Problem: Galaxy S GT-I9000 som dött vid misslyckad uppgradering.

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av GT-I9000, 19 mar 2013.

  1. GT-I9000

    GT-I9000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, har haft en I9000 som andranalle. Den har fungerat hyfsat även om jag inte använt den mer än undantagsvis.

    Nu var planen att börja använda den mer frekvent. Jag kommer resa en del utomlands. Tanken var därför att då att ha en telefon för utlandsresor med ett lokalt nationellt SIM-kort monterat. Jag behöver samtidigt ingen värstingtelefon.

    Planen var därför att snygga till den lite, har beställt ett nytt chassi. Tänkte därför också lägga på Jelly Bean.

    Telefonen rensades därför, lade på Odin på datorn. Startade upp telefonen som presenterade sig. Började en uppgradering, som av någon anledning inte ville riktigt.

    Gjorde därför senare ett nytt försök med datorn i knäet i soffa hemma. Då kommer sonen och sätter sig så sladden hoppade ur.

    Nu är telefonen stendöd. Svarar inte på laddning, presenterar sig inte vid kontakt med datorn. Går inte att starta eller få minsta livstecken ur. Går inte att få till downloading mode heller. Provat med annat batteri, men samma sak.

    Är det kört, är den bara att slänga eller vad gör man?

    Edit:

    1. Stängt alla Kies-processer och kollat att de förblivit stängda.

    2. Provat annan USB-kabel

    3. Annan USB-kabel på annan dator utan Kies men med Odin.

    4. Tagit ur batteriet, provat att sätta in det igen, anslutit telefonen på nytt till datorn.

    Datorn ger ett dovt tut-tut, till svar, som att man anslutit någon icke-kompatibel pryl ungefär.

    Vad göra?
     
    Last edited: 19 mar 2013
  2. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Jag skulle testat en jig, den kanske fixar in den i download mode.

    /Björn från S2 via Tapatalk
     
    GT-I9000 gillar detta.
  3. GT-I9000

    GT-I9000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset Björn, man lär sig något nytt varje dag. En jig är beställd från Ebay för ett par kronor. Vi får se om det löser problemet. Dyker väl upp om någon eller ett par veckor.

    Har svårt att bara kasta något som inte är fysiskt trasigt. Gillar inte heller att ge upp enkelt.

    Några nyfikna frågor,

    Hur lång tid ska en uppgradering/ominstallation ta från det att man sätter igång den?

    Är det några speciella inställningar i Odin man ska tänka på?

    Är det någon speciell version av Jelly Bean som är att föredra?

    Tacksam för svar!
     
  4. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du kan även prova OneClick Unbrick under tiden du väntar på Jigen

    http://heimdall-one-click.googlecode.com/files/OneClick.jar

    1. Om du menar att flasha från Gingerbread till Jelly Bean så, går det att göra på ungefär 10 minuter.

    2. Nej, prova att flasha med repartion urbockat först, går inte det så prova med den ikryssad.

    3. CyanogenMod 10 använd senaste stable-versionen eller deras Monthly snapshot beroende på vad som passar dig bäst.
    Själv kör jag på senaste Monthly mest för att kameran är bättre där.

    http://wiki.cyanogenmod.org/w/Galaxysmtd_Info