Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag tycker folk överdriver lite, jag säljer mest men köper även ibland på blocket. Alltid gott smidigt till o inga problem. Man får ju se till att kolla kvittot o att det stämmer och skulle man behöva skicka så kan man ju använda paysongaranti då får han inga pengar förrän du kontrollerat varan. Tror knappast det är så många bluffare som folk här ger sken av att det är. Många som köper nya prylar och helt enkelt ändrar sig eller tyckte nått inte passar.. han kanske tyckte den va för stor tex.

    Gör som du vill men gör man på säkra sätt så tycker inte jag man behöver vara så livrädd.
     
    Ompan gillar detta.
  2. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER



    @Ompan

    Tips, så slipper du köpa en begagnad på Blocket för 4800.-

    Här har du en fabriksny Samsung Galaxy Note II LTE/4G för under femtusen.
    Titanium Grey Pris: 4979.- Faktura 15 dgr fritt är möjligt.

    Fakturaköp är ett vettigt sätt att försäkra sig om att få rätt vara - och splitter ny dessutom. Jag har aldrig handlat från Bazula tidigare men de verkar få bra omdömen och betyg hos Prisjakt. Kanske ett bra alternativ till en andrahandstelefon från Blocket.

    Som några tidigare sagt, de äldre mobilerna var säkert tryggare på sitt sätt att köpa på Blocket/Tradera. Sannolikheten att de funkade när de kom på posten (och inte hade ersatts av ett urskrapat smörpaket från säljaren) var i alla fall ganska hög. Smartphones, ja de är ju känsligare på ett annat sätt. Kanske varit rootad innan, trixad med, kanske till och med ollad. :) nej, bara skämta. Så nej... ja, ett tips iaf.

    Rättelse:

    Hoppla, här gick det undan. Var visst versionen utan 4G. Låter tipset stå kvar iaf. Kanske någon annan som har nytta av det.
     
    Last edited: 20 nov 2012
  3. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Instämmer i det mesta du säger förutom när det kommer till kapitalvaror.
    Det är tyvärr bara ett sorgligt faktum att tiotusentals köpare blir lurade varje år. Polisen lägger ner 99,5% av anmälningarna direkt. Dag efter dag luras nya köpare både vad gäller förskottsinbetalningar av hyror (för andrahandslägenheter som inte finns), till urskrapade smörpaket som skickas som "knappt använda" smartphones etc. Hästar som sägs vara 5 år och visar sig vara 15 år osv. Så kallade målvakter som tar på sig skulden för allt mot en liten skitsumma, just för att de redan sitter i finkan med 50 andra straff som väntar på att utmätas.

    Just kapitalvaror för tusentals kronor... nej, där tycker jag faktiskt man ska vara "livrädd", kolla och dubbelkolla igen. Det är inget fel i att agera smart. Men trots att folk redan vet detta, så fortsätter de ändå förskottsbetala direkt in på konton. Kanske just för att de inte vill verka "livrädda".

    Jag har själv köpt grejer på Tradera. Skulle arrangera ett jätteparty för ett par år sedan och behövde bland annat 5 st tårtfat i glas. Okej, jag går in på Tradera/Blocket och scannar av snabbt, de kanske har vad jag behöver. Och visst; hela sajten höll på att svämma över av precis det jag sökte. Hittade flera dubbletter och allt blev bara så lyckat tillslut. Framme helt och i exakt det skick som säljarna hade lovat - med undantag för en brud som hade klistrat fast en helt annan glasfot under ena tårtfatet med någon slags genomskinlig superlim. Men det gjorde inget, var ändå så billigt i slutänden.

    Visst är Paysongaranti är bra - problemet är ju bara att nästan inga säljare accepterar annat än direktinbetalning på bankkontot. Och det är just där jag uppfattar att de allra flesta blir blåsta. De kanske tänker "Okej, jag chansar. Priset är så bra. Den är säkert hel. Säljaren är säkert precis lika ärlig som jag själv är." Och vips så tusenlapparna borta i ett naffs. Fällan slog till.

    Bäst hade varit om Tradera/Blocket hade infört en nolltolerans och automatiskt deletat konton som inte accepterar Payson/PayPal - men det gör de inte. De ser mellan fingrarna eftersom de får provision på varenda försäljning. Deras reella intresse av att mota bort kriminaliteten är så gott som obefintligt. Polisen kan inte göra så mycket de heller, resurserna är ju som bekant begränsade. Så nej, jag önskar hellre att folk agerar smart och som om de vore "livrädda" redan från början. Det sparar mycket lidande och svälter ut ljusskygga element.
     
    Last edited: 20 nov 2012
  4. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är inte 4G modelen...
     
