[GUIDE] Fixa tre knapps kombot med alla programvaror

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av qwas00, 17 sept 2010.

  1. Rissnekorset

    Rissnekorset Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kopierar mitt meddelande som jag skrev i SGS3-tråden, då jag precis insåg att det var i fel tråd jag skrev.

    Följde en guide i en SGS3-tråd då jag har haft enorma problem med CM7 och force cloce och kraschar.

    Jag kom så långt som till Odin och steget att flasha den ROM som länkas i huvudinlägget. Men jag fick FAIL i Odin (ska tilläggas att jag försökte flasha rakt över CM7, lol). Och där började denna helveteresa. (Tillägg: Jag har alltså en SGS, men drog ner en ROM för SGS3 /facepalm)

    Pluggade ur USB-kabeln. Möts av "telefon--!!--dator"-symbolen. Skiten är brickad.
    Trött som jag är vill jag bara att det ska funka. Skiter i-mentalitet. Hittar denna guide på YouTube. Drar ner PIT-filen i beskrivningen av filmen. Flashar endast PIT-filen. Hoppas att det "bara ska funka" nu. Nä. Nu har jag dessutom förlorat "telefon--!!--dator". Kommer endast åt Download mode via 3-knappskombon.

    Glider in lite smidigt på XDA och hittar nästa "lösning". Att det står CAPTIVATE ONLY i CAPS LOCK!(!!11!) är ju redan där ett varningens tecken. Vad gör jag? Drar ner skiten. Kör den. Vad sitter jag med nu? Jo, en "AT&T World phone" boot screen. Nu kommer jag inte ens åt Download mode!

    Är det jig (optimisten!) som gäller tro? Har försökt med ett par knappkombinationer men utan vidare framgång än så länge.