Fråga: Funderar på en Nexus 7 (2013)

Diskussion i 'Google Nexus' startad av maccswe, 15 jan 2015.

  1. maccswe

    maccswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Kommer från Appleträsket och tänkte köpa min första Android platta.

    Är helt ny på Android och har princip aldrig lekt med det mer än 20 minuter. Har aldrig varit lockad av Android då jag aldrig har gillat utseendet. Nu när Lollipop har kommit har jag mer och mer fattat tycke för det. Gillar det nya designspråket.

    Så tänkte mjukstarta med en Nexus 7 för att se om jag fastnar. Så varför skriver jag här?

    Jag vill helt enkelt veta om det är en bra surfplatta. Den kommer mestadels användas av mig och min dotter. Flyter Lollipop bra på den? Och visst kan man ha flera konton på en sådan?

    Går det att uppdatera till Lollipop nu eller måste man roota och hålla på? Ja ni hör ju vad för kunskapsnivå det är på mig :-)

    Är helt ny här på forumet så ska grotta ned mig om rooting och flasha och olika romar och försöka lära mig skillnaden på allt :-)

    En sak till, min dotter är inte så gammal så hon är inte så försiktig med elektronik ännu. Kollat runt lite efter något bra case som skyddar plattan men hittar nada. Har ni några tips?

    Tack på förhand!
     
  2. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jag måste säga att N7 är en kanon platta... har den till precis det som du nämner, mig själv och barnen.
    Just att den har lite gummi yta på baksidan har nog hjälpt en stor del till att den blivit tappad i backen så sällan som den har.

    Har inte provat lollipop på den än då jag fortfarande väntar på OTA uppdateringen.
    Det är en vettig platta som går att få tag i för små pengar i mitt tycke.

    Ang ett bra case så kör jag med ASUS N7 original skydd och det funkar kanoners!
     
  3. maccswe

    maccswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    Tack för svar! Låter toppen!

    Men läste i en annan tråd här att många har fått OTA till N7 redan? Skickas dom inte ut samtidigt till alla n7:or? Är ju van vid Apple som skeppar ut allt på en och samma dag.
     
  4. Stratocaster

    Stratocaster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har inte använt någon äppelprodukt så jag kan inte jämföra, men min Nexus 7 2013 wifi har jag kört Lollipop någon månad och den flyter på väldigt bra. Jag ser ingen som helst anledning till att byta ROM (trots att jag gjort sånt tidigare) för den fungerar så pass bra ändå.

    Nu är priset dessutom lagom på den så jag rekommenderar den verkligen.
     
  5. maccswe

    maccswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    Tack för svar!

    Vad kul att höra att du är nöjd! Det är Wi-Fi varianten jag är ute efter men det strömmar ju inte av dessa på nätet tyvärr. Så hoppas jag hittar en snart :-)

    Hur är batteritiden och funkar gpsen om man inte är uppkopplad till ett wifi? Om man skulle vilja ha den I bilen?
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Nej, så funkar det inte på Android. På Android är det s.k. staged rollout, d.v.s. att en viss procent får uppdateringen första dagen, sen stegar det upp. En full rollout kan ta upp till en månad om inte mer.
     
  7. Stratocaster

    Stratocaster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag använder den ca en timme per dag, mest för att läsa e-böcker (väldigt bra ljusstyrka på skärmen även utomhus sommartid) . Laddar den ungefär var 14:e dag.

    Gps:en fungerar även utan wifi.
     
  8. maccswe

    maccswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    Härligt!

    Tack för svar! Har du någon aning om man kan använda en x1 eller xbox 360 kontroll till den och spela med?
     
  9. Stratocaster

    Stratocaster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte tyvärr Någon annan?
     
  10. maccswe

    maccswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan meddela att det blev en N7á tillslut förra veckan, är jättenöjd och tack för alla tips!