    Last edited: 20 nov 2012
  5. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Förskottsbetalning är ju inte direkt någon fälla. Då är det en risk man tar om man accepterar det. Problemet är att det finns skammare på köpsidan också. Många använder inte paypal av den anledningen. Paypal skyddar bara köparen inte säljaren. Därav de som försöker skamma via paypal måste förhala så köparen tror han ska få varan innan det är för sent att överklaga.

    Men som sagt när det gäller telefoner som Iphone så finns det många semiskammare som jag upplever det. Folk som har och säljer telefonen men ljuger om skicket för att kunna kränga det lättare. Men 95 % skammar inte så vitt jag vet. Jag vill ju gärna ha referenser och köper hellre via forum än blocket. Nu finns det ju internetgiro och annat som ger viss trygghet. Men jag undrar vilket skydd de ger säljaren egentligen?
     
  6. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig upplevt problemen ni beskriver när jag handlat från blocket! Men då är jag även försiktig, som den här killen som säljer Note 2 som jag var intresserad av, jag har kollat upp numret han angett och sökt på eniro, allt stämmer enligt beskrivningen. och är det så att jag skulle be han skicka så skulle det vara genom blockets trygga paket eller vad det heter, internetgirot, eller att jag åker ner till Örebro och testar varan live på plats helt enkelt! Det enda jag tänkte på var om man skulle kolla nåt särskilt.

    Det gör ju inget om inte mitt namn står på kvittot sen, den är ju fortfarande köpt och det man kan göra direkt är ju att jämföra IMEI-numret som står på kvittot med vad som står på mobilen. Om allt stämmer och telefonen verkar schyst i funktioner och skick så är det lugnt. Det går inte att utgå från att alla på blocket är bedragare, det är tvärtom en ganska liten procent som håller på med sånt.

    Men jag håller med om att man helst ska träffa säljaren och nogrannt utvärdera varans skick, funktion och kvitto!
     
  7. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Noggrant ska det stå.
     
  8. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    En annan grej, kan inte ni som har Note 2 4G posta lite skärmdumpar på er batteritid och hur mycket skärmtid ni har, vore intressant med en liten jämförelse mot vanliga Note 2.

    Ni får gärna berätta hur ni använder mobilen också :)
     
  9. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Någon som har köpt denna med Halebop "rubbet"? Får man ut någon hastighet med dom?

    Som ovanstående säger, posta gärna stats på batteritid och hastighet (och operatör).

    Står i valet och kvalet om jag ska köpa LTE eller inte. Egentligen behöver jag inte det men man vill ju ändå vara förberedd för det kommer ju mer och mer...
     
  10. Kurt45

    Kurt45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Jag stänger av 4G och kör 3G. Sätter på 4G när jag behöver det. Så den drar inte mycke batteri i det läget. Sen finns det redan en batteri tråd.
     
    Last edited: 20 nov 2012
  11. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Egentligen så är kvittot personligt vad jag vet. Så står det ett annat namn än ditt på så gäller det inte alltid. Nu vet jag inte hur hårda samsung eller dess återförsäljare är med detta.
     
  12. jukkas

    jukkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu landade man hemma med en grå N2 4G från teliabutiken...för tillfället på laddning..:)
     
  13. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Det här är den enda tråden för note 2 4G vad jag vet. Det finns en batteritråd men det är väl bara för de med vanliga Note 2, eller har jag fel?

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  14. nima01

    nima01 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Note4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note4
    Här är den tråden...

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85523
     
  15. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Där var den ja:-) my bad!

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  16. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Du vet att du kan redigera inlägg så slipper det bli massor med onödiga inlägg.
     
  17. snabben

    snabben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    OnePlus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    t0lte
    ROM:
    Lineage OS
    Mnja, ja har inte haft annat än strul med mitt halebop men den funkar ju att ringa med ibland iaf. Den ligger och söker mellan E/G/3g/H/H´( och även ibland 4g.) den klipper helt då den tappar 4g så kan det ta nåra minuter innan man kan ringa, och en omstart av telefonen behövs för att få tillbaka dataanslutningen.
    Igår så velade den så mycket och när jag skulle ringa så stog det att jag inte var registrerad på nätverket :) Hade stabil 4g anslutning en natt då jag kom från jobbet på parkeringstaket, 35/20, men inne i bostadsområdet så verkar inte signalerna gå fram. kanske för mycket betong som blockar. men jag har ju edge iaf i lägenheten =P. men jag tror ju att felet är lokalt och ska kolla mer på det nån dag då jag har ärende på annan ort.
    Batteritid varierar min ligger ju och söker hela dagarna efter nät så det tar säkert en del ström, men säg 36H standby och 6H skärmtid.
     
    Marooned gillar detta.
  18. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Äntligen, den är på väg från halebop

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Grattis!
    När får du den?

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
  20. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Tack
    Tveksamt imorron men på mån borde jag senast ha den

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2