Diskussion kring kommande Galaxy S III

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Albin-132, 17 sept 2011.

  1. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    som blomkungen säger är det chippet från yamha som suger. visst samsung har lagt in mjukvaru spärr på volymen pga någon eu regel om hörsel skador eller något men moddare som supercurio som är en audiofil hade med s1 ett direkt sammarbete med wolfson och fick alla drivrutiner osv för att kunna göra en voodoo av ljudet resultatet blev grymt bra, bästa musikspelaren på marknaden med riktigt hög ljudvolym om man ville. blev lite besviken sen när s2 släpptes och supercurio skrev att det satt ett taskigt yamaha chipp i som inte gick att göra något åt. jag va tvungen att köpa en fiio (liten portabel förstarke) från teknikmagasinet för 200kr som nödlösning. men lite drygt att springa runt med marknadens bästa mobil med bästa komponenter förutom ljudchippet då som suger bajs och sen behöva konka runt på en portabel förstärkare som inte tar märkvärdigt med plats men ändå, de hade redan fetaste lösningen i s1 varför inte bara hålla sej till den.
    har varit sugen några gånger att byta ner mej till s1 eller nexus s bara för att få de underbara ljudet.


    Tycker ändå att nya lurarna från sony ser intressanta ut visst ryktas om äldre dual 1.5g processor och någon som säger de är nya genrationens. hög upplöst 4.3" hd skärm med hög dpi, sen att sony kan de här med kamera blir inte fel när de ryktas om 12mp. och sonys erfarenheter inom walkman lär resultera i bra musikspelare. vet inte hur se har varit mjukvaru mässigt men de lilla jag har läst har de verkligen rykt upp sej. gillar dock inte ryktena om metall chassi. plastic is fantastic haha

    har blivit en sammyboy de iom gs1 & gs2 och längtar till barcelona mässan och hoppas att samsung återigen kan presentera ett monster som knäpper konkurrenterna hårt på näsan, det är januari 2012 nu och gs2 är fortfarande kung trotts att de gått snart ett år, konkurrenterna han helt enkelt inte ikapp denna gången heller :) .
     
  2. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Xperiablog.net
    Hade alla specs innan Sonys pressrelease på S
    Och AT&T launchade ju ion
     
  3. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

  4. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    ser ju ut som på den bilden akillles posta ^^ tror metro hittat bilden på någon sida och sen trott att de va den. men jag skulledocj inte tveka om den såg ut så där :P
     
  5. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
  6. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Sådär ska en ICS lur se ut
    On screen knappar

    Säkert den som Akilles postade men skulle gilla den om den såg ut sådär faktiskt :)
    HD superamoled plus också så är vi klara
     
  7. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Jag ser hellre att sgs3 får en hårdvaruknapp som nuvarande sgs:or på framsidan. Det är så otroligt mycket lättare att hitta när man tar upp telefonen ur fickan än sid-knappen.

    edit: haha, blev en smilies i texten:mad:
     
    Last edited: 11 jan 2012
  8. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Den "kan" inte ha så tunn bezel, då kommer man komma åt den med insidan av tummen när man ska komma åt något på "andra sidan". Det måste finnas ett döutrymme mellan kant och skärm.
     
  9. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    nu är ju den bilden fake tydligen men låt oss säga att den kan se ut så med skärm hela vägen.

    Går det inte bara att ha några millimeter utav non-touch på skärmen? fast skärmen visar bild hela vägen ut så går det ändå inte att toucha just dessa millimeter haha svårt att förklara vad jag menar. fanns någon mod innan som jag fick med i nån rom där det fanns några millimeter som inte reagera på touch längst ner på skärmen. fatta först inte va det va och trodde luren va skadad tills jag höll inne på stället och fick upp någon röd markering om var den zonen fanns och så kunde man göra den mindre vilket jag fick göra då jag inte kunde slå mellan slag :). ska se om jag hittar bilden jag slängde upp på hela fenomenet.
     
  10. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jo jag förstår vad du menar, men tror inte att det är en bra lösning. Då har jag hellre Någon mm som det är nu på sgs 2. Fungerar perfekt.
     
  11. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Var ju så iPhone FEMs koncept bild såg ut med skärmen ända ut i kanterna..

    Skickat ifrån min S2:a med Tapatalk
     
  12. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jo, ser snyggt ut men handhavandemässigt är det inte bra alls...
     
  13. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag tkr det ser förjävligt ut. Börjar bli vänja mig med hårdvaruknapparna på S2an nu. Haft den i snart en vecka (tidigare en iP4) Men har fattat att ICS kommer ha sådana knappar på skärmen?

    Skickat ifrån min S2:a med Tapatalk
     
  14. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Man kan ju lämna lite för Notification LED, Mic, hörlurar och sensorer osv. Sen lite extra längst ner kan jag tycka.
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    mjukvaruknapparna på nexus är riktigt jävla epa faktiskt...enorm opraktiskt och meckigt tycker jag personligen... finns ju minns lika många ja som nej-sägare antar jag ;)
     
  16. Rasumusu

    Rasumusu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror inte någon ska förvänta sig quadcore... Dualcore och 1,8 gHz tror jag skulle vara troligt. Och inte mer än 1.5 GB RAM... Sen 4,6"-4,7" skärm, ICS, 8-10mp kamera. Kanske Samsung behåller hårdvaruknapparna men jag vet inte...
     
  17. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Quad-core är väl fullt möjligt, tekniken finns ju och konkurrenter har ju visat upp quad-core plattformar så varför inte?

    Hoppas verkligen att de skippar hårdvaruknapparna och ger skärmen mer utrymme, mycket bättre med knappar som försvinner när de inte behövs. Vore riktigt gött om det kunde komma med LTE men verkar ju inte som Samsung är intresserade av att släppa varken det eller NFC i Sverige.

    De får gärna tänka om med Tw, behöver inte vara vanilla för mig, vill jag ha det flashar jag.
     
  18. swehtc

    swehtc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En bild som är tagen med en telefon med modellnumret Samsung GT-I9500 som tydligen ha läckt ut. Samsung GT-I9500 ryktas alltså vara Galaxy S3.

    Bilden ska bara vara i upplösningen 5 megapixlar, men det går väl att skala ner? för S3 kommer väl knappast att ha en kamera på 5 megapixlar..

    Aja, vad ska man tro om det här? Kan det finnas någon sanning i det?

    Länken: Samsung Galaxy S3
     
    Last edited: 23 jan 2012
  19. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    tror samsung vill va med och tävla i megapixel rejset så minst en kamera på 10mp sony har väl satt lite press nu på övriga tillverkare med sin 12mp kommande lur experia s .
     
  20. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Dahliz91 gillar detta.