Fastnat på boot-skärm

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av -Henric, 15 aug 2012.

  1. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Ha alltid kvar en nandroid-kopia. Då kan du alltid gå tillbaka till en fungerande telefon, men det vet du ju nu. ;-)

    Har du testat på en annan dator nu?

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  2. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag sitter nu på en annan dator som har Windows Vista och får fortfarande "En USB-enhet känns inte igen" MEN nu kommer det ett ljud från datorn när man kopplar in telefonen i Download-mode.

    Här har du/ni en screenshot som kanske kan vara nödvändig(?)

    [​IMG]
     
  3. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    har du installerat drivrutinerna till telefonen på den datorn?
     
  4. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag installerade drivrutinerna innan jag kopplade in telefonen i datorn.



    -- Tapatalked --
     
  5. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har ett likande problem fast det gäller en Samsung Galaxy S Plus. Telefonen har fastnat på loggan och kommer inte längre. Vad ska jag göra?
     
  6. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Även jag har exakt liknande problem. Skrev ganska nyligen på XDA om hjälp. Citerar vad jag skrev där (ursäkta om det är på engelska)..

    Hello, today was the day I got back to the Android world after a good 2 years in the shadow. Right off when I had opened my box I started to root and flash. Well, stupid me I didn't know what I was doing and now I'm here with a phone that doesn't get past the start-up logo anymore.

    Is the phone bricked?


    Here is what I can do:
    Get into recovery-mode "OK-button and ON-button"
    Get into "downloading..."-mode (I'm not sure of this one because it just says downloading... in yellow text)


    Whenever I'm in recovery-mode and to do anything it only gives me error.. for example:
    I downloaded the official firmware for my GIO named "S5660XXKTK_COVKS1_Sweden_Android..." gives "E:Short write of /tmp/sideload/package.zip (No space left on device)"

    I then went to do wipe of data/factory reset and cache partition. This gives "Formatting data... E:format_volume:rfs format failed on /dev/stl13 Formatting cache... E:format_volume:rfs format failed on /dev/stl14 Data wipe complete.

    When I go back and try to install official firmware it still says: "E:Short write of /tmp/sideload/package.zip (No space left on device)"


    So I then try CM10-firmware (which is named: cm-10-20121204-unoffical-gio.zip (this one: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1804646) )but this gives "Finding update package... Opening update package... Installing update... "E:Error in /tmp/sideload/package.zip (status 0) Installation aborted.



    IS MY PHONE BRICKED? OH AND BY THE WAY. MY PC (Windows 8) DOESN'T RECOGNIZE MY PHONE.........


    Edit: I have Clockwork Mod


    Tilläggas bör att jag INTE tagit backup



    EDit2: Helt plöstligt känner Odin igen min Gio? Skumt.. kör iaf Odin 4.42.

    Detta händer när jag håller in "OK" "Volym Ner" "ON" ett tag. Då kommer Emergency Dlod Mode upp
     
    Last edited: 3 jan 2013
  7. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Kollat i flera datorer och USB-portar. Allt från XP och USB 2.0 till W8 och 3.0. Får INGEN kontakt

    Nu har jag hittat denna länk: http://factory-reset.com/wiki/Galaxy_Gio

    Samsung Galaxy Gio Factory Reset

    Turn off the device. If it is stuck then try to pull out the battery for a minute and then put it back in.
    Press down the Volume key and the Power button.
    Then release the Power button.
    Now a menu appear give you the options to Fastbook, Recovery, Clear Storage, and Simlock. Select Clear Storage. Use the Volume Down button to navigate the menu.
    Then press and release the Power button.
    Finally wait for your device to reboot.



    Någon som lyckats komma in i den menyn? Det ser ju inte ut att vara "recoverymenyn" utan en annan.. vill komma in dit men jag lyckas inte