Byter från Apple till..?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av bjsu562, 10 dec 2017.

  1. Droid96

    Droid96 Guest

    @bjsu562@bjsu562

    En annan tänkbar telefon är Oneplus 5T. Den kör i det närmaste ren Android utan bloatware och Oneplus har varit duktiga på uppdateringar. Prestandan är också toppklass. Kameran är dock inte fullt lika bra som t.ex. Pixel 2, men tillräckligt bra för de flesta behov.
     
    Nightdriver och bjsu562 gillar detta.
  2. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Hehe ja alltså men nej. Två telefoner går inte. Og jobbigt att hålla reda på en. ;)
    Jobbar inte på kontor heller utan sitter i maskin hela dagarna, så schysst ciggladdare behövs, finns det sådana som snabbladdare eller är snabbladdarna bara nätdrivna på alla modeller? Även nån sorts brodithållare. Min mobil måste vara just riktigt mobil..;)
    Vilka telefoner har bäst utbud av tillbehör egentligen? Antar de modeller som säljs i sverige men det mesta kan man ju hitta i kina via ali och wish och såna ställen..
    Jao! Kollade lite på en sådan, vad innebär deras os egentligen? Det heter oxygen eller nåt sånt? Hur har dom det med uppdateringar på det i förhållande till andra? :)

    Jag är överväldigad av responsen verkligen, och det märks att ni är hårdnackade fantaster hela bunten...;)
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Oxygen OS är till designen väldigt likt den Android-version du hittar på en Pixel men Oneplus har lagt till en del funktioner. Oneplus är snabba med uppdateringar, även om inget slår Google själva med Pixel-telefonerna.
     
  4. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Om du funderar på OP5T så kolla noga först videos om kameran om du ska fota ongar o rc!
    Jag har haft OP5 8/128 och kameramässigt så dög inte den för mig iaf när d gällde o fota ongar med språng I benen :D
     
    bjsu562 gillar detta.
  5. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Tack för alla råd. Det blir nog med 95% sannolikhet en pixel 2xl från clove i mellandagarna eller efter helgerna. :)
    Det som vägde tyngst in är bra kamerastabilisator, och det renaste operativsystemet för att göra övergången så smidig och tilltalande som möjligt med tanke på förra gångens fiasko. :)
     
    Timpppa och bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 762
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter som ett utmärkt val. Du kommer förmodligen inte att bli besviken :)
     
    galaxy81 och bjsu562 gillar detta.
  7. gurka

    gurka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2016
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 pro 12gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 pro 12gb
    Haha exakt samma som mig...iphone - s4 - sen iphone igen....fast sen tröttna ja igen o köpte en nexus 6p som ja gillade som fan men ja tyckte batteritiden va för alldeles för dålig...så blev iphone + igen...men när dom släppte x:en så tänkte jag nej nu är det fan nog..... Nu har jag haft en LG v30+ i några veckor o är så jävla nöjd....
     
    johanruda och bjsu562 gillar detta.
  8. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Har en polare som kört iphone precis lika länge, elle de va väl han som fick mej att prova dom. Han har just fått sin iphone x till butiken, men även han har börjat tvivla. Han ringde idag och frågade en massa om vilka andra telefoner jag kollat på så de blir nog en pixel 2 xl för honom med. Eventuellt en one plus. Han sa att de tog emot som fan att åka och lägga 12500kr på något som man i princip redan är less på så han funderade på att låta den ligga där...:)