Fråga: Google e-post app med avisering?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av FRS05, 8 dec 2017.

  1. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Hej

    Har bytt telefon och har i samband med det börjat använda Gmail´s egna app till min e-postadress. Med mina appar innan som jag läst e-posten genom så har där alltid stått på själva app-ikonen en siffra om där varit oläst e-post. Har jag exempelvis fått 5 e-post som jag inte har öppnat så har där stått en 5:a på app ikonen. På min Gmail app står det dock inte detta utan jag får gå in i e-postkorgen för att se om där är någon ny e-post. Går det att ändra så olästa e-post står med en siffra på appen?

    Har varit inne i inställningarna men inte hittat någon sådan funktion. Anledningen till att jag vill ha Gmails egna app är att e-posten alltid kommer snabbare dit än om jag har en utomstående app. Jag har givetvis en @gmail.com adress.
     
  2. Blackjack

    Blackjack Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Jag tror att det beror lite på vilken rom du använder eller Iphone. På pure nexus så hittade jag ingen sån funktion men på touchwiz verkar dom har tagit med det. Iphone har jag tyvärr dålig koll på dock.
     
  3. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Jag har en Huawei P10 Lite om det nu hjälper något. Har aldrig sysslat med "rom" och har inte ens koll på vad det är. Men exempelvis facebook appen får "siffror på sig" när där är nyheter/födelsedag eller vad det nu kan vara. Så då tycker jag att det borde gå att få "siffror" på Gmail appen med.
     
  4. Blackjack

    Blackjack Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Jag får ta tillbaka det jag sa innan. Jag som är trött och inte tänker riktigt. Jag blandade ihop det men något annat. Jag har sökt lite på det nu och det verkar inte som det finns i gmail appen. Har kollat på XDA men det är andra som har samma problem som du.
    Jag kör med gmail widgeten på 2/3 av en av mina hemskärmar på min Samsung. Sorry, hade fel innan!
     
  5. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Beror nog lite på vilken launcher du kör.
     
  6. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Ingen aning om hur Huawei fungerar men många launchers har ju möjligheten att visa siffror och ställa in utseendet på dessa, som tex nova launcher + teslaunread.

    Sen är det här bara en ren gissning, men i gmail så kan man ha eller nuförtiden kanske de gjort det som standard för alla att man har en inkorg, sen en flik vid namn socialt, en uppdatering, en forum, en kampanjer osv där det är tänkt att saker och ting ska sorteras så inte allt hamnar i inkorgen direkt. Kanske det är så att sådant som kommer i dessa flikar inte triggar räknaren som vissa har?

    Du skulle ju kunna testa inbox(av google) som jag tycker fungerar rätt bra.


    View: https://youtu.be/VCo3zZ0P4vU