Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Kände precis som du, tills jag hittade detta.

    http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-6...ia-care-suite/

    Klicka på länken och där har du en annan länk som du ska klicka på, för att ladda ner Nokia Software Updater. Installera det, sedan startar du det, och då ber programmet dig att plugga in telefonen och resten går av sig själv. Mycket smidigt. Kom bara ihåg att backa upp det du anser vara viktigt, även om det mesta backas automatiskt. Om man nu har den inställningen.

    Jag tror inte jag förlorade något, förutom typ bagateller såsom tiden till alarmet.
     
  2. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Visste att Connecting skulle komma till undsättning!;) men tyvärr verkar inte länken fungera?
     
  3. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Last edited: 6 aug 2013
  4. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

  5. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Skit också. Har läst att det blir så för flera.

    Jag såg att någon trodde det kunde vara överbelastning på servern nu mitt på dagen, och det låter ju inte otroligt. Så testa igen senare. Om du vill.
     
  6. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fick löst det nu, hittade en fransk rom som jag flashade in med Nokia Care Suit :)
     
  7. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Perfekt! Hoppas du är nöjd, har du hittat flip to silence, fick du datasense, har du sett radio? Berätta!

    Till er som är sugna på att flasha om den så vet jag en guide jag kan bidra med som är väldigt pedagogisk och lättbegriplig. Har ni bara aktiverat backup på luren så förloras ingen data alls.

    Datasense var nog en av de bästa apparna jag haft någonsin. Inte nog med allt man ställa in, den är aktiv direkt i luren och känner allt, och den påtalar att det är bäst att köra det mesta via WIFI. Sedan kan man aktivera 'hitta öppna nätverk i närheten' och nog fan tar den fram det och placerar dem på en karta, som du via Maps eller Drive får exakt beskrivning. Omtänksam app. Nu vet jag ex att jag har ett öppet i min närhet :)

    Den funktionen kommer nyttjas ofta när man är ute men måste just ha WIFI, och har man väl hittat dem och kopplat upp sig, så sker det per automatik därefter. Så jäkla klockrent.

    Radion är skön, gott att kunna lyssna på svensk natt-radio innan John Blund.

    Dubbel-knack gillar jag, flip to silence är en fräck funktion som jag hellre har än inte har. Du kan ju köra det vanliga ändå, detta ger dig bara ett smidigt alternativ. Men oftast svarar man ju.

    En sak jag tänkte på, som vi kan hjälpas åt med, är att försöka hitta vad Amber+GDR2 skulle innehålla, och sedan bocka av det vi fått. Dels för att det är kul att se om man fått hem allt, eller vad som ex saknas, och sedan för dem som fått det men kanske inte hittat det. Ex så tog det ett tag innan jag hittade radion :)
     
    Last edited: 7 aug 2013
  8. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag anar att Connecting verkar lite missnöjd med mitt tidigare inlägg, så några förtydliganden kanske är på plats.

    Till att börja med har jag ingen Windows Phone. Min tjej har det, och jag gillar väldigt mycket med WP och kommer antagligen köpa en Lumia som nästa mobil när det nu blir dags. Med mitt inlägg hade jag inte för avsikt att påstå att WP eller ens GDR2 på något sätt är dåligt; min poäng var att de förbättringar som GDR2 medför inte tilltalar mig, eller snarare, inte löser de problem som jag upplever när jag använt min tjejs telefon.

    Angånde det här med Data Sense: När Data Sense infördes (vilket var ett bra tag innan GDR2) var den operatörsberoende och byggde, i alla fall delvis, på operatörens mätningar. Då var den enda operatören som hade stöd för Data Sense Verizon i USA. Därför antog jag att den enda skillnaden i GDR2 var att Data Sense skulle fungera med fler operatörer, men att själva implementationen skulle vara likadan. Så verkar ju inte riktigt vara fallet dock. Och det gör uppenbart skillnad om man har Nokia eller inte, så det verkar lite komplicerat. Kanske är Nokias version av Data Sense helt oberoende av operatörerna, medan Microsofts standardvariant fått stöd för fler operatörer men fungerar i övrigt som förr? Jag vet inte, om du eller någon annan har bättre koll får ni gärna upplysa mig, jag är nyfiken.
     
