Reklamation av TV - Hävning av köp
Till: [Namn på butik/företag]
Från: [Ditt namn]
Datum: 2024-02-18
Ärende: Reklamation av TV - [modellnamn], ordernummer [ordernummer]
Beskrivning av problemet:
Den [datum] köpte jag en TV av modell [modellnamn] från er butik/företag. Den [datum] upptäckte jag ett fel på TV:n och reklamerade den till er. Den [datum] lämnade jag in TV:n för reparation.
Reparationstiden:
Det har nu gått [antal dagar] dagar sedan jag lämnade in TV:n för reparation. Jag har inte hört något från er om när reparationen kommer att vara klar.
Oskäligt lång reparationstid:
Enligt Konsumentköplagens 27 § har jag rätt att få en vara reparerad inom skälig tid. I detta fall anser jag att reparationstiden har dragit ut onödigt länge och att den nu är oskäligt lång.
Hävande av köp:
På grund av ovanstående önskar jag häva köpet av TV:n. Jag vill ha pengarna tillbaka för TV:n, inklusive eventuella fraktkostnader.
Bifogade dokument:
- Kopia på kvitto
- Kopia på reklamationsanmälan
Vänligen återkom till mig:
Vänligen återkom till mig via [e-postadress] eller [telefonnummer] inom [antal dagar] dagar för att bekräfta att ni har mottagit denna reklamation och att ni godkänner hävning av köpet.
Vid uteblivet svar:
Om jag inte får svar från er inom [antal dagar] dagar kommer jag att anmäla ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Med vänliga hälsningar,
[Ditt namn]
Click to expand...