Dmtech Tablet 720, 7" kapacitiv -nu med ICS

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av drnashlenin, 2 mar 2012.

  1. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    KUL!
    syrran är i tyskland på tjänsteresa,och har med sig sin nyinköpta dmtech från siba...

    BOOM så slutar skärmen funka.
    KUL!

    såg här förut att två personer har köpt såna här,varpå säljarna har varnat för att skärmen har dött. men det lät ju mest som säljsnack..men..ja..tydligen inte!
    hoppas vi kan lämna tillbaka den när hon kommer hem....
    wtf,en surfplatta,där skärmen är det enda viktiga som verkligen måste fungera....så gör den inte det???

    tillägg: om någon här vet problemet,eller har nån slags fix-fil som jag kan skicka till henne så det börjar funka,så...sure posta gärna omgående :)
     
  2. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vart tusan hittar jag usb-driver så jag kan köra usb-debug..
    Netlogics 711 drivers funkade inte. Kör Vista* 32bit* på den tänkta maskinen.
    Funderar på att ta upp android igen, lite rostigt då jag senaste använde Android SDK 1!

    *pinsamt.
     
  3. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Kan du beskriva mer vad hon gjorde när det inträffade? Vilken app som kördes, original fw eller custom rom? Skedde det under laddning? Har hon testat "reset"?
     
  4. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    filmen som hon kollade på började hacka i ljudet så hon startade om den, och efter omstart så när hon skulle tända displayen efter en 5 minuter så ville den inte gå igång. :/
    ska kolla om hon kan använda resetknappen sen när jag får tag i henne

    edit: den gick igång!
    tack för tipset ang. att reseta!
    hon fick sitta och hålla inne knappen över 10 sekunder,men sen gick den igång ..
    snacka om fail-bugg i programvaran (orginal)
     
    Last edited: 9 maj 2012
  5. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

  6. Pitzi123

    Pitzi123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nyfiken på hur det går med ICS uppdateringen till 720?
     
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det borde inte dröja länge till. Vi har en fungerande version till samma platta med 1GB Ram. Skall bara skrivas om för 512 mb versionen och testas lite till.
     
    Nallefon och Pitzi123 gillar detta.
  8. bjare

    bjare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej,
    Har en DMTECH 820 hemma som inte används. Någon spekulant där ute? Bra pris.
    /Mattias
     
  9. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Även jag har numer denna platta, min första dessutom. Var mest pga nyfikenhet samt känslan av att vara några år efter i teknikutvecklingen jag skaffade en, naturligtvis sökte jag den billigaste. 5-7000 spänn för nåt att "testa samt leka lite med" finns inte på min karta. Några punkter om skärm och Play/Market:

    Var först inne på en snarlik platta med annat namn för cirka 1100 på Media Markt, frågade säljaren om det gick att uppdatera Android 2.3 till iaf 3.0, snubben fattade knappt vad jag pratade om, solklar Äppletaliban, men surfade runt efter info utan att hitta någon. Sen avrådde han mig från den plattan då "den inte hade riktig Market, bara nån egen variant som var starkt begränsad". Jo, det är exakt citerat. Kort senare hittade jag Sibas erbjudande och köpte den, på Kungsgatan i Sthlm. Den säljaren kunde inte heller nåt om Androidversioner, men lovade öppet köp. Demoexet i butik hade död skärm, eller snarare fryst. Gick inte att låsa upp, vilket irriterade säljaren lika mycket som mig. Jag antog att det var pga alla klåfingriga människor som trycker, skakar och klämmer utan att ens förstå vad det är de pillar på.

    Nu har jag haft den några veckor, dock ej i dagligt bruk. Mitt omdöme:

    * "Skaffa Market själv" var hyfsat enkelt, krävdes dock en del svordomar och webbsurfande, senare läser jag på detta forum om hur man aktiverar just Market och först då försvann problemet med rymmande genvägar till Play, som det så klart heter efter den uppdatering som rasslade in genast. Dessutom, alla genvägar jag tvingats skapa varje gång jag ville åt Play, då de bara försvann igen, kom nu tillbaka. Så jag fick rensa bort typ 7 Playikoner...

    * Skärmen kraschade/frös på exakt samma sätt som i butiken EN gång hittills. När jag laddat klart och även tankat över lite kul saker. Nästa gång jag "aktiverade" plattan var skärmen livlös. Sekunden innan jag med ett stenåldersvrål slängde plattan i väggen fick jag snilleblixten att plugga in laddaren igen och javisst, inga problem att låsa upp skärmen. Batteriet var då på exakt 75%, hade alltså droppat 25% "bara sådär".

