1. Du måste ha varit medlem i minst fyra veckor (30 dagar) och skrivit minst 10 inlägg för att skapa annonser på Swedroid. Befintliga annonser kan du däremot svara på om du är medlem. Läs reglerna.
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

[Guide] Säkra köp/försäljningar

Diskussion i 'Köp och sälj' startad av Swedroid, 27 nov 2017.

  1. Karlekskrigaren

    Karlekskrigaren Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2019
    Inlägg:
    940
    Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Telefon 2:
    12 pro max
    Alltid tänka på att denne kan ju om.den önskar anmäla telefonen stulen det är ett scenario.
    Samt varför vissa säljer med ABB är.väll oftast för att tjäna en slant dock så står dom med fakturorna framledes. Oavsett om säljaren ej betalar fakturorna så kommer tre ej stänga av mobilen.
    Så skulle jag köpa den så skulle jag se till att det är säljaren som står på ABB och även se till att ha ett ordentligt köpe kvitto med mig där jag skulle skriva ner dennes uppgifter och även imei på luren så det framför att man köpt den oöppnad av denne.
    Men är du osäker så varför ej köpa en via swedroid istället brukar alltid dyka upp något från en seriös säljare med.
     
  2. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    46
    Kollade precis min egen mailkorg eftersom jag köpte en ny telefon från Tele2 i fiol och något IMEI nummer stod inte med på kvittot så den farhågar jag beskrev ovan får jag kanske inget svar på genom att kolla kvittot.

    Utbudet är större på Blocket än här. Är på jakt efter en S24 plus och här på serdroid säljs främst Ultra varianten eftersom det här är ett entusiasm -forum där det är störst intresse för de häftigaste mobilerna.

    Tre brukar sällan ha bra kampanjer på sina mobiler så jag förstår inte riktigt varför personen ska tjäna på att sälja mobilen och behålla abonnemanget jämfört med att lämna tillbaka mobilen?
    Är det ett ovanligt problem att piratkopior av mobiler säljs i Sverige på Blocket?
     
  3. Karlekskrigaren

    Karlekskrigaren Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2019
    Inlägg:
    940
    Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Telefon 2:
    12 pro max
    Återigen personen kanske behöver få pengar och därav säljer mobilen. Samt imei nu ner skall väll alltid medfölja på kvitto eller besrällningsbekräftelse. Iaf på Telia och tre gör det det. Comviq vet jag inget om.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 372
    Mottagna gillanden:
    17 852
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tre brukar ha bra abonnemangspriser om man väljer telefon+abonnemang