Fler som upplever dessa problem?

Diskussion i 'ASUS' startad av thompo, 5 nov 2012.

  1. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Köpte nyligen en rekonditionerad TF101 och efter ett par veckors användande upplever jag ett par buggar.

    För det första händer det att ljudet försvinner. Märkte detta tydligt då jag först lyssnade med ett par lurar och sedan bytte till ett par andra. Inget ljud, varken med eller utan lurar.

    För det andra händer det att jag upplever mikro-frysningar då plattan varit i gång ett tag och jag har växlat runt mellan Gmail, browser och ett par appar. Då låser sig allt en kort sekund, händer ungefär var tionde sekund, märks tydligt då man skrollar i en browser eller i inställningarna eftersom skrollningen avbryts och man måste lyfta fingret och börja om.

    För det tredje, och detta kanske inte är en bugg utan bara något som jag stör mig på, så bootar plattan då plattan är avstängd och man kopplar in laddaren.

    Problemen med ljud och mikro-frysningar försvinner om man bootar om plattan, men detta är ju inget man vill hålla på och göra. Jag har provat andra romar och har konstaterat att åtminstone problemet med mikro-frysningar förekommer även där. Är det värt att försöka reklamera plattan eller är de här problemen något man får räkna med?
     
  2. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Kan du reklamera den så är det nog en bra väg att gå. Vänta bara tills den börjar suga ur batteriet genom att reboota och hänga sig lite när som, helst när den ligger i en väska och du inte ser den. Eller när den får för sig att starta om när du är mitt uppe i något.

    Eller så nedgraderar du till hc och får en stabil platta...
    Jag är själv lite purken som du hör, det är en jävligt bra platta när den funkar som den ska men den bestämmer själv när den ska göra det.

    Vilken version kör du - .24 eller. 27?
    För min del var plattan stabil på. 24 men snabbare och tidvis opålitlig med. 27
     
  3. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Åh, äntligen en till som har ljudproblem med traffan! När mitt ljud försvinner brukar det håller på och knäppa i högtalarna, oavsett om det borde komma något ljud eller inte, eller vilken volym som är inställd. Reboot löser problemet.
     
  4. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Att den bootar när man sätter i sladden är irriterande men inte någon bugg.


    Jag kör en ROM med Jelly Bean och öveklockat till 1,4 ghz, fungerar utmärkt och är mycket snabbare än stock.
     
    thompo gillar detta.
  5. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Kul att man kan glädja någon ;)
     
  6. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    OK, då fick jag det bekräftat.

    Vilken JB-rom kör du? Och hur påverkar överklocken batteritiden?
     
  7. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER


    Jag använder denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=30830356


    Jag har inte fört några anteckningar om batteritiden men den tar nog slut lite fortare nu, men det är inget drastiskt.

    /hulle.
     
  8. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Låter fint. Vissa som flashar in JB verkar ha problem med att ljudet försvinner efter att plattan varit i viloläge. Är det något du märkt av?
     
  9. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nej det är inget jag har märkt. Men jag måste erkänna att jag inte använder ljud på den så ofta, främst surf och eböcker.


    /hulle.