Problem: Demonstrera för vår rätt till Playstation spel och butik!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Sveakungen, 17 mar 2012.

  1. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Sony... vilket skämt alltså..
     
  2. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag har inte ens fått svar på mitt mail..

    Sent from my Xperia S using Tapatalk
     
  3. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag vill bara ännu en gång be om ursäkt för den felaktiga informationen. Vi misstänker att problemet uppstod av en direktöversättning från UK marknaden där tjänsten finns idag, men exakt hur information hamnade fel är inte bekräftat. Dock så kan alla läsa villkoren för hemsidan här: http://www.sonymobile.com/se/legal/terms-of-use/
     
  4. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    men varför ändrar ni inte på er hemsida!?
    ni fortsätter ju å vilseleda folk...........
    http://www.sonymobile.com/se/xperia/
     
  5. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Från Sonymobiles hemsida:
    "De produkter och tjänster som nämns på webbplatsen kanske inte finns tillgängliga i det land eller den region där du bor, eller överhuvudtaget."

    Det var en rejäl friskrivning. Jag tror dock inte att man kan skydda sig från marknadsföringslagen så enkelt. Min bedömning är att det är klart vilseledande som det står på hemsidan nu: "Skaffa de spel du vill ha från PlayStation® Store.". Sonymobile borde genast ändra hemsidan och jag skulle gärna vilja veta om/när vi kan få tillgång till PlayStation Store i Xperia S i Sverige.
     
  6. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff

    Tvivlar på det. Om du kollar in ditt avtal med Sony när du loggar in på sidan så har de en klausul om felaktiga uppgifter på sidan som friskriver sig om ansvar.

    Kolla in användaravtalet på sidan först. Detta är inte unikt för Sony, de flesta företag har liknande på deras sidor, just för att undvika situationer som dessa.

    Men om du anmäler detta till Konsumentverket så är det ju väldigt intressant och se hur KV hanterar detta.
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Fattar att vissa av er känner er besvikna men förstår inte varför ni ältar detta i oändlighet. Ni har ju fått ett svar ifrån Sony om hur läget är just nu och är nog rätt säker på att de jobbar med att ni skall få ta del av PS Store så snart det bara är möjligt för dom att fixa det med alla rättigheter och fanskap hit och dit.

    Det är inte bara att trycka på en knapp och vips så är allt löst. Det finns något i varje stort företag som internt oftast kallas bromskollar. Vi känner normalt till dom som advokater och jurister. Och får inte dom hängsle, livrem och mer där till så vägrar dom att gå med på något så är rätt övertygad om att så även är fallet med detta just nu.

    Varför inte njuta av det ni har idag istället för att grubbla över det ni inte har?
    Ni har ju trots allt marknadens i mitt tycke bästa skärm, ni har en grym kamera och framför allt en djävligt snygg telefon. Så njut av den så länge så kommer ni kunna njuta ännu mer den dagen PS Store blir tillgängligt här i Sverige.
     
  8. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Denna hade jag missat, men jag har skickat den vidare och bett om att ändra informationen så fort som möjligt.

    Tack för infon!
     
  9. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    rätt kul att HTC får Playstation i sina telefoner under 2012 när inte ens deras egna telefoner har det
     
  10. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Telefonen är fortfarande Playstationcertifierad FAST att man inte kan ladda ner spelen i Sverige ännu.

    Om du läser texten i den här artikeln så ser du detta.

     
  11. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jag har redan gjort en anmälan, den diariefördes idag. Ska bli intressant och se om det händer något. Tror dock inte att det kommer att leda någonstans.
     
  12. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    @ Kurt

    det är ju inte ens säkert att tjänsten kommer till sverige överhuvudtaget, eller vet du nåt vi andra inte vet?
     
  13. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Du får hålla oss uppdaterade på vad som sker. :)
     
  14. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Och om nu inte den skulle komma till Sverige på Sonys mobiler vad får dig då att tro att den blir tillgänglig i Sverige på HTCs mobiler??
     
  15. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    alla sidor som skriver om det på internet, just google it! IDG bla.
    men förövrigt så pratar jag om Playstation Store....
    den tjänsten kanske inte blir tillgänglig i sverige, som dom Lovar på Sonys hemsida.

    saxxat från Sonys hemsida
    "kasta dig in i en hisnande, konsolliknande spelupplevelse. Skaffa de spel du vill ha från PlayStation® Store. Spela i din smartphone eller anslut enkelt till TV:n och upplev spänningen på den stora skärmen."

    eller se själv om detta Inte är vilseledande.
    http://www.sonymobile.com/se/xperia/

    edit: deras egen support säger sig inte veta ifall den ens kommer till sverige.
     
    Last edited: 21 mar 2012
  16. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Japp och det gjorde jag oxå. Finns ju inget som säger att PS Store skulle vara tillgängligt för HTCs mobiler i Sverige....
     
  17. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Det står faktiskt på Sonymobiles hemsida att man kan skaffa de spel man vill från PlayStation Store och det stämmer ju inte. Du behöver inte försvara Sony in absurdum. Jag kommer inte att lida av det då jag inte hade tänkt spela något PlayStationspel men det är ändå inte OK.
     
  18. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Exakt, de som försvarar Sony kanske kan förklara för mig hur jag ska gå till väga för att ladda hem spelen från PS Store som Sony skriver att jag ska kunna:

    "Kasta dig in i en hisnande, konsolliknande spelupplevelse. Skaffa de spel du vill ha från PlayStation® Store. Spela i din smartphone eller anslut enkelt till TV:n och upplev spänningen på den stora skärmen."

    Eller hitta de förinstallerade spelen som Sony lovade mig innan jag köpte telefonen..
     
  19. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Vad jag förstår så uppdateras inte anmälaren om KV agerar, detta stod i svaret jag fick från de:
    (...)I de fall Konsumentverket agerar utifrån en anmälan lämnas inga besked om detta till anmälaren.(...)

    Fick för övrigt ett svar ifrån Sony igen:
    Hej Robin!

    Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.
    Vi har nu fått information om att det dessvärre inte finns någon annan tjänst vi kan erbjuda dig istället som kompensation och vi beklagar detta. Förhoppningsvis kan PlayStation Store lanseras här vid ett senare datum.

    Med vänliga hälsningar,
    /Rickard
    Sony Ericsson Contact Center


    Med andra ord är det inte speciellt sugna på att kompensera oss över huvud taget. Inte ens ett ord om att vi kommer att få spelen när väl PS Store släpps... Gillar att de dessutom skriver att PlayStation Store "förhoppningsvis" kan lanseras senare...
    Härlig goodwill Sony.
     
  20. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Snälla Sony (Ericsson) släpp playstation store i Sverige för Xperia S så fort som möjligt. Det finns många av oss som tycker om playstation-spelen.
    Själv har jag knäckt Wipeout 2097, Ridge Racer, Tekken 2, Resident Evil, Command & Conquer, Vandal Hearts, Suikoden och många fler på den tiden det gav sig. Riktiga höjdarspel som får de minst sagt tunna spelen på market att blekna.
    Inte för att spel som Wordfeud eller Angry Birds är dåliga spel, tvärtom de är riktigt bra, men spel som Resident evil gav en riktig gamingupplevelse