Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

  1. Mobilotta

    Mobilotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ... för att återknyta till mitt inlägg ovan om att min Desire blir överhettad och inte kommer ur omstartsläge -gjorde en fabriksåterställning igår och den höll sig finfint hela kvällen -men i morse... samma skit!! Inser att det är reparation som gäller. Hör här då och då folk som har skickat sina mobiler direkt till HTC, tänkte kontakta dem först (någon som vet om de tar emot för rep/retur??) annars får det bli via Katsching där jag köpt den. Mailade nyss HTC -återkommer med deras svar om det finns intresse. Fö vore kul om 2.2 kom nu så att jag hann testa den först!!
     
  2. Mobilotta

    Mobilotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2.2 installerat :) -nu återstår lite tuff mobil-lek för att se om överhettningsproblemet kvarstår eller är hokus pokus borta med uppdateringen -vem vet? (hoppas kan man ju!!)
     
  3. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är löjligt rastlös just nu. Var på Teknikmagasinet i fredags eftersom det på serviceconnection stått att luren var levererad sen i onsdags. Ingen lycka, så jag hoppas den kommer imorgon. Däremot fick jag reda på att trots att jag var sen med att begära det där extended-testet hade de ändå bytt moderkort på den! Då måste den ju funka tycker jag (synd att man aldrig lär få reda på vad felet var / berodde på bara)! På första försöket dessutom.

    Lite störigt är det dock nu när man läser hur folk tankar Froyo till höger och vänster. Debatterade länge och väl med mig själv innan jag lämnade in den. "Ska jag vänta på Froyo eller inte? Kommer det snart löser det kanske problemet och då slipper jag vara utan min baby. Å andra sidan dödar jag henne snart i ren frustration :mad: "

    Så blev det den här timingen :)
     
  4. Freddde

    Freddde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag här uppdaterat till 2.2 men pâ min hjälpte det inte. Den startar om pâ samma sätt som tidigare så jag får väl lämna in den.
     
  5. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bull... beklagar. Men be om det där extended-testet direkt så du maxar dina chanser att få det löst direkt s a s.
     
  6. vinkelsmurf

    vinkelsmurf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem med att fånen startar om i tid och otid (dock bara när den får jobba...) La in froyo idag och nu dör den varje gång jag startar nåt på svt play. Till saken hör också att den varit inne hos anovo för rep (mjukvaruuppgradering, ha!). Kommer att skicka den till dom igen i morgon med en förklarande extralapp så kanske dom fixar den den här gången.
     
  7. tribute87

    tribute87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ursäkta om jag lånar tråden till lite rage. Jag har skickat in min desire till anovo 2 ggr efter att den startat om lite då och då. inget tydligt mönster. Första gången update på mjukvara vilket ej löste problemet. Skickade in igen och fick idag ÄNTLIGEN tillbaka den. Var ju i helt extas nu när froyo kommit också. Dem bytta mainboard på den. Helt plötsligt under ett samtal POFFFF!!!! la den av igen och har lagt av nog en 10 gånger nu idag. Fy fan va jag är sur. Som grädden på¨moset bytte dem inte Void skruvarna på mobilen. Va fan ska jag nu göra.........
     
  8. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har min telefon varit igång sen kl 18 igår kväll då jag hämtade den på teknikmagasinet. Jag har pressat den rätt bra, installerat Froyo, skeppat över flera gig musik, installerat massa appar, surfat osv. Så länge den inte startade om inatt och jag skrev in pin-koden i sömnen, liknande grejer har hänt, så har den inte startat om än.

    Verkar som de skeppade ut en batch med kassa moderkort.

    Riktigt grymt av HTC att släppa Froyo + Sense så snabbt. Tre månader efter man köpt marknadens topplur med senaste versionen av Android får man den nästa version gratis. Hej iphone-ägare.
     
  9. playlien

    playlien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min startar om sig så fort jag installerar någonting från market....
     
  10. playlien

    playlien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testat att installera om froyo igen och rensa allt (bytte tom till nya sd-kortet. Samma installations omstartsproblem kvarstår. WTF????!!!!
     
  11. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Finns det någon lösning till detta otroligt kända problem?
     
  12. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har fortfarande inte startat om sig själv, och då har den ändå varit uppe på högre temperaturer än den klarade innan, så jag deklarerar officiellt min som frisk nu.

    Anwar93
    Lämna in den är det enda som hjälper, moderkortet behöver bytas.
     
