Buggar och förbättringar vi vill att HTC fixar (uppge programvarunummer /HTC)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Viggo, 17 apr 2010.

  1. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    När jag skriver sms så försvinner vibrationerna ibland när jag trycker på en bokstav, väldigt irriterande.
     
  2. Lezlow

    Lezlow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    GPS och Internet funkar inte samtidigt längre.

    Jag var i danmark i helgen och tänkte använda gpsen tillsammans med google maps då jag har 3 och de har fri roaming i danmark.

    Dock så stängdes internet uppkopplingen ner så fort jag startade GPSen. Sedan var jag tvungen att starta om telefonen för att få igång internet igen.

    Trodde detta bara var en bugg vid roaming, men nu när jag kom hem igen så upptäcker jag att problemet kvarstår.

    Jag ska göra en master reset så fort jag har tid och hoppas att det löser problemet.

    Någon annan som varit med om något liknande?

    HTC Desire A8181

    2.1-update1

    1.21.405.2

    ---EDIT------------------EDIT-------------------------------EDIT--------------------------

    Verkar ha löst sig efter en master reset, men ändå en skum bugg. hoppas den inte upprepar sig nästa gång jag är utomlands
     
    Last edited: 12 jul 2010
  3. SALVETA

    SALVETA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    En liten störig sak är att om man vill lägga till en "känsloikon" mitt i ett sms så går inte det, även om man placerar markören i mitten eller på valfritt ställe så hamnar gubben sist i meddeladet. (1.21.405.2)
     
  4. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Idag hade jag my tracks installerat och igång, samt musik när jag motionerade. När jag i parken skulle ta en bild med kameran stängdes ljudet av.
    Multitasking min rumpa.
     
  5. Hickin

    Hickin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Idag när en vän ringde mig så blev skärmen svart, de fysiska knapparna lyste upp, signalen körde igång men kunde inte göra något. Tryckte alla knappar och försökte trycka på den plats "svara" sitter på skärmen men inget hände. Efter ett tag så kom det upp en förfrågan om programmet skulle avslutas eller om man skulle vänta, valde avsluta och sedan tog det en minut sen var den som vanligt igen. Notera att telefonen ringde hela tiden under denna händelse.

    2.1-update1
    1.21.405.2

    Sedan undrar jag om det är HTC som gör att när man ska fylla i fält som endast bör ha siffror (Swedbanks inloggning på deras app när man ska ange personnummer) ändå får fram bokstäver. När jag testade en costum ROM så tog den fram siffror direkt när man ville skriva in personnummer, varit trevligt om HTC hade det som standard med.
     
    Last edited: 21 jul 2010
  6. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    När jag använder bluetooth headset och lyssnar på tex Spotify så går inte alarm ljudet ut i headsetet utan ut i högtalarna på telefonen.

    Detta är riktigt störrande när jag sitter på tåget och lyssnar på musik och mitt alarm för att jag ska vakna och gå av om 5 minuter går.

    Alla andra på tåget hör det men inte jag då jag har musik igång.
     
  7. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

  8. EddieN

    EddieN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle jätte gärna vilja se möjligheten att låsa hela konversationer från borttagning när man gör sin rutinmässiga sms rensning men helst vill behålla ett antal (om inte alla) sms från t.ex. sin käraste, istället för att behöva göra det styckvis på hundratals sms man vill behålla ;) Programvarunummer: 2.09.405.8
     
  9. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Första laddningen över natten sen jag fick 2.2. Battery graph visar fortfarande att telefonen droppar till 90% efter några timmars full laddning. När jag drog ur den var den på 96%.

    Synd att de inte fixat detta.

    FW: 2.09.405.8
     
  10. EddieN

    EddieN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Har fortfarande 100% batteri efter 23 timmar uptime och 8 timmar awake time, laddade hela natten (7+ timmar). Batterimätaren är full.

    kör 2.09.405.8 vanilla, icke rootad jungfrutelefon :)
     
  11. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vad (icke) lustigt. Händer exakt samma ska för mig. Senast igår.

    Lite irriterande.
     
  12. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Kör du battery graph eller annan batteristatusplotter?

    Problemet är ju att telefonen droppar till 88% ca var 3:e timme när den är ansluten till laddare, så du måste ju pricka in en dipp om du bara kollar momentant.
     
