Hörlurar för att flyga

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jaksan, 21 mar 2024.

  1. Jaksan

    Jaksan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag ska ut på en lång flygresa och letar efter ett par hörlurar med bra ANC och som är sköna. Har Ett par billiga srythm nu som är skräp. Saken är väl att jag väldigt sällan använder lurar annars då jag föredrar tws när jag är out and about. Så de riktigt bra lurarna är lite overkill. Finns det något bra alternativ för mig? Komfort och ANC är nog prio
     
  2. Koti

    Koti Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8
    Platta:
    iPad pro 11" 2020
    Jag har personligen bara testat sony wf-1000xm3 och Jabra 75t och tycker att Sonys hade klart bättre ljud, inte så att Jabra hade dåligt ljud men föredrog Sonys för ljudets skull bara samt att deras ANC var bättre. Med det sagt så var komfort mycket bättre på Jabra och jag föredrog faktiskt Jabra pga det.
     
    pacman gillar detta.
  3. vandahl9

    vandahl9 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    284
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Jag har kört med stora blaffiga ANC-lurar tidigare men ville gå lite mer "light" nu.

    Mitt val föll därför på Marshall Major IV och dessa är ej overear utan onear och utan ANC. Funkade väldigt bra och tar inte så mycket plats samt stänger ute ljud väldigt bra för den här sortens lurar.

    Köpte mina förra veckan på medlemsdeal på Komplett för 890kr så de är ju också väldigt prisvärda.
    Sanslös batteritid på 80h och väldigt bekväma att bära över lång tid utan att öronen blir varma.
    Fanns ju nu även i en läcker mörkbrun färg istället för de vanliga svarta och det fick mig att slå till!

    Lycka till!
     
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 505
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    du kan aldrig gå fel på komfort med bose quietcomfort. ANC är bland marknadens bästa.
     
    Kristy och kupster gillar detta.
  5. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Håller med. Sån jävla skillnad med Bose. Flyger inte ens en timmesflygning utan mina
     
  6. joker1976

    joker1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    Jag tycker on ear lurar tar för mycket plats när jag reser. Mina Ugreen Hitune T3 Har tjänat mig väl nu på flera långresor. Bra ANC för att vara TWS och kostar inte skjortan.
     
  7. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag har både Bose over-ear och Sony in-ear och använder bara Bose när jag flyger utanför Europa. Sonyn (wf-1000xm3) fungerar väldigt bra på kortare resor, men är lite obekväma att ha i många timmar.

    Jag har gamla trådade Bose-lurarna, men tråd är ju inget bekymmer på flyget.

    Jag anser att bägge dessa lurarna är riktigt bra. Var på väg att köpa Bose även på in-ear, men jag gillade faktiskt Sony bättre på dessa.
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 374
    Mottagna gillanden:
    17 854
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag har också ett par Bose QC hörlurar och har flugit några gånger med dom. Den enda gången jag fått "problem" med dom var när jag flög propellerplan. Då kunde inte ens NC ta bort ljudet från motorn under starten. Propellerplan låter extremt mycket under starten. Annars håller jag helt med om att NC på Bose är väldigt bra