Problem: "ej registrerad i nätverket" - Xcover 2

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av hannap, 16 jun 2017.

  1. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag behöver hjälp med min Samsung galaxy xcover 2.
    Rootade telefonen då det var brist på minne och jag ville flytta appar till sd kortet.
    Laddade även ner app2sd.
    Efter det märkte jag först att inte min pinkodruta dyker upp direkt. När den inte gjort det kan jag inte backa
    i telefonen med hemknappen. Det är först när jag tryckt in pinkoden som den knappen fungerar. Och den rutan kommer
    inte alltid upp.
    Nu kan jag heller inte ringa eller skicka sms då det står "ej registrerad på nätverket". Vet inte vad jag ska göra.
    Vet inte mitt IMEI nummer men när jag trycker in *#06# får jag fram ett nummer men vet ju inte om det blivit ändrat.
    Kan någon hjälpa mig?
     
  2. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Den är låst till en annan operatör.
     
  3. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur menar du?
     
  4. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Är inte så kunnig inom detta...
     
  5. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Antingen var den upplåst av någon och det försvann när du grejade med den. Eller så har du bytt simkort.
     
  6. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu fungerar den helt plötsligt.. ??!! Varför beter den sig såhär? Är det för rootningen?
     
  7. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Har inte haft mobilen operatörslåst sen från början.
     
  8. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Ofta tar det lite tid innan telefonen hittar och konfigurerar SIMkortet. Kan vara det.
     
    onroads gillar detta.
  9. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej. Tack för era svar! Får se om det löser sig annars får jag väl avinstallera rooten igen och se om den bir som vanligt.
     
  10. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur lång tid tar kan detta ta? Idag står det "anslutningsproblem eller ogiltig MMI-kod". :-(
     
  11. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur lång tid kan detta ta? Idag står det "anslutningsproblem eller ogiltig MMI-kod" när jag ska kolla saldot. :-(
     
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ska inte ta alls lång tid att ansluta, max någon minut. Har du möjlighet, så testa med ett annat SIM-kort. Kan ju vara så att det är något problem med SIM-kortet
     
  13. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej.. har bara detta men får köpa ett nytt då? Kan problemet med simkortet bero på att jag rootat telefonen och försvinner det om jag avinstallerar det igen?
    Tack för svar!
     
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Beror på, men det borde inte har med rootning o göra. Köpa nytt? Nä, ring eller chatta med din operatör o säg att du vill ha ett nytt SIM-kort. Beroende på operatör så kan det vara en avgift
     
  15. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej. tack! Detta dök ju upp efter jag rootade. Kan det bero på det, att det blev något fel med simkortet i samband med det? försvinner rootningen om jag sätter in ett nytt sim eller det har inget med simkortet att göra? Kan man ringa och få ett nytt fast det inte är operatörslåst? Kan inget om detta som du kanske märker.. är jättetacksam för din hjälp!
     
  16. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, operatörslåst har bara med om telefonen är låst till en specifik operatör. En telefon behöver ett SIM-kort oavsett vad. Svårt o säga med SIM-kort o rootning. Rootning görs på mjukvaran o har inget med SIM-kort o göra, så det försvinner inte för att du byter sim kort
     
  17. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    En eventuell fördröjning händer bara första gången du stoppar inn SIMkortet, när SIMkortet är hittad och configurerat ska det inte vara någon fördröjning mer.

    En ogiltig MMI-kod kan ha många olika orsaker. Om du gör ett Googlesök på t.ex "invalid mmi code" vill du få upp många resultat, + You Tube video med instrucktioner. Prova det och se om du hittar något som kan stämma med ditt fall.

    Kolla saldot? Då använder du ett speciellt nr./kod? Försäkra dig om att det är korekt annars får du upp "Ogiltig MMI-kod".
     
    Last edited: 17 jun 2017
  18. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

  19. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja det var rätt kod. Provade flera gånger också. Tack så mycket. Ska kolla igenom om jag hittar något. Det fungerade igen nu.. lustigt detta. Chattade med min operatör som trodde det var fel på telefonen men ska prova ett nytt simkort..
     
  20. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej. Chattade med min operatör men hon kunde inte hitta något fel med kortet. Men just då försvann problemet igen.. Hon föreslog jag skulle åka till en Teliabutik och testa kortet där eller hämta ett nytt kort så ska testa med det. Får hoppas att det hjälper. Men om inte problemet finns där hela tiden. Kan det ändå ha med simkortet att göra?