Guide: [Guide] Roota/Flasha/Återställa Galaxy SII

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Akillles, 6 jan 2012.

  1. Eksell

    Eksell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej har en liten fråga är helt ny på det här med flashning å roms

    har rootat telefonen å sen försökt mig på att lägga in en orginal rom på min S2a.
    men det verkar stå still
    <ID:0/006> Added!!
    <OSM> Enter CS for MD5..
    <OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
    <OSM> Please wait..
    <OSM> I9100XWLSD_I9100OXXLS6_I9100XXLS8_HOME.tar.md5 is valid.
    <OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
    <OSM> Leave CS..
    <ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
    <ID:0/006> File analysis..
    <ID:0/006> SetupConnection.. så står det men sen händer det inget mer ?? HJÄÄLP.
     
  2. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hej, har fått lov att försöka få min kusins SGS2 på fötter med en custom rom. Dock verkar det vara lite knepigt att få in CWM. (Odin, Kies, Firmwares...). Finns det någon sida som har en guide som funkar till en SGS2 med 4.1.2? Gärna med fungerade länkar till eventuella odin filer. Den enda jag hittade på XDA var denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 och den verkar funka för ICS. Fungerar den till jellybean? Ambitionen är att byta till CM10 eller någon annan Custom ROM som kanske är lite snabbare. Han verkar ha haft strul med att telefonen tror att den laddar trots att den inte är inkopplad.

    Tack på förhand
     
  3. feratux

    feratux Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Har lagt in rom genom Odin. Allt gick fint men telefonen har stått med Samsung loggan i 1 timme nu.. börjar bli orolig. Går det att köra unbranded på en tre brandad telefon eller är det bara att göra om flashen?
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Håll in Volym upp + Hemknappen + Powerknappen, gör en fabriksåterställning, välj "Reboot system now"

    Och mja, det går å lägga unbranded på en branded, men inte tvärtom - tror jag, kanske eller nåt!
     
  5. feratux

    feratux Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah så det hade gått. La in Tre's rom och den starta fint med en gång. Då vet jag nästa gång jag ska blåsa telefonen iallfall.
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Eftersom att du gick från en TRE-rom till en vanlig så måste du nog med all sannolikhet fabriksåterställa mobilen via Recovery-läget efter att ha flashat in obrandade ROMen! Skönt att det funkar med TRE-romen iallafall!
     
  7. Emma_vbg

    Emma_vbg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Behöver hjälp att se vad jag kan ha missat!
    Jag har i några dagar nu suttit och pillat med min samsung galaxy s2 och kommer ingen vart!!! Blir galen snart.

    Det började med att den dog i fredags kväll för batteriet var slut, när jag sen startade den så fastnade den vid samsung-loggan och kommer inte längre.

    Jag har provat att gå in i recovery mode och göra en factory reset, ingen skillnad.

    Jag har laddat ner en ny firmware på sammobile och flashat om i Odin i fältet (PDA/AP), enligt odin så gick allt vägen. Den blev grön och det blev "pass.

    Men när jag startar den så är vi tillbaka på samma logga, men denna gång hoppar den in i recovery-mode själv och där kommer massa röd text

    Failed to mount data (no such file on directory)
    Failed to mount system (no such file on directory)
    Failed to mount cache (no such file on directory)
    Cant mount cache recovery log
    Cant open cache recovery log

    bla bla bla

    Vad skall jag göra???

    Kies är helt avstängt (inte bara programet, utan även processer)
    Jag har provat olika Odin-versioner
    Jag har provat olika firmware-versioner
    Jag har rensat data i recovery mode
    Jag har rensat cache partition i recovery mode
    Telefonen är inte rootad eller liknande

    Hjäääääälp