Desire Z alternativ telefon iom HTC struntar i oss?

Diskussion i 'Desire Z' startad av Cinzano, 21 apr 2012.

  1. Cinzano

    Cinzano Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hello

    Har haft en Desire Z som min huvudtelefon för SMS o gillar tangentbordet supermycket o den har väl i stora drag funkat bra ....

    Förutom att HTC aldrig lyckats få svenska tecken att funka o skiter i att uppdatera o fixa det i sverige.

    Man fÅr konstiga sÄtt att som sms skrivs på som ni sÄkert känner igen men man kan fÅ att sluta med om man trycker på search knappen .... sen hoppar ut .... sen till nästa sms sÅ funkar osv ....

    Jag vill ha tag i en ny telefon som rullar lika som denna eller en fix för detta ... tips?

    PS. Jag har medvetet skrivit denna texten med samma irriterande stora svenska tecken itt i orden som min telefon gör ....
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Roota och stoppa in en alternativ ROM :) som jag förstått så finns det flera bra romar till DZ, sök på XDA
     
  3. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Om du inte vill roota så kan du göra som jag gör när det blir stora ÅÄÖ. Händer rätt sällan för mig dock, verkar vara olika hur ofta det händer. Iallafall, jag rör lite snabbt vid skärmen där i skrivfältet så fixar det sig med ÅÄÖ-buggen.
     
  4. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ny rom är inte nödvändigt, det räcker att byta keymapen....