Fråga: Dolphin emulator?

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av PatrikDroid, 23 apr 2017.

  1. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Har någon testat?
    Jag är nyfiken på hur framför allt Zelda Wind Waker står sig. Kollar man på Youtube så verkar det vara väldigt olika, jag tänker mig att det har att göra med SD835/Exynos och/eller upplösning på skärmen. Upplösningen kan få vara 720p, det bryr jag mig inte om eftersom native resolution på Gamecube är typ 350p eller nåt. Vore trevligt om det går att spela utan alltför påträngande framedrops!

    Tack på förhand!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är ett fantastiskt fint spel. Jag spelade nyligen igenom det på Wii U-emulatorn Cemu - ser enastående ut om man skalar upp det.

    För bästa flyt bör du nog aktivera vulkan-API:n i inställningarna. Det är fortfarande experimentellt, men på datorn ger det en rätt bra prestandaskjuts. I regel är det avaktiverat som standard.

    Det största problemet som emulatorutvecklarna verkar ha tycks vara dåliga drivrutiner, men i och med Vulkan bör det problemet bli mindre. OpenGL ES-stödet har varit bristfälligt.

    Nvidias drivrutiner är nog bäst, men de finns inte för mobilplattformar längre. Adreno 540/Snapdragon 835 eller ARM G71/Exynos 8995 är nog bäst i alla fall.

    Jag skall testa den senaste builden på några lurar och se var det flyter bäst. Senast jag provade tröttnade jag rätt fort eftersom det var så krångligt att mappa upp kontrollen, UI:t för detta var inte på plats då.

    Här finns de senaste versionerna - kika under "Utvecklingsversioner" för APK:n:; https://sv.dolphin-emu.org/download/?cr=sv
     
    dannejanne, PatrikDroid och R3b0rn gillar detta.
  3. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Låter ganska lovande! Hur är förresten CEMU jämfört med Dolphin på PC? Gissar att den kräver ännu bättre prestanda?