugga nu tummen fram och tillbaka i sidled. Gör jag detta på min Desire låser telefonen upp knapplåset. Alla verkar ha samma bugg: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14290 1.21.405.2 /Xydix

    - När jag använder bluetooth headset och lyssnar på tex Spotify så går inte alarm ljudet ut i headsetet utan ut i högtalarna på telefonen. /RickardP
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 1 aug 2010
  2. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    =========================Förbättringar=========================

    Tangentbord
    - Kunna ställa in olika tangetbordstyper för olika applikationer, tex knappsats för sms och qwerty för internet. 1.15.405.4

    - Svenskt tangentbord (från htc). 1.15.405.4

    - Ett långtryck på kugghjulet på tangentbordet ska ta upp en snabbvalsmeny för tangentbords språk. 1.15.405.4 /ktd Kommer med Froyo

    Kameran
    - Kameran är under all kritik på många plan, vet inte om det är hårdvara eller mjukvaran, men något de absolut kunde göra något åt är när man tar bilder som kräver blixt. Då borde lampan/blixten känna av det och gå på för att fokuseringen ska fungera i huvud taget, precis som den gör på riktiga kameror. Som det är nu så kan den inte fokusera för den "ser inget". Sedan borde blixten vara klenare med, nu är den alldeles för stark. 1.15.405.4 /Feral

    - Autofokus fungerar inte i under pågående filmning. Filmar du ett mål som är 20 cm från kameran och sedan något långt bort så blir allt bara suddigt. Även samma problem om man gör tvärt om. /ggdfx

    3G, WiFi & Bluetooth
    - Kunna använda telefonen som modem via bluetooth. /ktd

    - Vill kunna välja att WiFin går ner fortare än 15 minuter när man låser skärmen. Jag skulle gärna se 1 minut som val under Wi-Fi policy. Allt som kan hjälpa till att bättra på batteritiden tycker jag vi ska ha möjlighet att ställa in. 1.15.405.4 /ktd

    Kontakter, synkning
    - Går ej att välja vilken grupp kontakterna ska synkas mot, går i Nexus och Hero. Resultatet i bästa fall blir att alla ens kontakter syns när man bläddrar bland dessa i meddelanden (när man tex skapar nytt sms). I kontaktappen kan man lösa det genom att bocka för att enbart kontakter med tel.nr. visas men fortfarande kan inte en specifik grupp väljas. /zulee

    - Möjlighet att välja att sortera kontaktlistan på Förnam, Efternamn eller Företag. Menar inte när jag lägger in kontakten, utan jag vill ha möjlighet att sortera om hela listan efter vad jag för tillfället söker. /skipper

    - När man länkat ihop en google-kontakt med facebook-profil borde givetvis födelsedatum, email m.m uppdateras i Gmail. 1.15.405.4

    - Man borde kunna välja vilka grupper som ska visas i kontakter. 1.15.405.4

    - Telefonen länkar inte ihop Gmail-kontakter med Facebook-profiler automatiskt när telefonnr saknas på FB-profilen trots exakt samma namn på båda ställena. 1.15.405.4

    - Enstaka facebook-profiler i kontakter går inte att ta bort eller markera så att de inte finns tillgängliga i kontakter. Det är antingen alla facebook-profiler, endast facebook-profiler med telefonnummer eller inga alls. 1.15.405.4

    Mail, kalender
    - Stöd för IMAP-Idle i mailklienten skulle vara önskvärt /helevorn

    - Vill kunna pusha Googlemailen i E-postprogrammet (inte Gmail appen). Man kan bara ställa in från var 5:e minut eller mer sällan. /ktd

    - Vill kunna sätta 0 minuter som påminnelsetid i kalendern. 5 minuter innan är minsta tid. Har jag en aktivitet kl 18:00 och vill ha alarm då vill jag inte sätta aktiviteten på 18:05. /ktd

    - Den piper varje gång mail kollas om det finns olästa meddelande i inboxen. Lämpligare vore om den bara piper när det verkligen kommer ett nytt meddelande. 1.15.405.4 /jos

    Fysiska knappar
    - vill att bakåtknappen i en applikation ska leda tillbaka till programmenyn om man gått in i applikationen via den, inte tillbaka till hemskärmen som hemknappen gör. 1.15.405.4

    - Möjlighet till fördröjning på volym knappen på sidan. t.ex att den inte registrerar ändringen förens ca intryckt i 1 sekund. Många gånger nu som man ändrar volym när man plockar upp luren. 1.15.405.4 /extasy

    - Delay på av/på-knappen. På dom flesta telefoner måste man hålla in av/på-knappen ett litet tag innan den startar. På Desiren hoppar telefonen igång direkt. Ska man kolla om telefonen är på nu och trycker till en snabbis på av/på-knappen så hoppar telefonen igång nu om den skulle vara avstängd. 1.15.405.4 /ktd

