Problem: Google Play. Problem med användarnamn

Diskussion i 'Google Play' startad av Flavio, 14 feb 2018.

  1. Flavio

    Flavio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag skapade mitt Google-konto för 4 år sedan med min dåvarande e-postadress som användarnamn. Sedan dess har jag bytt internetleverantör och har därför tvingats byta adress och har nu gmail. Användarnamnet går så vitt jag vet inte att ändra men när jag gör köp på Google Play fungerar det ändå bra på min surfplatta och telefonen som jag haft fram tills nu och, även om e-postbekräftelsen på köpet inte går fram. Jag har nu köpt ny telefon (Samsung A5 2017) och när jag ska köpa på Google Play ligger min nya e-postadress som användarnamn som förstås inte fungerar ihop med det aktuella lösenordet. Det hjälper inte att ändra i inställningarna i Google-kontot där båda adresserna finns listade.

    Har någon ett förslag på lösning?
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du skriver att du har ett gammalt Google-konto och ett nytt.
    För det gamla kontot så använde du en mailadress från din internetoperatör som användarnamn. Sen bytte du internetoperatör, men fortsätter att använda det kontot även om det är hårt kopplat dit.
    Först och främst. Sluta använd det kontot. Du har inte 100% kontroll över det kontot. Ta bort det från din mobil.

    Nu har du ett nytt Google-konto som är Gmail. Bra.
    Du har lagt till kontot på din mobiltelefon och mail, kalender etc. fungerar som det ska?
    När du nu ska göra köp i Google Play så ska du skriva in lösenordet, men lösenordet är fel?

    Har jag förstått det rätt?

    Testa att göra dina köp i Google Play på en vanlig dator: Google Play
    Se till att du är inloggad med rätt konto.