Problem: Demonstrera för vår rätt till Playstation spel och butik!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Sveakungen, 17 mar 2012.

  1. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    ah nice.. men hur fick du ner PS Store? har fått tag på PS Pocket men inte hittat store än
     
  2. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Kolla mitt inlägg igen, jag editerade det nyss och la in länken för nedladdning :) Spelen är rätt dyra verkar det som..
     
  3. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jag fick svar på Sony nu:
    Hej Robin!

    Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.
    Vi är glada att höra att du är nöjd med din Sony Xperia S.

    Xperia S är PlayStation Certifierad men Sony PlayStation Store finns tyvärr inte för sen svenska marknaden ännu så tills tjänsten kommer här finns tyvärr inte spelen i telefonen eller möjlighet att ladda ner spel från PlayStation Store.

    Med vänliga hälsningar,
    /Rickard
    Sony Ericsson Contact Center


    Kommer självklart att svara och ifrågasätta varför de använder falsk marknadsföring på hemsidan...
     
  4. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Fråga När den kommer oxå

    Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk
     
  5. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Skrev ett svar där jag frågade när vi kan förvänta oss att denna tjänst lanseras, och förklarade att jag kommer att kontakta konsumentverket om informationen inte plockades bort från hemsidan och att vi som känner oss vilseledda utav informationen får någon form av kompensation, exempelvis genom andra spel eller tjänster.

    Vi får väl se vad de säger :)
     
  6. GlennWi

    GlennWi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du blev nog blåst. Ringde dom idag Fick till svars att den inte ens är Ps certifierad i Sverige. Låter troligt då vi inte kan köpa några spel. Sedan visste han inte när tjänsten skulle komma. En annan sa att dom tror den kommer i år.
     
  7. GlennWi

    GlennWi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kunde du köpa spel från den Engelska marknaden eller? Spelan kostar väl bara va 4 pund? Låter vettigt om det är bra spel.
     
  8. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Skulle inte förvåna mig...
    Vi får se vad de svarar, får jag ingen vettig kompensation blir det att göra en anmäla till konsumentverket...

    EDIT:
    Så lång tid tog det för de att ändra hemsidan när man hotade med konsumentverket, haha!
    Nya texten lyder:
    "Upplev segerns sötma. På en Android-smartphone.

    Xperia S är en PlayStation®-certifierad smartphone så du kan spela fler spel än någonsin tidigare. Spela på den fantastiska HD-skärmen. Eller anslut enkelt till TV:n och upplev spänningen på den stora skärmen. Nya spel lanseras hela tiden så du behöver aldrig ha tråkigt."
     
    Last edited: 19 mar 2012
  9. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Vilka tomtar. Trodde att Sony hade skärpt sig sedan skandalerna med PSN och hela den cirkusen men icke. Detta blir min sista Sony-produkt.
     
  10. GlennWi

    GlennWi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja jag påpekade det också och då skulle dom ändra hemsidan. Men står fortfarande att den är certifierad vilken en av dom sa att den inte var.
     
  11. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Det behöver väl inte vara en lögn dock, eftersom telefonen kan vara hur certifierad som helst. Finns ett antal varor och tjänster som är certifierade för diverse saker som aldrig kommer att gå att använda i Sverige.
    Däremot så anser jag fortfarande att texten är direkt vilseledande, vilket jag är övertygad om att konsumentverket också kommer att tycka om det behöver gå så långt...
     
  12. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nej tyvärr, när jag skulle köpa så var jag tvungen att godkänna något avtal för PS Store blabla och det kunde jag inte, fick ett meddelande att tjänsten inte var tillgänglig i min region.
     
  13. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Precis som RobinH skriver så kan telefonen vara hur certifierad som helst, vilket den säkert också är. Det som är direkt fel är att Sony lovat att telefonen ska komma med förinstallerade spel och möjlighet att komma åt PS Store, vilket inte stämmer.

    Sen lovar dom också Video Unlimited, men med en liten *, varpå en ljusgrå text meddelar att tjänsten kanske inte fungerar i Sverige.
     
  14. Ramkha89

    Ramkha89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är sjukt nöjd med telefonen i stort. trots detta så skickade jag in en anmälan till konsumentverket idag och efter det så skickade jag ett mail till sony mobile. Får se vad som händer. Tycker inte att det är OK att marknadsföra sig med 2 tjänster som inte ingår (PS store och Video Unlimited).
     
  15. GlennWi

    GlennWi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta står på deras hemsida "Sony Entertainment Network med Video Unlimited och Music Unlimited är inte tillgängligt på alla marknader. * Antalet tillgängliga låtar varierar mellan olika länder och kan vara färre."
     
  16. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jag avvaktar tills jag får se vad de erbjuder i kompensation, men är det ingenting eller något i stil med "Du får dina spel när PS Store lanseras" så gör jag en anmälan jag också.

    För övrigt, till er som funderar på att göra en anmälan, se till att bifoga bilden som ligger i första inlägget, och tidpunkten när annonsen ändrades (~10.20 idag).
     
  17. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Måste vara dagens skratt på denna :D

    Du tänker alltså inte köpa Sony mer för dom gjorde ett misstag och skrev att den kommer ha Playstation Store fast den inte har det?


    Hahaha ja herregud.

    Blir nog dags att sluta kika i denna tråden, galet vad irriterad man blir :)
     
  18. GlennWi

    GlennWi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med han lite. Jag kommer inte rata Sony för detta men kommer starkt överväga andra tillverkare vid nästa val.
     
  19. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har du testat och se om det fungerar med t.ex. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.my.fake.location för att lura den vart du befinner dig? Fast det är iofs. mycket möjligt att den kollar vilken firmware som finns i telefonen eller liknande för att avgöra region.
     
  20. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jag tänker knappast gå så långt som att börja bojkotta något företag för en sådan här grej, men det finns ju personer där sådant här är extremt viktigt. Tänk dig själv, en pappa ska köpa en ny telefon till sitt speltokiga barn. Eftersom han vet att grabben älskar att spela spel så väljer han en Xperia S då Playstation Store ska finnas, och att det följer med spel i telefonen.
    Tycker du att den personen har fått korrekt och bra information om sitt köp då?

    Eller för att ta ett annat exempel:
    Du köper en bil. När du beställer säger säljaren att du får med nya vinterdäck på fälg. Schysst, säger du, och slår till.
    När bilen sedan levereras märker du att du inte alls fått några vinterdäck, och när du kontaktar försäljaren säger han att det visst bara var tillgängligt i andra länder och inte gällde här i Sverige. Säljaren säger att du kanske får vinterdäcken längre fram, men kan inte lova något.
    Skulle du tycka att det är okej att du blev utan utlovade vinterdäck då, eller skulle du kräva vinterdäcken utav säljaren?