Hjälp!!! Min nya mobil är förstörd!!!

Diskussion i 'ZTE Allmänt' startad av mommydearest, 6 okt 2016.

  1. mommydearest

    mommydearest Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpte en ZTE Axon mini på Ebay för att det var blilligare än här hemma. Fick hem den och allt var bra förutom att det såg helskumt ut på skärmen och när man skulle ta foton, det var liksom som en röntgen bild hela tiden, man såg knappt något av foton och bilder, gick igenom hela telefonen för att försöka få bort det men det gick inte, då fick jag tipset att fabriksåterställa mobilen för att se om det försvann och ja, det gjorde det, Problemet är nu bara att då försvann min playstore och google play services, Har nu i mer än ett dygn suttit och googlat och försökt med ALLT för att få tillbaka det men det går inte, har försökt att boota den också men det står på kinesiska så jag fattar ju inget, säljaren vill inte direkt hjälpa utan råder mig till att gå till en mobilreparatör och få den omflashad och dom står för kostnaden om det inte kostar för mycket. Måste jag alltså göra detta eller kan jag greja det här själv? Snälla hjälp mig, Sitter med en helt värdelös mobil just nu om jag inte kan ladda ner mina appar
     

    Bifogade filer:

  2. Mogtocke

    Mogtocke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Surfa in på www.apkmirror.com på mobilen och ladda ner både playstore och google play services. Råkade ut för samma sak själv och löste det så här.
     
  3. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Flasha in gapps
     
  4. mommydearest

    mommydearest Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    det där har jag dessvärre redan testat och det fungerade inte , varken playstore eller google play services fungerade efter installationen, det gick som sagt att installera men vid öppnandet av programmet blir det bara en vit skärm bild som jag bifogar
     

    Bifogade filer:

  5. mommydearest

    mommydearest Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    flasha in gapps? vad är det och hur gör man?
     
  6. Mogtocke

    Mogtocke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Blev det vit skärm även då du öppnade Playstore?
    Någon får rätta mig om jag har fel men jag tror inte man kan öppna google play services. När jag hade samma problem så startade jag om luren efter installation och gick in i apphanteraren och startade playstore. Funkade direkt.