  9. BjF

    BjF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Du får ursäkta nu connecting, inte meningen att hoppa på dig på nåt sätt men vad har du egentligen haft för lurar innan?
    8210?

    Om du blir helt lyrisk över att telefonen återansluter till sparade wifi-nät och en wifi-scanner så förstår jag att du blir imponerad av det mesta ;)
     
  10. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det jag var lyrisk över är att den tar fram ÖPPNA nätverk i närheten, inte bara de som finns, utan endast de som är öppna. Och visar dem på kartan.

    Vad heter din app som gör det?

    Att det kopplar upp mot redan inlagda är ju självklart, men det roliga i detta fallet är att man nu kommer kunna röra sig och kopplas upp titt som tätt både här och där.

    Som sagt, delge mig vad din app heter som gör detta och hur länge den funnits?
     
  11. BjF

    BjF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Tja...
    https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.pb.freewifispot
    https://play.google.com/store/apps/details?id=info.eigenein.openwifi
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.incorporateapps.wifi

    ..för att nämna några såhär vid en spontan sökning i play...

    Och ja, koppla upp sig både här och där är väl just det som händer då man kommer till ett sparat nät :)
    Eller menade du att den gör det automatiskt utan att man behöver ansluta första gången som t.ex. Frezone?
     
  12. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Såg bara en där som bara tar fram öppna med karta, alltså inte det den känner med den vanliga närliggande sökningen. Jag ser inte det öppna nätverket om jag kollar i trådlösa nätverk, men den söker större områden. Dessutom var det en rysk app? Den har fått en recension :)

    Men jag såg ingen smidig, så som det är n. behöver inte ens gå in i datasense, utan där man söker efter trådlösa nätverk så kommer de gamla vanliga upp, men nu finns alternativet att även söka med datasense i inställning, och då vidgar den sökningen och letar bara efter öppna. Ingen ryska. Klockrent. Dessutom måste du logga in i den ryska.

    Open WIFI var värdelös, ryska och kräver inlogg.

    Free WIFI Spot var också usel, den letar inte upp öppna och visar dem på karta.

    Den tredje kostar pengar.

    Så nej, det var inget imponerande du kom med :)
     
    Last edited: 7 aug 2013
  13. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.alouw.alouwCheckin&hl=en

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jiwire.android.finder&hl=en
     
  14. BjF

    BjF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Fan också, jag som trodde att du skulle trilla av stolen och ge upp WP för alltid :)

    Som sagt det var en snabb sökning i play utan desto mer energi lagt på det.
    Men eftersom kriterierna tydligen helt plötsligt ändrats efter mitt svar så får du väl vara lite mer noga med att precisera dessa nästa gång.

    Vad jag kan utläsa så är de (just nu) alltså:
    -Endast viss nationalitet på utvecklaren godkänns?
    -Appen får inte söka på för stort område? :)
    -Visst antal recensioner krävs?
    -Appen skall vara gratis?

    Dessutom kommer du lämpligt NU att det dessutom är en filterfunktion i den vanliga WLAN-sökningen?
    Hade du sagt det från början så finns det förmodligen 10.000 såna på play, men det är klart nån kan ju vara på ryska :)
     
  15. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vad är detta? Har jag sagt att det inte finns andra appar? Fortsätt ladda ner appar från platsen med mest infekterade appar.

    Varenda app ska ha tillgång till hela din lur innan du får installera den.

    Jättekul att Android har sådana appar.

    Free Zone får inte upp de öppna jag får upp med mina 920.