    Sen dess har den funkat bra. Kollat filmer, bläddrat i trista Eböcker (PDF-filer), tankat över mina bästa foton och låtit morsan fascinerat bläddra bland dem, låtit exet testa det medföljande tråkpusslet som hon gillade trots sitt förakt för smartphones, surfplattor osv, samt skrivit blogg och "Facebookat". Så: en hyfsad, prisvärd platta, lite väl liten kanske. Och att det inte fanns Android 3x att hämta är lite småsurt, jag har färskare Android i mobilen. Men den duger om man inte måste ha det absolut jättehäftigaste, snabbaste, bästa - och dyraste - att skryta med.

    Men ibland flippar skärmen ur. Eller, knapplåset låser sig i låst läge. Ungefär.

    Nu när jag testat, anser jag att jag borde sparat ihop några hundringar till och köpt en Flyer. Men kör vidare på denna så länge den håller och antar att det finns helt annat utbud den dagen jag ska köpa ny platta...
     
  10. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tidigare i tråden nämner leverantören att Android 4.0 ICS snart är färdigt för våra DMTECH 720.

    Android 3.0 är googles paniklösning för surfplattor.
    Android 4.0 är skapat för surfplattor och mobiltelefoner! :-D
     
    drnashlenin gillar detta.
  11. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Grattis till din platta! Har du uppgraderat till twk's ROM av denna platta? Jag rekommenderar dig att göra det. Den finns för nerladdning här i tråden och snart även på Netlogic's hemsida så vi supportar den. Vi släpper snart, som utlovat, även en uppgradering till 4.0.
     
  12. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Nja, jag har ännu inte kunnat motivera köpet av surfplatta ens, men Android 4 låter intressant, det ser jag fram emot att testa... min lur kommer ju få aldrig att få fyran (sketna 150 mb internminne) och jag vill testköra utan att köpa ännu en ny mobil :teeth:
     
  13. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Jag vet. Och jag skrev att det var surt att 3x inte fanns i plattan eller låg och väntade som uppdatering.
     
  14. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Såg tidigare idag att det fanns en uppdatering att hämta på Netlogic, men låst med lösenord. Nu är den frisläppt. Spännande. Har redan tankat hem men inte installerat. Jag har aldrig rootat mobiler osv, så lite osäker känner jag mig.

    Fram till nyligen visste jag inte ens att det fanns en svensk sida med support/info för plattan på nätet, (menar inte Swedroid nu), var ju inget som framgick vid köp eller "unboxing" precis ;)

    För övrigt, så hängde sig plattan återigen. Efter jag tankat över lite bilder för att byta "wallpaper". Så nu vet jag felet: den tvärlåser sig efter klick på "mata ut tablet 720" eller vad det nu står i Windows...

    Endast reset med ett f.d. gem hjälper...
     
  15. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det är samma fil som twk gjort och som ligger här på forumet sen tidigare. Skillnaden är att vi släpper den officiellt. Vi håller sakta mem säkert på att få ordning på hemsidan men rrelease date och versionsnummer stämmer inte ännu. Vi ska lägga upp "stock ROM" på alla plattor också så att man kan flasha tillbaka om man vill. Anledningen till att vi zippar eller rarar filerna är att vår hemsida tror att en img-fil är en bild.

    Provade du att först stänga av USB-lagring på plattan innan du matade ut från windows. Var det mycket du förde över? Mediebiblioteket uppdateras när du kopplar ifrån så kan varit därför den hängde sig.
     
  16. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    * Ok, det gjorde jag inte, matade bara ut som med mobil, extern hd osv. Ska prova nästa gång. :eek:

    * Det var bara en knippe mindre bilder, typ 20.

    Bra med stock rom om nåt skulle knasa sig :cool:
     
    Last edited: 17 maj 2012
  17. Elobard

    Elobard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    update

    Hej jag behöver lite hjälp av er. Jag har en dmtech tablet 720. Har försökt få in twk update men tableten säger inte till att det är en update redo. Vad gör jag för fel. Den verkar inte känna av att uppdatering ligger där. Lägger den direkt på tableten inte i nån av mapparna. Gör säkert nå fel vad tror ni tacksam för hjälp.
     
  18. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Packat upp den komprimerade filen samt döpt om/kortat ner till endast update.img?
     
    Last edited: 17 maj 2012
  19. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Se till att filen du laddat ner är uppzippad/upprarad och att den verkligen heter "update.img". Plattan känner inte av något förrän du tar bort usbkabeln eller stänger av USB lagring (biblioteket i android uppdateras inte förrän då).
     
  20. Elobard

    Elobard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gjorde nog felet att döpa den till update.img.img
    Men fick ett program från netlogic att updatera plattan med
    om det inte funkar efter jag döpt om filen rätt.
    Tack så mycket för hjälpen! :-)