  13. gny10

    gny10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inskickad till Anovo

    Min Desire inskickad till Anovo med begäran om "extended test". Hoppas på en frisk telefon tillbaka !
     
  14. Medroid

    Medroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skrev samma sak i ett annat inlägg, men:

    Jag hade inga problem med omstarter innan jag uppgraderade till FroYo (Desire, ej rootad). Men efteråt....

    Det första som hände var att den hamnade i en omstartsloop. Sedan funkade den ca 10 minuter sedan startade den om. Nu bootar den om lite titt som tätt när jag gör något som kräver någon slags uppkoppling.

    Jag HAR gjort en factory reset, men det blev inte bättre. Jag blev tvungen efter att ha hamnat i en omstartsloop som inte gick över ens med batteriuttag.

    Får väl se om det kommer någon lösning eller om jag måste lämna in den.
     
  15. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade inga problem förrän jag körde firmware-updaten som kom efter ett par veckor, så något i uppdateringsprocessen verkar ju kunna trigga beteendet från första början. För mig var det också med uppkopplings-relaterade aktiviteter det först jag märkte det först, sen kunde andra saker orsaka omstarten.

    Factory reset funkade inte för mig heller.

    Jag tror, tyvärr, att du måste lämna in den.
     
  16. Mrrick

    Mrrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, hade exakt samma problem, det började lätt, men blev värre och värre.
    Lösningen var att Anovo bytte ut moderkortet (efter att jag gjorde en vändande backrep efter att de bara flashat om telefonen och den krashade när
    jag slog in pinkoden). En vecka nu, med FroYo efter helgen, och den
    tuggar på utan problem. Får lite korta frysningar när jag tänder skärmen, men
    det är nog mer ett App problem.

    Tyvärr gör de i de flesta fallen bara en flashning av den i första skedet, så man får
    köra en backrep och vänta igen. Försök tjata till ett extended test.
     
  17. playlien

    playlien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min startar om när jag ska installera appar? Betyder det att man måste lämna in den? Allt fungera ju innan så varför ska man byta ut nån hårdvara bara för att mjukvaran är ny och kass??
     
  18. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Korta förklaringen är att mjuk- och hårdvara kan sabba varandra, eller sabba sig själva helt oberoende av varandra.

    Bra va :)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  19. oxalis

    oxalis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft telefonen inlämnad i två veckor. Efter påstötningar i går, så har de iallafall registrerat den på Anovo...... Har begärt extended longtest, så jag hoppas att det innebär att de byter moderkortet - och att problemet därmed är löst. Undrar nu bara hur länge jag ska vara tvungen att vänta på att få den tillbaka.

    Upptäckte också ett annat problem när jag skulle lämna in den. Ville ju flytta över det jag hade på sd-kortet till datorn, men det gick inte att få kontakt. Provade med två olika datorer. Någon som har upplevt samma sak?
     
  20. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har också detta trublemet och jag har kunnat konstatera att när mobilta nätverket används så stiger temperaturen ordentligt i telefonen (nu i somras under de varmaste dagarna när det var uppåt 30 garder på dagarna) så höll telefonen cirka 24-28 grader när jag vaknade på morgonen. Så fort jag började surfa (2g och/eller 3G) så steg temperaturen och när temperaturen var uppåt 35 grader, då bootar telefonen om. Har svårt att exakt säga om applikationen jag laddat ner från market mätte batteritemp eller moderkortstemp men tror att jag bara hittade en app som faktiskt mätte batteriet.
    När telefonen väl börjat boota om och jag samtidigt laddade telefonen antingen via dator eller AC så kunde jag inte ens ange PIN-koden för då bootade telefonen om. Om jag tog ut sim-kortet så kunde jag fortsätta ladda batteriet utan att telefonen bootar om, varför jag gissar på att problemet faktiskt inte har med applikationer att göra utan är HW-fel, men visst skulle det kunna vara så att något har bytts ut i os:et när man laddat ner appar som nyttjar mobila nätverket men då måste jag fråga alla er om det är så att drivrutiner m.m. i Android uppdateras via appar, eller om det bara kommer via os-uppdateringar??

    Nåja, hyser inget större hopp till Anovo och utifrån vad andra skriver så verkar problemet bara lösas med nytt moderkort.

    Tog ett snack med HTC också angående vad de har för utbytespolicy och fick svaret att efter 3st hårdvaruservicear så får man en ny lur.