    En säger om den "Det fungerar inte det inte går att ansluta, varken anmäla om en öppen anslutning är inom räckhåll,"

    WiFi Finder, vad fan var det :-) Helt värdelösa. Inte nog med att den inte hittar den öppna, den tar bara fram olika slutna nätverk. Jätteovanlig superapp :( Dessutom kräver den massa olika tryck men hittar ändå inte.
    '
    Datasense, kräver bara ETT, så kommer det upp närmaste ÖPPNA på en karta.

    På samma sätt som jag misstänker att det inte finns en lika grym och smidig app som City Lens, som tar fram allt med bara ett tryck. På den nivån är även Datasense även om City Lens är mer avancerad. men även där verkar andra ligga i lä. Sådana appar är ju oslagbara.
     
    Last edited: 7 aug 2013
  16. BjF

    BjF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Ska vi ta och sluta ändra kriterierna nu kanske?
    Vad är nästa, skall den ha en nokia-logo nånstans i appen också, jag kan medge att då blir det problem :)

    Du ville ha exempel på motsvarande och fick det, sluta med efterhandskonstruktionerna nu.

    Och vad betyder detta?:

    "Såg bara en där som bara tar fram öppna med karta, alltså inte det den känner med den vanliga närliggande sökningen. "

    Och du kanske skall ta och kontrollera din hårdvara om du inte lyckas hittat nåt när med nån av apparna, här funkar det utmärkt.
     
    Last edited: 7 aug 2013
  17. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    "Såg bara en där som bara tar fram öppna med karta, alltså inte det den känner med den vanliga närliggande sökningen."

    Det skrev jag efter att ha klickat på länken och sett några bilder och läst vad den gör. Men sedan bidde det lite strul.

    Vilken av dessa appar kan man gå in i och med ett tryck få fram närmsta ÖPPNA nätverk och inget annat. Inte massa krims krams, utan det ska finnas en enkel tryckning så ska den ta fram det. Vilken? Jag har testat de ni nämnt och de ser spaceiga ut, men de gör ju inte det de skall.

    Open WIFI kräver inlogg, och är på engelska. Inte hela världen men jag tror alla föredrar svenska här i Sverige. Sedan är den inte helt enkel, hur söker man fram närmsta öppna nätverk? Jag trycker men den hittar inget och den har inte på långa vägar samma enkelhet som vägen till öppna nätverk via datasense, eller du kan även köra det via inställningar. Men mycket smidigare, den hittar det efter ett tryck direkt.

    Open Wifi kräver säkert massa inställningar för så här usel kan den väl bara inte vara? Den har framme en karta och söker fortfarande.


    Android-grabbarna kan tagga ner, ni har ju 100.000-tals appar som inte WP har. Men kul när det någon gång är det omvända. Det finns några sådana exempel.
     
    Last edited: 7 aug 2013
  18. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Wow. Att dra så många växlar på att få upp wifi på en karta.

    Jag får upp mina nät och de öppna längst upp i listan. Ansluter jag till ett kommet det ihåg nätet och ansluter nästa gång.

    Måste du ha det uppritat på en karta för att förstå eller är du bara superduperglad att WP kan rita nät på kartor?

    Det kan inte vara lätt för er att hitta en telefon när en sådan här sak varvar upp er till denna nivån...

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
     
    pmugghc gillar detta.
  19. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jag har själv en Nokia Lumia 920 som jag gillar mycket! Finns mycket med den som är bättre än min Samsung galaxy s3.. bla samtal (inget brus, inget eko som jag har med min sgs3), kameran, kvaliten, skärmen är underbar.

    Men apputbudet suger! Så är det bara... Windows ligger långt efter Android där och det lär nog ta tid innan eller om dom ens kommer ifatt. Jag tvivlar på det!

    Men sedan jag skaffade min Nexus 7 använder jag min Lumia 920 igen. Allt jag saknar med Lumian har jag min Nexus 7 till istället ;)
     
  20. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Själva poängen var att nu får jag även med sådana som min mobil inte kan söka upp allena. Innan sökte den närliggande, sådana som ger någon form av signal, misstänker jag.

    Nu får jag även med de som är lite utanför min Wifi-radar, och som är öppna, och det diggar jag.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.