ROM: codenameandroid - ICS med extra allt

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 8 feb 2012.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har lite fråga.. Har skrivit detta förut:

    "Har några frågor angående CF-root (FROYO 2.2.1) och CWM. Har provat lägga in den från Rom Manager och även från recovery flera gånger.

    Varje gång jag kör 3-knapps-combo hamnar jag i 2e och inte i CWM. Kan ju i för sig lägga in update.zip därifrån så kommer jag in i CWM. Lite tråkigt att behöva göra det varje gång. Från RM kan jag
    dock komma direkt in i CWM (genom att flasha update.zip).

    Någon som lagt in CF-root (Froyo) som vet om det ska vara så? Av det man kan utläsa på sidan verkar det kanske så."

    Undrar om jag vågar använda denna CWM för att flasha en ny ROM? Risken är ju att jag inte kommer in i recovery igen.

    Undrar också om man kan flasha en rom från en katalog i det inbyggda minnet (eller minneskortet)? Har inget externt.
     
    Last edited: 11 feb 2012
  2. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Kommer du till 2e recovery har du helt enkelt inte lyckats flasha in CF root (körs in via odin), . Flasha rätt CF för den rom du är på så ska du se att du får CWM.

    Det är interna sd kortet man bör flasha ifrån.
     
    Last edited: 13 feb 2012
    Tom200 gillar detta.
  3. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag är ganska säker på att jag har CF-root eftersom telefonen är rootad sen jag flashade den. Dessutom hade jag 3e innan. Nu har jag 2e.

    Jag kan också komma in i CWM men inte direkt. Vet inte om jag borde försöka flasha någon ROM om det inte går?

    CWM ingår ivarje fall inte i denna version av CF-root för Froyo. Från sajten.

     
    Last edited: 12 feb 2012
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    2e recovery och CWM är två olika saker.


    Ska du flasha från 2e recovery så måste du döpa om filen till update.zip och flashas två gånger (står även i det qoute du kopiera)

    Men jag skulle flasha tex stock JVH då du får GB bootloader och sedan CF root , därefter har du CWM och kan gå vidare till annat mycket enklare..
     
    Last edited: 12 feb 2012
    Tom200 gillar detta.
  5. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att jag läste för ett tag sedan angående CF-root, att om man har Froyo så ska det vara så att man kommer in i 2e recovery med 3-knappars combo. Har man deäremot Gingerbread så skulle man visst komma in i CWM recovery med 3-knappars combo. Jag kan ha fel men jag vill komma ihåg att det är helt normalt i ditt fall. Flashar du en ny rom med kärna så ska du se att du kommer in i CWM med 3-knappar combo.
     
    Tom200 gillar detta.
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har flashat CWM flera gånger både från ROM Manager och 2e (med update.zip). Kommer ändå först in i 2e när jag kör 3-knapps kombo. Kan komma in direkt i CWM via ROM Manager.

    Verkar ganska trist att flasha in JVH. Hade det inte gått att ta sig in i CWM (via 2e) som jag gör och sen flasha en roligare rootad ROM?
     
  7. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jo, det kanske är så. Jag citerade ju det som stod på sajten om CF-root tidigare i tråden.

    Jag kan ju boota in i CWM direkt via ROM manager så den verkar ju finnas där på något sätt.

    Känns bara lite osäkert att flasha någon ROM från CWM, när man måste ta sig in i den via 2e.
     
  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det ska gå att flasha rom via 2e om du döper om filen till update.zip och flashar den två gånger .. Eller använd dig av Rom manager.
     
    Tom200 gillar detta.
  9. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok, man kan alltså flasha vilken rom som helst via 2e? Men kan jag inte flasha den via CWM? Jag kommer ju in (temporärt) i CWM om jag flashar update.zip via 2e.
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag missledde dig nog lite tidigare. Med 2e kan du flasha unsigned update.zip's filer. Så om du tex vill flasha CM så gör du som du gjort innan dvs flashar update.zip filen så att du bootar om till CWM därefter flashar du den ROM du vill ha efter dess install kriterier som krävs för just den specifika ROM du valt.

    Eller så använder du dig av ROM Manager.

    Nu har vi gått väldigt OT här så är det några oklarheter så får du gärna skicka PM.
     
    Tom200 gillar detta.
  11. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! PM:ar om det behövs.
     
  12. Ned

    Ned Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Två mindre roliga fel med denna Room (iaf för mig)

    IMEI försvann

    WiFi vill inte gå igång.

    Och ja, jag har provat göra om proceduren flera gånger. Samma sak varje gång!
     
  13. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Inga problem här. Förutom att Gmail appen ej fungerar. Annars väldigt bra rom :)
     
  14. p_d

    p_d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanon ROM.
    Körs med semaphore 8.1.

    Har iofs bara rullat sen igår kväll, men inga FC.
    Gmail, Wifi, Bluetooth, IME, Maps (efter inloggningsfixen) fungerar.
     
  15. ern

    ern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Bästa jag provat!
    Nån som vet hur man fixar Samsung apps?
     
  16. petterekman

    petterekman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter några dager har jag nu upptäckt några saker som är mer eller mindre irriterande:

    Mindre irriterande:
    -Köra Nova launcher, och stup i kvarten när man går ur en app och till hemskärmen så måste Nova ladda om, ibland går det rätt snabbt (att genvägar och widgets kommer fram men måste laddas om), och ibland går det trögt som fan (ser bara bakgrunden i flera sekunder).
    -Ibland när jag skickar sms så skickas det aldrig. I Handcent så står den där statusringen bara och snurrar. Jag får ingen notifiering om att det inte lyckats skicka, den bara står där och väntar och väntar. Måste vidarebefordra messet en gång för att det ska lyckas, och då skickas ibland båda. Sjukt irriterande då jag alltid brukar trycka på "Skicka" och sen bara stänga ner telefonen, nu måste jag vänta för att se att det verkligen skickats. Och använder man snabbsvarsfunktionen ser man ju inte alls om det lyckats.

    Mera irriterande:
    -Det verkar som telefonen sväljer vissa sms utan att det överhuvudtaget syns. Är flera kompisar som skickat mig sms som aldrig kommit fram, men deras telefoner säger att meddelandena är levererade. Detta är RIKTIGT irriterande då man kan missa viktiga meddelanden utan att någon av parterna vet om det. Har någon stött på något liknande problem?
     
  17. bakemonster

    bakemonster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar finfint för mig, men Face-unlocking crashar om man testar den.
     
  18. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
  19. p_d

    p_d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hur lyckades du med att få så bra batteritid? Några särskilda inställningar?
    Kör på samma kernel men i genomsnitt så drar nog telen 5-10 % i timmen utan någon för mycket användning.

    /P.D
     
  20. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inga särskilda inställningar, bara tagit bort vibrationen när jag skriver på tagnentbordet, testa annars att göra en full wipe o flasha om romet :)