Första android mobil - vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av enQuiLa, 7 feb 2016.

  1. enQuiLa

    enQuiLa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    Är så fruktansvärt less på både iPhone och tre.se.
    En riktig avsky till båda två som företag och produkter.

    Jag vill gå över till Nexus 6p och Vimla. Känns som de är det absolut bäst men jag har ingen aning om det stämmer i verkligheten.

    Nexus 6p verkar helt enkelt bäst och har det som önskas, det som spelas mest roll är prestanda och batteritid. Och som inte försämras med mer än 50% efter ett års uppdateringar som sletna iPhones hela tiden gör.

    Vimla har ett skitbra abonnemang som jag kan få för 140 kr i månaden med 50% första tre månaderna. Då ingår 60 samtal + 600 SMS/MMS, 7 gb i månaden. 20 gb bonus surf. Återstående mängd sparas och förbrukas inte varje månad. Surf stängs inte av vid förbrukad mängd. Ingen bindningstid.

    Finns det något som slår det här?

    Tack på förhand.

    //Moderator edit.
     
    Last edited by a moderator: 7 feb 2016
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hej och välkommen till Swedroid! Hoppas du kommer trivas och väljer att stanna - det är det värt!

    Nexus 6P är i mina och mångas ögon den bästa Androidtelefonen som finns sett till flera faktorer, och en av dessa är ju rent Android utan massa trams från andra tillverkare.
    Som det ser ut är Vimla nu en av de bättre operatörerna med sitt omändrade tänk kring mobilsurf och man kan bara hoppas att andra operatörer hakar på.

    I denna forumdel skall ingen köp- och säljaktivitet bedrivas, det finns en separat underforum för detta ändamål men för att komma åt den delen krävs det att man har minst 50 postade inlägg samt att man varit medlem i minst tre månader. Försäljning via PM är tillåtet oavsett. :)
     
    Honda, enQuiLa och chraist gillar detta.
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 479
    Mottagna gillanden:
    1 040

    MINA ENHETER

    Tänk på att vimla går i Telenors nät. Kolla så du har täckning där du behöver det. Telefonen du valt är helt ok.