Honor 8 laddar annan enhet

Diskussion i 'Honor' startad av cHRiss414, 22 jun 2017.

  1. cHRiss414

    cHRiss414 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Z3Tablet
    Min telefon har den där USB anslutningssymbolen uppe till vänster rätt ofta. Den säger att den laddar en annan enhet. När den gör så här så tar den inte emot laddning själv och kräver omstart. Någon annan som har samma problem eller har en lösning?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Förmodar att det endast är vid laddning du menar? Har du testat med olika kablar, så kabeln inte blivit dålig? Alternativt kan du ha smuts i porten, så testa rensa den också.
     
  3. chrissoid

    chrissoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är inte vid laddning. Bara random, olika varje dag. Ibland inte alls, ibland hela dagen. Ibland kommer det och går under dagen. Men när det är så, då tar den inte emot laddning. Riktigt skumt
     
  4. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det alternativet, att ladda en annan enhet, får man när man kopplar telefonen med usb-kabel till en annan enhet som kan ta emot laddning (exempelvis en dator, annan mobil, extern hårddisk som kan laddas). Det dyker upp som ett valbart alternativ om man går in på alternativ över vad som ska hända med telefonen då man anslutit den.

    Om du får upp den symbolen/meddelandet utan att du anslutit en usb-kabel så är det något fel på telefonen. Gör en återställning och se om det löser problemet. Annars så kontaktar du Huawei.

    Valet att ladda en annan enhet kan du ha kommit åt någon gång då du anslutit telefonen till exempelvis en dator och sedan har valet sparats av någon anledning. Om detta dock uppstår utan att du har anslutit en kabel i anslutning till att symbolen/meddelandet dyker upp så är det något som är fel...
     
    cHRiss414 och bernard gillar detta.
  5. cHRiss414

    cHRiss414 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Z3Tablet
    Ja,det är ett bra tag kvar på garantin. Jag köpte den begagnad och återställde den direkt trots att den var det redan. Aldrig haft den i datorn, men nu är symbolen där, när jag skriver etta. När jag ska ladda den så klickar jag på symbolen, väljer att den enbart ska ladda. Sen skyndar jag i med laddaren innan den slår om till att ladda en annan enhet, annars tar den inte laddning. Men jag har kommit runt att behöva starta om den iallafall
     
  6. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Något är fel. Bara att vända sig till Huawei och hoppas att de tar sitt ansvar.