Fråga: Flera mailkonton, men hur sätta jag vilket konto som dafault?

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Wide, 22 nov 2016.

  1. Wide

    Wide Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har 3st konton tillagt i mailen.

    Men vill ha ett av dem som default , men hittar inte var jag kan ställa in det?

    Det verkar vara det kontot som ligger "högst" i listan som blir default?!. Måste väll gå att välja :)
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det skulle underlätta om du skrev vilken mail-app du pratar om. Är det Sonys egna? Om det är Sonys egna mail-app så är det bara att gå till mail-appen --> Meny (tre prickar) --> Inställningar --> Tryck på kontot som du vill sätta som default --> Kryssa i "Default account" eller vad det nu kan tänkas stå
     
  3. Wide

    Wide Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    :), ja missade det. Det är självklart sony egna. Men hittar inget ställe att kryssa i default efter dina anvisningar. Skitkonstigt.. :(
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det kan skilja sig från Xperia-mobil till Xperia-mobil. Mail-appen skickar mail från kontot som du befinner dig i. Så säg att du står i inkorgen för ett Hotmail-konto och skapar ett nytt mail så kommer mailet skickas från Hotmail-kontot. Om du står i inkorgen för alla konton så skickas mailet från det första kontot i bokstavsordning.

    Det här är en av anledningarna till att jag bytte till en annan mail-app. Jag tycker Sonys egna mail-app strular lite för mycket. Jag skulle rekommendera Gmail eller Outlook som du hittar i Google Play.