  13. drownman

    drownman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle kunna tänka mig följande förbättringar:

    Påminnelsefunktionen: jag använder aldrig den. Jag skulle vilja sätta den som dafault av.

    Kalender: jag använder den inbyggda. Jag vill ha en bättre hantering av återkommande händelser, hur länge de ska gälla osv.

    Samtalssvar: jag svarar, alternativt screenar, ofta samtal när jag tar upp telefonen ur fickan. Jag vill kunna svara genom en fysisk knapp.

    Edit: just det! Jag skulle vilja kunna sätta alarmet på stigande volym. Det var nog allt :)
     
    Last edited: 16 aug 2010
  14. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Detta skriver jag under på.
     
  15. Swedish

    Swedish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    stort T9 problem

    Min desire ordlista (notera: ej användarens) är under all kritik. Jag e nu i 6 generationen t9 mobil utan problem tills nu, så det e inget tillfälligt. Min telefon kan ge ord som gnujlko som förslag? Doesnt make any sense....
    Lösningen bör vara så enkel att sno en lista från vilken annan t9 som helst.
     
  16. andand

    andand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem med samtalston, samt att förbättra alarmfunktion !!!

    Hej, jag har ibland problem då jag ringer någon och efter det att personen svarat hör jag fortfarande signaler medans vi pratar. Samt att det hade varit väldigt bra om man kunde få så att väckarklockan kunde ringa även ifall telefon är avstängd, vilket jag verkligen saknar då man alltid är uppkopplad så att det kanske blir bättre batteritid samt att folk inte kan ringa och störa på natten.


    :)

    officiell froyo for desire
    2.09.405.8
     
    Last edited: 27 aug 2010
  17. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    GPS-fix. Snarast. Runkeeper drar igång 20 minuter efter jag startat applikationen. Uselt.
     
  18. Paddington

    Paddington Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER





    Håller med om att det vore bra om alarmet kunde gå igång när telefonen är avstängd.
    Som några har skrivit tidigare, bort med på slagningsljuddet. (Jag har Silent Boot som tar bort odjudet :) )
     
  19. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fel hittade på Desire med 2.09.405.8:

    * HTC:s musikspelare: När man väljer ett album för uppspelning så spelas låtarna i fel ordning. Tydligen sorterar den inte strikt alfabetiskt efter filnamnen utan strippar inledande numrering före sortering, t ex:
    "01.Tune 1"
    "02.Beat 1"
    Den första låten ska spelas före den första, pga "01", men den andra spelas först, eftersom "B" sorteras före "T".

    * När spelaren startas och första låten spelas hörs först ett skarpt knäpp - aj ont öra.

    * I wi-fi-inställningarna anges accesspunkter fortfarande som "inte i intervall" när de är utom räckhåll ("range" -> "intervall/räckhåll"). Rapporterat tidigare men inte fixat i 2.2-uppdateringen.

    * En fulladdad telefon anges fortfarande som "debiterad" ("charged") på låsskärmen... Rapporterat tidigare men inte fixat i 2.2-uppdateringen.

    * Ibland försvinner sms-svar från konversationslistan och kan inte återfinnas nånstans, trots att de sändes och mottogs korrekt.

    * Ibland försvinner installerade program från markets lista över hämtade program, trots att de fortfarande är installerade.

    * I inställningar -> om telefonen -> programvaruinformation finns posten "skapa nummer" vilket inte bara är särskrivet utan helt obegripligt felöversatt (förmodligen avses "build number").

    * I inställningar -> om telefonen står under posten "Batteri" texten "Batteristatus och nivå" när det enligt svenska skrivregler borde stå "Batteristatus och -nivå"
     
    Last edited: 8 sept 2010
  20. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Desire med 2.10.405.2

    När man byter tema på mobilen och inte har det aktuella sparat så kommer det upp en fråga "Spara den aktuella scenen" och man har två val; Spara eller Avbryt. Problemet är att när man trycker avbryt så byter den ändå, fast utan att spara det gamla. Man kan tycka att avbryt borde betyda "byt inte tema". Och även om man trycker spara och dialogrutan där man ska skriva in ett namn dyker upp och man trycker avbryt där (man kanske ångrade sig) så sparar den inte temat men byter ändå.