Problem: Grön Kamera!!!

Diskussion i 'ASUS' startad av Julmust, 18 jun 2012.

  1. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tänkte bara kolla om det är någon annan som har eller har haft detta problemet eller om något har löst det.

    När jag startar kamera-appen så får jag en grön-pixligskärm:(. Det konstiga är att jag har inte alltid haft det här problemet. Jag förbokade Prime och fick den i första leveransen, alltså på release-dagen. Min kamera har alltid funkat hur bra som helst ända tills för några veckor sen, då den började "flimmra".

    Senast jag använde den var den 23 maj.

    Jag har googlat runt lite och hittat anledningar till både mjukvaru- och hårdvarufel. Bland annat dessa.

    Mjukvarufel:

    http://www.transformerforums.com/fo...rmer-prime-green-screen-camera-problem-2.html

    Hårdvarufel:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1556702


    Som ni ser så är det många idéer och tankar och Googlar man runt lte till och läser ännu mer så ser man att många är väldigt oense. Men de flesta skickar ju iväg sin tablet för att få den fixad vilket jag antagligen också får göra. Dock så vill jag ju helst inte detta. Därför har jag ställt frågan här.

    Bild på hur det ser ut finns i länkarna eftersom att jag inte kan posta en bild för tillfället

    Tacksam på förhand! :D

    Och förresten. Frontfacing cameran fungerar hur bra som helst och man kan byta kamera utan att något händer men ändrar man mellan ex. kamera och video så stoppas appen och hela paddan fryser.
     
  2. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Min gjorde detta en gång, men klämde till lite i överkanten där kameran sitter, och vips så fungerade det.. Inte haft problemet efter detta...
     
  3. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Klämde du hårt? Tror jag har testat det en gång innan nämligen.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nej, klämde inte särskilt hårt, men efter jag skrev förra inlägget kom felet tillbaka, så jag skickade in den på garantin, tog 7 dagar tur och retur till Brno i Tjeckien. Dom bytte kameramodul + displayen.
     
  5. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ok. Har faktiskt tänkt göra det också. Men byta dem glaset då också?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har fått precis samma fel, Funderade på att gå tillbaks med den till Siba. Vet inte riktigt hur de hanterar sådana ärenden.

    Provade att trycka lite men utan resultat, fortfarande helt grönt och korrupt.
     
  7. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Julmust:
    Jag vet faktiskt inte om dom bytte glaset på den, hade inga repor på den, så svårt att avgöra, skärmen bytte dom iaf av någon anledning..

    Cornflakes:
    Smidigast är nog om du ringer Asus, så skickar dom en budbil som hämtar den, så vida du inte alldeles precis köpt den och kan få den utbytt i butik.
     
  8. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att den utgått från Sibas sortiment och jag har inte sätt att de har tagigt in Tf700:an heller så vet inte riktigt om de har slutat med Asus Plattor helt.

    Så vet inte riktigt vad de skulle göra isåfall. De kanske skulle skicka iväg den till nått supportcenter och sen hamnar man i nått 6 veckor void utan att höra ett knyst.

    Jag använder den verkligen varje dag så tanken att släppa den ur mitt grepp för en lång tid känns hårt :/

    Det låter ju som att Asus är relativt snabba så kanske är det bästa alternativet
     
  9. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, jag blev definitivt överraskad att det gick så smidigt och snabbt som det gjorde med tanke på att grejerna lagas nere i Tjeckien.. Har mycket svårt att tro Sibas servicecenter gör något öht, kanske bara konstaterar felet och skickar vidare till Asus är min gissning..
     
  10. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Okej.. Hand down till Asus support. Måste säga att deras support var väldigt bra att ha och göra med..

    Ringde support. De fixade fraktlapp och jag fick ett Support ID. UPS hämtade min tablet i Torsdags eftermiddag, destination Tjeckien. Och tillbaks i min hand Idag Tisdag vid lunch. Reparerad och klar. Grymt nice måste jag säga.

    Nu vill jag inte släppa den ur mina händer igen :).. saknade ta mig fan den samma sekund som jag skickade den.

    Fick tillockmed tillbaks orginalådan som jag skickade den i.
     
  11. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Skickade min i fredags, hoppas att den inte fastnar någonstans nu bara... :P har en väldig otur med sånt. Frakten har iallafall gått snabbt, skickad från Leipzig igår :)