Guardians of Valor

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Denny, 15 jun 2015.

  1. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej! Det var ett bra tag sedan jag sist hoppade in här på forumet. Jag jobbar för tillfället i Bahrain och vi har precis släppt vår första produkt på Google Play! Spelet heter Guardians of Valor, är av typen Tower Defense och är Free to Play med in-app purchases.

    Jag kom att tänka på Swedroid nu när vi försöker få spridning på spelet, så tänkte att det inte kunde skada att lägga upp en tråd på Sveriges bästa android-forum. ;)

    Skriv gärna om ni har någon feedback, bra som dålig, så skickar jag det vidare till teamet.

    GoV_Feature_Screen-627x306.jpg

    Ladda ner på Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=bh.empirestudios.gova&hl=en

    Facebook: https://www.facebook.com/EmpireStudiosBH

    Instagram: https://instagram.com/empirestudiosbh/

    Google+: https://plus.google.com/u/0/b/107214956197669998973/107214956197669998973/posts

    Twitter: https://twitter.com/EmpireStudiosBH
     
    bernard gillar detta.
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vad roligt! jag gillar TD-spel så det här ska bli kul att sätta tänderna i ikväll.
    Första intrycken är lovande, jag gillar musiken, att man kan zooma om hjälten hamnar i svåra situationer och upplägget överlag. Det påminner väldigt mycket om kingdom rush men det är bara positivt i mina ögon. Jag körde bara första banan så jag kan inte uttala mig om tornen ännu men ni har iaf valt ett grymt spel som förebild.

    Tog ett par screens på ett par saker som skulle kunna fixas.



    Det är två typos i textboxen som informerar om att man skall trycka på den röda sfären för att kalla in fienderna.
    Sedan har vi en meny som har råkat komma med och som ligger över hela ui:t, längst ned till höger.
     
    Denny och bernard gillar detta.
  3. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för feedbacken indika. Det är roligt att höra att vi blir jämförd med det största TD-spelet där ute just nu.

    Vilken meny är det du talar om? Är det den gråa sfären med tre vita prickar? Det är första gången jag ser den. Jag trodde först det var relaterat till imgur. Kan det möjligtvis vara relaterat till din enhet? Isåfall, vilken är det så vi kan kolla upp det?

    När det gäller typos, vad specifikt är det som är fel? Jag är ingen engelsk språkexpert själv, men tar gärna emot tips så jag kan skicka det vidare.
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är svårt att inte jämföra det med kingdom rush med tanke på hur lika dem är. Men, varför inte göra något bra bättre om man kan ;)

    Ja precis det grå klotet nere i hörnet. Detta är på en HTC One Google Play Edition med 1080p upplösning som kör 5.1.

    Informationsrutan säger "Touch this sphere when red to send the flrst wave of enemies."..
    Jag antar att red skall vara ready, och flrst skall vara first :)
     
    Denny gillar detta.
  5. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det finns ingen inställning för att få den lilla menyn att försvinna? Så att den kommer tillbaka med swipe över kanten på skärmen eller liknande? Annars tror jag inte vi kan komma åt den.

    Med typos så syftade vi på när sfären är röd, men det kanske passar bättre med ready där. Sedan när det gäller first så tror jag det är fonten som smälter samman, men ska kolla med vår UI-kille imorgon. Det är möjligt att det är en typo där.

    Tack igen för feedbacken, jag ska kolla upp punkterna imorgon när jag är tillbaka på kontoret. :)
     
    indika gillar detta.
  6. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    nemas problemas, ska kasta mig in i det här senare idag :)

    Edit: förresten, jag har bara ett annat spel installerat och där dyker inte menyn upp. Testade att logga in och ut från google play spel men det hjälpte inte heller. Det är lite mysko för det ser onekligen ut som ett systembibliotek används för att visa den där menyn.
     
  7. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om det är så enkelt som att overrida en metod så kan ni testa det jättesnabbt : )
    Men det är ju aldrig så enkelt som det ser ut hehe
     
  9. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Snubben som sköter Android-integreringen är borta ett par dagar, så ska ta upp det med honom när han är tillbaka på kontoret. Jag har inte pillat alltför mycket med java-filerna, vill inte riskera att förstöra något. Det verkar inte vara en alltför stor fix dock. Största problemet är att vi inte har en enhet med detta problem, vi får kanske släppa en patch med högre SDK + eventuell override och se om det hjälper.
     
    indika gillar detta.
  10. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det vore najs med en timer som räknar ned innan nästa våg kommer. Eller är det den som är blockerad av den där knappen nere i hörnet?
     
  11. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Knappen nere till höger är ditt inventory om du spenderat rubies på items.
     
    indika gillar detta.
  12. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    FTP spel med IAP går bort direkt. Släng ut spelet med ett fast pris istället. Så jäkla tröttsamt med denna affärsmetod.
     
    kalleboston gillar detta.