    - Ett val för att använda "proximity sensorn" för att förhindra att telefonen låser upp sig själv i fickan. Har man tunna fickor, alternativt att man kommer åt "menu"-knappen", kan man råka låsa upp telefonen i fickan. Detta är även ett problem när det ringer, vilket kan göra att man lägger på/svarar när man drar upp telefonen ur fickan. Dessutom är det så lätt att komma åt powerknappen, så även om den inte låses upp så kan mobilen ligga och lysa i fickan utan att man har en aning om det. 1.15.405.4 /myran

    - Kunna väcka telefonen från viloläge med ett tryck på trackballen. 1.15.405.4 /socar

    - Kunna avsluta samtal med en hårdvaru-knapp, gärna trackball-knappen. 1.15.405.4

    - Indikationslampan blinkar bara några minuter vid missat samtal, SMS, e-post osv. Jag vill kunna ställa in att den ska blinka tills jag rensar listan i Meddelandelisten. 1.15.405.4 /ktd Fixas med LauncherPro Beta 0.6.5

    Övrigt
    - Möjlighet att ta bort start- och avstängningsljuden, slår man av eller sätter på telefonen på natten i sovrummet väcker man både fru och barn. 1.15.405.4 /ktd

    - När man kopplar in laddaren exvis ibilen vill jag kunna välja att skärmen inte skall slås av men när jag laddar hemma över natten skall skärmen vara av. Vill kunna ha möjlighet att styra detta. 1.15.405.4 /salmonsalar

    - vill kunna välja att få ringsignal i lurar, i telefon eller i bägge när man har trådat headset inkopplat. /salmonsalar

    - Bookmärken i browsern måste gå att ha i mappar. Importerade alla mina bokmärken och dom kommer i en lång lista. Omöjligt att hitta den man letar efter.. /ktd

    - Sättet bokmärken sorteras ska även appliceras på bokmärkes-widgeten /Kaveh

    - Fixa en möjlighet att hantera samtalsprofiler á la "alla vanliga" mobiltelefoner. /Cruz

    - Möjlighet att välja att telefonen ska visa "pelle (070123456)" alternativt "pelle (arbete)" i sms-konversationer. förklaring: Jag har några vänner med flera mobilnummer som de använder beroende på om de är i sverige eller utomlands. Därför vill jag veta vilket nummer jag svara till och vilket de skickat ifrån. I nuläget ser jag bara deras namn och inte avsändarnummer. 1.15.405.4 /Castie

    - Stöd för Divx, Xvid. 1.15.405.4

    - Datumformat: SIS/ISO-format. 1.15.405.4 /tramsgar

    - Namn på ihopkopplade blåtandsenheter går inte att byta. Då jag har tre likadana MBS-100 anslutna till min telefon (har två hemma och en på kontoret) är det ett stort pyssel att veta vilken man skall välja då alla enheter heter samma. 1.15.405.4 /muk

    - Möjlighet att byta bakgrundsbild individuellt på låsskärmen och hemmaskärmen som det går att göra på Ledgend och Hero. 1.15.405.4 /muk

    - När jag kollar på YouTube-video (inbäddad på diverse forum och via youtube.com) i browsern så visas filmerna i sämsta kvalitén. Oavsett uppkoppling (WiFi/3G)... Tittar jag på samma klipp via YouTube-appen så har jag valt att få bättre kvalité och då är den i betydligt bättre kvalité. Antingen ska YouTube-klipp starta YouTube-appen eller ännu bättre, ska man kunna välja kvalité även i Internetbrowsern. 1.15.405.4 /ktd

    Åtgärdat av Google/HTC
    - Att kalender skall lägga in alla födelsedagar från facebook eller från kontakter som i sin tur hämtar från facebook. /spyvingen

    - Kunna använda LED-lampan vid videoinspelning. 1.15.405.4

    Nya förbättringar
    - Det ska inte vara samma volym för musik och video (mediavolym). Visar ofta klipp för andra med högtalaren på full volym och därför nästan lyckats göra mig döv ett antal ggr.

    - Jag vill kunna låsa hemskräkmarna så att man inte kan flytta,ta bort eller lägga till ikoner/widgets. Ibland har jag "tappat bort" ikoner eller så lånar man ut telefonen till nån ovan som ställer till det. Man borde kunna trycka meny och ha ett val direkt där som låser/låser upp möjligheten att ändra hemskärmarna. 1.15.405.4 /ktd

    - En liten störig sak är att om man vill lägga till en "känsloikon" mitt i ett sms så går inte det, även om man placerar markören i mitten eller på valfritt ställe så hamnar gubben sist i meddeladet. 1.21.405.2 /Salveta
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 18 sept 2010
  3. zulee

    zulee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag skrev i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9440

    Går ej att välja vilken grupp kontakterna ska synkas mot, går i Nexus och Hero. Resultatet i bästa fall blir att alla ens kontakter syns när man bläddrar bland dessa i meddelanden (när man tex skapar nytt sms). I kontaktappen kan man lösa det genom att bocka för att enbart kontakter med tel.nr. visas men fortfarande kan inte en specifik grupp väljas.
     
