Den "lilla" sammanfattningstråden för Desire (Roms, Kernels, S-OFF, m.m) [2011/02/11]

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av linuxares, 8 jan 2011.

  1. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Så var det ja, sorry.
     
  2. Vejto

    Vejto Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Okaj okaj, låter ju nice. Vad finns det för för- och nackdelar att ta en ROM med sense jämfört med utan? Nu känns det som att sense bara kommer ligga och ta upp plats när jag använder launcher pro+ (sure nu ska jag använda a2sd+ men ändå). Eller är det så att jag kan komma åt widgetsarna trots launcher pro?

    Nåja jag ska testa snart så får vi se vad som händer!
     
  3. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Några exempel är:
    * Jag tycker HTC Dialern är snyggast/bäst.
    * Utseendet på Notification Powercontrol widget går att göra snyggare med Sense.
    * Finns snyggare teman till Sense. Jag kör för stunden: Gloss Black and Blue Sense [esk0dr0id 1.7]
    * Jag får bäst batteritid med LeeDroid, och bäst stabilitet.
    Jag tar bort många system apps som tex: Aktier,Nyheter,FriendStream,Flickr och några fler som jag ändå aldrig använder.

    Dessa punkter är vad jag tycker men det finns många som tycker annat.
    Om jag skulle köra en AOSP (utan Sense) så är det Defrost som jag tycker är bäst. Varför jag tycker det är att den för mig är lika stabil som LeeDroid men jag får den inte till den lika snyggt och saknar HTC Dialern för mkt...
     
    Last edited: 17 jan 2011
  4. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    låter lysande att man kan ta bort de delar man inte vill ha ( typ de du skrev + några till m.m )..
    Hur mycket plats kan man tjäna på detta ? vore glad om ja slapp partionera SDkortet då ja inte har någon kortläsare..
     
  5. erobin

    erobin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du måste inte ha kortläsare för att partionera. Det kan du göra med rom manager, om jag inte minns fel :)
    Är själv väldigt nöjd att jag partionerade.
     
  6. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ahh... jo, skulle vilja slippa detta strulade med för lite utrymme för programmen..
    får väll bita i de sura äpplet å sätta mig å plöja igenom trådarna om root m.m...
    Lite newbee å nervöser ju.. :/
     
  7. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Vill lägga in en rekomendation till startsidan för MIUI_Au for HTC Desire (http://www.miui-au.com/). Specialdesignad MIUI för just Desire. Den har väldigt många "sense-inslag" som jag upptäckte (en som dyker upp i huvudet så här på rak arm är att kunna få telefonen ljudlös genom att vända på den). Nu vet jag inte om dom finns på alla MIUI-roms men...

    Finns även ett soundpack att ladda ner för att få in alla Sense ringsignaler, sms-signaler och alarmsignaler. Dom saknar jag lite, tycker sms-signalerna i vanilla är ganska kassa.

    Det var den MIUI jag körde när jag hade den rom-typen och jag var väldigt nöjd. Aktiv support i tråden som länkas på sidan och även mycket information i FAQs och dylikt på sidan.
     
    Last edited: 26 jan 2011
    linuxares gillar detta.
  8. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Slängt upp på första posten :)
     
  9. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    1. Hur funkar det med MIUI romsen, är det bara att flasha in dem precis som man gör med en vanlig rom?

    2. Hur gör man för att ta bort apps i Leedroid som man inte vill ha? Efter det att man flashat in romen alltså. Eller måste man göra det från zip-filen och sedan flasha om allt?
     
  10. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    du måste plocka ut dom ur zip-filen om du inte har S-off.
     
  11. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Okay, någon som har svaret på fråga 1 då? :D
     
  12. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    1. ja!
     
  13. MaruCat

    MaruCat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När du laddat ner MIUI (som jag starkt rekommenderar) kommer du kanske att undra var app drawern är (ikonen som leder till alla appar). Svaret är att det finns ingen. Alla appar läggs på skärmen och du kan arrangera dom som du vill eller i mappar. Du verkar kunna skapa hur många sidor/skärmar som helst vilket är bra om man vill ha widgets som tar upp mycket plats.

    Själv har jag löst app-drawer-frågan med launchern GoLauncher EX och dom båda funkar utmärkt tillsammans.
     
  14. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Funderar på att prova, men vet inte riktigt vart man ska börja. Finns massa MIUI och den jag har kollat på innehåller tonvis med länkar till massa olika grejjer. Förvirrande som fan :D
     
  15. MaruCat

    MaruCat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det har kommit en ny MIUI ROM idag, som jag strax ska testa: MIUI_Au 1.1.28 R1 :)
    Länk för nerladdning: http://www.miui-au.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=35

    Kolla på denna sida för alla olika ROMs:
    http://www.miui-au.com/

    Den senaste versionen ligger högst upp. Därunder finns också en massa experimental och beta. Välj en som det står stable på till att börja med om du ska testa om den är något för dig.

    Jag har kört på MIUI_Au 1.1.22 R2 (http://www.miui-au.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=22) ett tag och den har fungerat bra för mig. Det enda problemet är att det på vissa ställen dykt upp kinesiska tecken (original ROM:en är kinesisk), men det har inte varit något som stört mig.
     
  16. Linus.hed

    Linus.hed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte ta och roota då man knappt kan få plats med några apps. Tycker ni att man måste byta minneskort, eller kan man köra med 4 gigs original? Med tanke på den extra partitionen... tacksam för svar!
     
  17. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag kör med den som följde med och 512 mb utrymme.
     
  18. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Tror inte det är större bekymmer med den som följer med. Beror väl på vad du vill ha på telefonen. Jag har en del musik så när jag rootade min skaffade jag ett 16gb kort då det är billigt.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  19. Linus.hed

    Linus.hed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för grymt snabba svar! Kan inte finnas många forum med så engagerade besökare, måste bara säga det!
     
  20. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Några romar har uppdatera och Data2SD är något jag lagt till. Kan någon känna sig modig och testa kanske? ;)