Problem: Den som kan hjälpa mig med detta

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av John9393, 17 maj 2014.

  1. John9393

    John9393 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vore så guld värd!.........

    Det är nämligen så att jag var på en utlandssemester i Nya Zeeland för 1 månad sedan, där jag hade med min galaxy note. En dag när vi var ute och vandrade, hade jag med mig ett extern batteri för att ladda noten under de 3 dagarna vi skulle vara borta. under ett tag innan så hade telefonen var väldigt konstig, den laddade inte ibland, väldigt svårt att ladda upp till 100% osv. Nu under vandringen slutade telefonen att ta emot laddning helt ochj hållet, och jag misstänkte glapp i själva uttaget så bytte till en ny laddare men inte det fungerade heller.

    Har vart in till en mobilkille som också bekräftat att själva ladduttaget är trasigt, att det inte går att få laddning dit så mobilen är i stort sett körd.

    Problemet är nu det att jag har väldigt mycket bilder från min resa på telefonen, och mycket annan information där med som jag så otroligt gärna vill ha, men eftersom telefonen har 0 % batteri, och tar inte emot laddning så vet jag inte hur jag ska få igång den en sista gång och föra över allt till ett SD-kort....

    Det enda lösning jag tänker mig är
    1. Låna någon annans note batteri och stoppa in i min, få tillräckligt med batteri och hinna föra över allt till ett SD-kort.

    2. Ladda batteriet på något annat sätt, vet inte hur..

    Laga telefonen är inte en möjlighet...


    Så finns det någon smart droidsjäl här som har en aning om hur jag kan göra?

    Vore evigt tacksam
     
  2. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Man kan köpa separata batteriladdare på ebay som laddar själva batteriet. Tar dock ett par veckor innan den kommer om du beställer från typ Kina.

    Skickat ifrån min Xperia Z2 via Tapatalk!
     
  3. 5ye2

    5ye2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Lägg mobilen på ett bord med skärmen uppåt,böj försiktigt tungan som sitter inne i micro usb uppåt,Så fick jag igång laddningen på min Note.