  4. S1887

    S1887 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+
    "- vill att bakåtknappen i en applikation ska leda mig tillbaka till programmenyn om jag gått in i applikationen via den, inte tillbaka till hemskärmen som hemknappen gör."

    håller helt med, ett måste till nästa uppdatering!
     
  5. Smoother

    Smoother Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det där händer inte mig... Är det något fel på din telefon eller missförstår jag frågan?
     
  6. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Också noterat detta, eller mer konstaterat att kontaktboken är en jäkla röra och inte grävt vidare i det.

    Hände inte mig nu längre när jag provade ett nytt sms. Verkar varit en tillfällig bugg. Upptäckte dock ett annat mindre problem.
     
    Last edited: 17 apr 2010
  7. Skeden

    Skeden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle gärna vilja se en förbättring av telefonboken när man går till den via "meddelande". Om man vid val av kontakt väljer "porträttet" (bredvid text fältet där man kan skriva namn, "till")detta ger en alfabetiskt lista med alla kontakter i telefonen. Med samtliga nummer och email. I snitt har man då 1 nummer och 1 email, ibland 2 nummer till varje kontakt. Varje kontakt tar då upp 2 rutor, skulle man istället välja kontakten och därefter "medium"/ kontaktsätt skulle listan bli mycket mindre och överskådlig.

    Gör den som "kontakter":s lista med "alla" i istället.
     
  8. yottabyte

    yottabyte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bugg:

    När den ska synka Facebook-vänner får man felmeddelandet "Processen com.htc.bg har slutat fungera..." Fixa!
     
  9. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ta bort dom där otroligt irriterande start och avstängningsljuden.

    Slår man av eller sätter på telefonen på natten i sovrummet väcker man både fru och barn.
     
  10. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Riktigt irriterande, telefonen verkar inte kolla om man i kontakter valt att ha med nummer från gmail/facebook etc utan bara vräker på med allt.

    bra, mkt ogenomtänkt av htc.

    har du provat flera gånger? andra som upplevt detta? Känner inte igen det själv.
     
    Last edited: 17 apr 2010
  11. Gabe

    Gabe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den rosa missfärgningen som Desire har i sin skärm. Enligt HTC skall detta åtgärdas snarast då det är en kritisk bugg.
     
  12. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det vet de om så jag hoppar det.
     
  13. Torach

    Torach Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Att om man har sina fb kontakter synkade tar den och länkar random fb kontakt mef sms från okänd avsändare. Fix idag är att att bort fb synk.
     
  14. jimisola

    jimisola Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Gällande HTC Sync:

    #1 (bugg): svenska tecken samt bla "é" blir felaktiga vid vCard-överföring över Bluetooth (överförde från SonyEricsson C510)

    #2 (feature req): möjlighet till envägs-synkronisering (från PC till telefon eller vice versa)

    #3 (feature req): möjlighet att ange vilka kontakt-kategorier som ska synkroniseras (vill inte synka 800 Outlook-kontakter utan endast de som tillhör vissa kategorier)

    #4 (feature req): synkronisering och teethering via bluetooth
     
  15. Skipper

    Skipper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Möjlighet att välja att sortera kontaktlistan på Förnam, Efternamn eller Företag. Menar inte när jag lägger in kontakten, utan jag vill ha möjlighet att sortera om hela listan efter vad jag för tillfället söker.
     
  16. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min telefon gör inga ljud när jag stänger av den eller sätter på den efter att ha stängt av ljudet innan jag stänger av telefonen. Prova det om du inte redan testat.
     
  17. Skeden

    Skeden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    +1, är det någon annan som här lyckats hittat någon bättre lösning än att bryta fb synken?
     
  18. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Detta styrs utav hur programet har bundit bakåtknappen, och är således inte något som HTC kan göra något åt.
     
  19. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    uppdaterat
     
  20. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    ""Color banding". Bilden inehåller fler färger än telefonen kan visa, och därför justeras färgerna för att passa telefonens möjligheter och man får skarpa brytningar i övergångarna.

    Har ingen aning om det har med hårdvara eller mjukvara att göra. Eller om det helt enkelt är bilden som är tokig."

    Från min tråd ang skärmen och färgerna. Ska det vara så? Går det fixa med mjukvara? Skulle vara roligt att veta, för dom flesta "snygga" bilder blir så på telen men inte på datorn.

    Ta gärna med det :) (Du får gärna skriva om det enklare såklart)