Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 4 (Snapdragon 625)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 19 jan 2017.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Den tar minneskort så här har du en länk om du vill komma undan ännu billigare. :)

    https://www.aliexpress.com/item/Glo...6c3dde50118a7cd-1497094413914-06234-JYJQJYByj
     
  2. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Tack.
    Däremot har modellen du letade upp 3GB RAM och 32GB lagring som standard, dvs icke 4GB RAM och 64GB lagring.
    Men de där två jag länkade till har ju också plats för minneskort, det handlar ju om man vill ha två SIM-kort eller klarar/nöjer sig med ett eftersom den andra platsen då kan fyllas med ett minneskort.
    Anledningen till att jag plockat ut de specifikationerna som jag gjort är för att jag inte anser att prisskillnaden är så himla viktig när det skiljer så lite mellan olika modeller (RAM + lagring).
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Ja är man ute efter Dual-sim och vill använda 2 sim-kort så är det ju så. :)
     
  4. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Ja, det du har missat är att återförsäljarna brukar lägga upp två eller flera annonser med exakt samma mobil, där det enda som skiljer sig mellan dem är priset. :teeth:

    Alltid är det någon som tror att den dyrare varianten är bättre på något sätt . . . enbart pga priset är högre.:P
    .
     
    Droid82 gillar detta.
  5. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Är det någon som fått 4G+ med sin internationella Redmi Note 4?
     
  6. Mistermr

    Mistermr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    Någon som spelar Pokemon Go som kan berätta hur pass bra mobilen kan hantera spelet? Lagg, GPS, batteritid osv.

    Hört att en del haft problem med Xiaomi mobiler med att det inte ens startat pga OS är flaggat som root fast mobilen inte är rootad.
     
  7. bengt65

    bengt65 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G
    ROM:
    stock
    Hej, har föjlt tråden här sen igår, har en Redmi Note 3 (mtk) 3 gb ram 32 gb kör 5.02 men nyfiken skaffa Note 4!
    Skall byta eller vara kvar på Note 3 då kul veta är relativ nöjd bra batteritid och kameran tar bra bilder.
    Fundera lägga in Xiaomi EU rom med alla språk i EU
     
  8. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Kört ett bra tag nu med 3GB global-version, kom med 8.2.5.
    Väldigt nöjd, det är mycket telefon för pengarna! Byggkvalitén slår alla andra telefoner jag pillat på i samma prisklass. Väldigt skönt med 4000mAh batteriet!

    Mjukvaran är OK, batterioptimeringen är ibland något aggressiv och dödar appar lite för tidigt, ska testa köra någon dag med den helt avstängd. Stock launchern var inget vidare heller, men den är enkel att byta ut och är mer av en smaksak.

    Störde mig på att alla ikoner fick någon konstig bakgrundsfärg (MIUI-temat) så rootade och ändrade ikonerna manuellt, funkar fint!

    Håller de på så här lär jag aldrig köpa en telefon för mer än 2 papp.
     
    flipp gillar detta.
  9. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Det var min känsla när jag fick RMN3 också. Har kvar åsikten ett år senare. Xiaomi gör riktigt bra telefoner.
     
  10. ingetminne

    ingetminne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7
  11. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Det tycker jag. Största svagheten med denna lur är kameran, den är OK men inte så mycket mer, duger gott till sociala medier fotografen.
    Men man ska inte heller förvänta sig alltför mycket från varken Kina lurar eller budget lurar från svenska butiker.
    Honorbuy är dessutom en riktigt pålitlig butik/ÅF.

    Swedroid har gjort ett mini-test av Note 4X, som är samma lur som den du länkar till med skillnaden i vilka LTE band som stöds. I.e 4X stödjer inte samtliga band, den du länkar till ovan gör det!
     
    ingetminne gillar detta.
  12. ingetminne

    ingetminne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7
    Låter som en vettig tel. Mobilkameror överlag är ju inget man vinner priser på :) men 4gb och 64 är det överdrivet eller typ bra att ha ?
     
  13. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Nå 4/64 landar ju på $30 USD mer från Honorbuy så om budget inte är ett problem så skulle jag välja den, 1GB extra ram gör i mitt tycke ingen natt/dag skillnad i upplevelsen utan extra kostnaden är mer isåfall för att dubblera lagringsutrymmet från 32 till 64GB med bonusen att man får 1 extra GB ram.
     
  14. ingetminne

    ingetminne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7
    Suttit en max budget på 2500 . prioterar bat först ska även vara skaplig lagg fri. Funka med enklare spel. Har idag en lg g4 bat suger balle i den. Känns som denna är vettigaste mob jag hittat för dom pengarna. Har du annars något annat förslag ?:)
     
  15. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Batteritiden är löjligt bra på denna! Men det är ju mycket tack vare Snapdragon 625 SOC som sitter i denna, så om batteri är prioriterat för dig så kan du kolla runt efter andra enheter med denna SOC, en enhet som varit rätt populär är Lenovo P2 som går att köpa hos svenska butiker/ÅF (dock blir den några hundra över din budget)och har samma SOC med liten fördel till P2 som har ännu större batteri.

    Men annars så tycker jag faktiskt att Note 4 är grymt mycket telefon för pengarna, Xiaomis Redmi lurar brukar vara rätt omtyckta av många här i forumet. Jag har själv haft 2 st Note 4 och var riktigt nöjd med dom!
     
    chraist, ingetminne och flipp gillar detta.
  16. ingetminne

    ingetminne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7
    Blev en beställning av den idag. Så med lite tur landar den innan helgen. Landande på 2500 med extra skydd för skärmen fodral och ett par högtalare. Så får se om man blir nöjd. Skönt att slippa sin lg g4 snart.
     
  17. ingetminne

    ingetminne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7
    Nu har pkt anlänt. 48 timmar från beställning tills man har pkt är fan imponerande:)
     
  18. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Du kommer få ett brev senare med extra kostnader för tull och moms.
     
  19. ingetminne

    ingetminne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7
    Fast det är ett lager i Europa?
     
  20. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Om du bemödar dig läsa några inlägg bakåt så ser du att han skulle köpa från Honorbuy EU.. Så förutsatt att han gjort det så kommer det inga extra kostnader. Så innan man skrämmer upp folk i onödan så kan man ex fråga: Var beställde du ifrån? Och i samma veva göra dom uppmärksamma på att det kan komma extra kostnader beroende på var/vem dom köpt av.

    Men det klart, det kräver ju en del extra skrivande för det, men det är väl bara positivt om det blir mer då det är väl ändå det forum är till för, att dela kunskap dvs.
     
    Nero och ulsa gillar detta.