Fråga: Enable Mock Location

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Janyb51, 25 nov 2023.

  1. Janyb51

    Janyb51 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2023
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Android är ett långsamt men bra operativsystem, tyvärr förvanskar en del märken detta på sina produkter, Samsung är en av dem.
    Jag har några Samsung Galaxy Tab Active 2, som är ruggade plattor för utomhusbruk och som så fungerar de, men....
    På sådana Tablets vill man ofta ansluta externa GPS, då den interna inte är tillräckligt bra.
    För att göra detta och tala om för maskinen att den externa gäller , ser man till att Developers alternativet i Inställningar finns, sedan går man där ner till valet "Enable Mock Location", och sätter den, då fungerar den externa GPS'en.
    Det är bara det att vissa producenter gömmer detta alternativ, så det finns inte tillgängligt, Samsung är en av dem, jag har varit i kontakt med deras Chat, och de vill inte befatta sig med problemet utan svarar :
    Om du ändrar något i utvecklar-menyn kan maskinen sluta fungera och garantin gäller inte.
    De svarar inte på frågan om varför alternativet inte finns (är dolt) och ger mig ingen hänvisning om var jag kan vända mig för svar, utan kallar det konfigurationsproblem, de ger ingen lösning på hur extern GPS kan anslutas.
    Är verkligen Samsung ett sådant "skitföretag", eller fick jag fel "expert", någon som kan hjälpa mig ??
     
  2. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    347
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Funderar på om det går att göra med ADB kommando?
    Googlade och hittade detta:
    How to set the android 6.0 mock location app from adb

    Det är gammalt så kanske inte funkar längre, eller för alla tillverkare...