Dags för Emojis på Swedroid?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av swe_downhill, 15 jul 2023.

  1. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    När jag började hänga på Swedroid för typ 10-15 år sedan var det lite mysigt att Swedroid hade sina egna android-inspirerade emojis, men nu ställer jag mig frågandes om det inte är dags att ta klivet till Unicodes emojistandard?

    Jag förstår att många kan tycka annorlunda i en omröstning, men faktum är att man inte kan använda emojis över huvud taget via skärmtangentborden just nu, t.ex. gboard, eftersom de helt enkelt ignoreras och försvinner vid foruminlägg. En kompromiss kan vara att mappa nuvarande Swedroid-emojis till motsvarande unicode och ge varje användare möjlighet att välja om de vill fortsätta använda/se Swedroids emojis eller om användaren hellre vill använda standardramverket.

    Vad säger ni andra?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 016
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag misstänker att när de får tummen ur och byter till en nyare version av XenForo så kommer det nya emojis av sig själv...

    Jag är aktiv i ett annat forum med en nyare version av XenForo och där är det de emojis som du efterlyser...
     
    katho och swe_downhill gillar detta.
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    This ^
     
    swe_downhill gillar detta.