Tips: Förbättra batteritiden på S6 edge

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av Sulan_73, 29 maj 2015.

  1. Sulan_73

    Sulan_73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag måste bara dela med mig av denna upplevelse ,....
    Som en del andra hade jag samma ,att google tjänster låg högre än skärm användning ,trots att jag hade fabriksåterställt telefonen
    efter uppdateringen jag gjorde så här : Gick till batteriet ,klickade på google tjänster ,lite klickande så stängde jag av plats tjänster för allt där ,,och jag säger bara en sak OMG vilken skillnad på batteri tid ,jag laddade telefonen igårkväll (Torsdag) vid 16:00 och nu idag vid denna tiden 21:28 så har jag 88 % kvar på batteriet ,Skärmtid 1:50 minuter ,..
    Jag kan säga att jag har surfat imorse mellan 5:10 - 5:30 ,sen mellan 8:30-9:00 samt 11:30-12:00 på jobb ,sen nu ikväll ca:1 timme ,lite samtal en jäkla massa sms ..
    Ville bara dela med mig av detta pga ,vid samma användning innan så hade jag legat kanske på 50 % nu vid samma tid ,Hoppas jag kan hjälpa någon ...
    Ha en trevlig fredag och helg ..
     
    Tråget gillar detta.
  2. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Det är något som jag tänkt på tidigare, GPSen söker efter position väldigt ofta.
     
  3. Sulan_73

    Sulan_73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det stämmer faktiskt ,när jag kollade lite närmre på gps ,så är den vaken väldigt många gånger i timmen ..