Fråga: Förstagångsköpare smartklocka

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Turbolover, 15 nov 2016.

  1. Turbolover

    Turbolover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej.

    Det är så att jag funderar på att köpa mig en smartklocka, har mest kikat på Gear S2 Classic. Vet att S3 kommer ut snart men tycker det är lite mycket pengar för en klocka. Tycker inte den känns värd nästan dubbla priset. Jag vill ha en mest för att det verkar vara smidigt och det är kul med prylar :P

    Hur som helst hur länge kan man räkna med att en smartklocka håller? Då tänker jag på batteri och skärm främst, och kommer de finnas möjligheter att byta batteri och skärm i dem vid behov om nått pajar precis som med mobiler(kanske redan går men inget jag sett)?

    Man får ju ganska mycket analog klocka för pengarna som en smartklocka kostar. Min nuvarande klocka har jag haft i 16 år och använt till och från. Räknar ju inte med att en smartklocka håller så länge givetvis eftersom tekniken går framåt osv. men i alla fall 4-5 år vore ju bra, kostar ju några spänn ändå :)

    Tacksam för svar
    Mvh :)
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Om vi ska snacka kvalitet så finns det inget på marknaden av smart watches som slår Huawei Watch. Bara det att den kör med Safir glas säger rätt mycket. Praktiskt taget repsäker skärm.

    Batteri ska gå att byta rätt lätt och kan tänka mig att det håller i runt 2 år innan ett byte är aktuellt. Man brukar räkna med runt 500 laddningar sen börjar batterier bli lite sämre med tiden. Sånt man får känna av.

    Skärm har jag inte hört ska bli dåligt med tiden. svårt att säga helt säkert när dom flesta klockor inte är så gamla än. Men som det ser ut hittills inget att oroa sig för.
     
  3. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Problemet är nog inte att den går sönder (om man inte slår sönder den typ) utan att den blir omodern rätt fort, såväl som andra mobila teknikprylar.
     
    Cupid gillar detta.
  4. HomieX

    HomieX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb
    ROM:
    stock
    Telefon 2:
    Galaxy watch 4Classic LTE 46mm
    Omodern, hur ?
    Gammal och sliten eller plötsligt blir slö osv ?
    För vad jag förstår så ska de ju fungera med nästintill alla Mobiler som finns idag och många år framöver.
    I alla fall Android mobiler som kan ha Samsung Gear appen installerad.
    Då kan du ju byta urtavla precis när du vill hur många gånger du vill...
    Sen går det ju byta armbanden till olika stilar och färg så möjligheterna är ju ganska stora.

    Men börjar du däremot att sukta efter nästa års modell så blir den ju gammal ganska snart. ;)

    Jag har iaf planer på att ha min Gear S3 många år framöver... :)

    /Homie
     
  5. phileee

    phileee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Har köpt 3 armband till med s3a o med hundratals urtavlor så får jag olika looker. Istället för att behöva köpa ny klocka då jag tröttnat på dom efter 1 år. Pengasparande säger jag ;)
     
  6. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har en Gear 2 sedan kanske lite mer än 2 år tror jag. Den fungerar lika bra nu som då den var ny. Tanken jag har är att istället byta telefonen eventuellt till någon Huawei modell. När klockan var ny gick det bara att köra den ihop med Samsungs telefoner. Men hur är det nu? Har tekniken suddat ut den gränsen med mjukvara som kan stoppas i andra Androider för att kunna använda klockan i annat telefonmärke. Eller är det så att Samsung fortfarande har ett sådant grepp om oss konsumenter att det inte går?