Fråga: HD Voice

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av ExCeed, 28 jan 2016.

  1. ExCeed

    ExCeed Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Är lite frustrerad nu, då jag efter att jag fick ut en ny Z2 på garantin från Sony, försökt få till HD Voice i telefonen igen.
    Har haft HD voice med familjen tidigare och blev därför lite förvånad att det inte längre funkade.
    Kollade med Tele2 som infade om att följande måste gälla: både du och den du pratar med har en telefon med stöd för HD-voice, båda har Tele2 eller Comviq som operatör (har funkat med andra operatörar med…), samtalet sker i 3G.
    Allt detta stämmer, förutom 3G, då telefonen är konstant uppkopplad mot 4G, vilket dock tidigare inte varit nått problem.
    Enligt en guide som föreslår följande
    Navigate to Settings > More > Cellular Networks and enable the toggle switch for Enhanced 4G LTE Mode. However, if the toggle is missing then follow the steps provided below:
    1. Launch the Dialer app on your phone, and dial *#*#4636#*#*.
    2. Choose Phone information.
    3. Enable or select VoLTE Provisioned Flag.
    4. Restart the phone.
    5. Go to Settings " More " Cellular networks and toggle the switch forEnhanced 4G LTE Mode, and the HD Voice calling feature should now be activated on your device running Android 5.1.

    Men detta gäller väll endast för 4G.
    Nån som kan hjälpa till med att åter få HD voice samtal? Eller berodde det på att min lur var rootad och costumROM förut?
     
  2. ExCeed

    ExCeed Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Ingen av dess 63 personer som läst inlägget som upplevt nått liknande / har en lösning