Den mest revolutionerande telefonen?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av hablam, 7 jan 2012.

  1. Yayyeman

    Yayyeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nokia 2110i, har aldrig haft en telefon med den byggkvaliteten. Låg två veckor i snön på garageuppfarten. Men gick snällt igång efter att den torkat och tinat. Skärmen hämtade sig dock aldrig...Plus man kunde skicka sms med den...innan skärmen dog. Visserligen skickades det då 0,4 sms per månad och person då men i allafall.
     
  2. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Haha har en väldigt lik berättelse fast om min Nokia 2010 som jag hade fått av min morbror, stolt som jag var packade jag ner den i ryggsäcken för att bege mig mot skolan för att visa upp telefonen för kompisarna, tyvärr låg den inte kvar i ryggsäcken utan hade tyvärr trillat ut och landat i en snödriva, låg där 5 dagar tills grannen hittade den, var bara att låta den torka och sedan köra som vanligt.
     
  3. Murer

    Murer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nokia 3210 och Nokia 6610 är de jag minns bäst. 6610 hade ett helt underbart format och låg skitbra i handen. Dock lyckades jag spräcka skärmen och köpte mig därefter en SE W810i. Också en skön telefon jag behöll länge.

    På senare tid är det enbart Lumia 800 som fått mig att känna mig riktigt nöjd. Varken iOS, Symbian eller Android föll mig riktigt i smaken. Vi får väl se hur det blir i framtiden. :)
     
  4. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  5. Murer

    Murer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag minns att många som hade k750i flashade in w800:ans firmware för att få walkmanspelaren.

    Jag minns också att jag brukade experimentera med att flasha om kameradrivrutinerna på min w810i för att få bättre bilder. Det var ett rätt stort community runt dessa lurar. :)
     
  6. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Förpackningen var väldigt snygg också! :D
     
  7. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    NEC E616v.

    Har aldrig varit mer nöjd över en mobil. Den var ett sådant oroligt steg upp jämfört med andra GSM-mobiler. Videosamtal, "snabbt" internet, bra kamera osv.

    När jag testade 3 och NEC E616v, så visse jag att de som inte hade 3 och 3G missade så otroligt mycket.
     
  8. ms22cn

    ms22cn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nokia 1610 var den första telefonen jag hade som funkade bra -96/97. Var jävligt roligt att man kunde ringa hem när som helst. Och den var ganska "liten" och "smidig" för sin tid. Hade även Nokia "banantelefonen" med utskjutbar lucka/mic. Då var man kung. Nokia 5110 hängde med ett bra tag och var helt outslitlig. Vet jag körde över den med bilen samt tappade den från min balkong ner i asfalten 5m utan att den gav upp. Någon repa var allt den fick. Ligger fortfarande kvar hemma tillsammans med de flesta andra telefonerna. Annars är väl k750i den telefon som varit bäst när det gäller livslängd användarvänlighet och funktioner för mig. Hade ju allt man kunde önska sig på den tiden. Sgs2:an är ju jävligt bra med...grymt nöjd än så länge(ca 1 år).
     
  9. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Okej inte den mest avancerade men Ericsson T66 minns jag mycket väl. Anledningen var ju hur liten den var med måtten 92*42*17.5mm och en vikt på 65g :).
    Nokia 6110 med flera som man verkligen kunde göra om hemskärmen genom att bytta operatörsloggan till valfri text eller bild haha.
     
  10. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Ericsson SH888.
    Kommer ihåg att jag fick en sådan på dåvarande jobb i slutet av 90-talet.

    Det fantastiska med den var att den hade en infraröd port som man kunde koppla ihop med sin laptop för att surfa på nätet.
     
  11. Lasse-hatten

    Lasse-hatten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min första mobiltelefon, en Ericsson GH 198 år 1995. Om telefonen i sig var revolutionerande vet jag inte, men det faktum att jag blev mobil var det.
     
  12. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Beror på hur man definierar revolutionerande. Isf borde den gamla Sony Ericsson K800i / K810i vara en god kandidat - den satte väl mobilkamerorna på kartan och fick även titeln "En av dom bästa kameramobilerna någonsin", och tro mig - den förtjänade den titeln med råge!

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  13. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Får nog slå ett slag för Ericssons gamla "hajfena". Än idag så finns det väl ingen telefon som kan slå den när det gäller hållbarhet. Den är i mina ögon mer revolutionerande än någon telefon som kom med spel, kamera eller annat krafs.

    Skickat från min Xperia P
     
  14. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tillhörde aldrig generationen som hade en hajfena i och med att jag är född 1993 :P

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  15. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Det är nog en Ericsson T28 jag hade, den va cool då den bland annat var snygg och hade flipplock... haha. Eller kanske Nokia 3310:an... svårt. Fast å andra sidan så var ju frågan vilken som gav mest wow faktor genom tiderna så det får nog bli den nuvarande, en S3. Den påminner inte om någonting jag haft tidigare och har riktigt roliga funktioner.
     
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Har sagt Nokia 8500 eller vad den hette förr i tråden men snart ändrar jag mig till min Lumia 800. Efter ett bra tag med telefonen har jag aldrig känt mig mer hemma i ett OS och i en telefon. Sjukaste är att det är en ny känsla och inte samma som med Android eller IOS vilket gör det hela lite mer spännande :)
     
  17. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Var inne på Nokia N95, men skaffade en N82:a istället. Riktigt bra o väldigt hållbar. Tog mkt stryk men höll i alla väder o lever faktiskt vidare hos min mamma. Kameran var riktigt bra tom i dagens mått.
    O har i princip allt en mobil har idag, bra kamera, navigation, 3,5mm uttag. Enda som egentligen var negativt var att batteritiden var lite kort.
     
  18. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Ericsson T68

    Den kostade modiga 5000kr och var första med riktig färgskärm och bluetooth. SonyEricsson döpte den till t68i och den gick från guldfärgad till blåaktig.
    Med en dongel kunde man faktiskt tethra över data via bluetooth till datorn. Självklart van den årets mobil!

    Har alltid haft bra mobiler sedan Nokia 6110 och framåt. Aldrig varit märkestrogen och bara köpt det jag gillat både i fråga om form och teknik. bytt ca varje halvår och har nu en hox.
    Ingen kan köpa mig att säga att någon är bäst mer än momentant. Antagligen blir det en Note2 snart. förra var en wp, och den blev grymt tråkig i längden.
     
  19. Yayyeman

    Yayyeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Måste säga min Nokia 2110i den var med mig om allt och låg en vinter på garageuppfarten under is och funkade när jag startade upp den efter isen smält bort, men bortsett från displayen. På andra plats och i nutid min gamla Galaxy S med ics cm9 eller miui. Den var hur kul som helst, sjukt enkel att roota och byta romar på.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  20. winnarburken

    winnarburken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Goophone i5 såklart.

    Klockren Apple ripoff!!