Honor 8 skärmproblem

Diskussion i 'Honor' startad av smarreh, 10 dec 2016.

  1. smarreh

    smarreh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej,

    Jag har ettmärkligt problem med min honor 8 vilket är att ljuset eller själva gamman på skärmen ändras när den utsätts från utomstående ljus, tex en lampa, det svarta på skärmen blir då mer grått. Det är alltså inget med brightnessen som ändras då den automatiska är avstängd.

    Jag har testat systemåterställning men samma fel kvarstår, vet inte om det är mjukvaru eller hårdvarufel, någon som har något tips eller märkt något liknande med sin honor 8?

    Mvh Mårten
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 829
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @smarreh@smarreh Hej och välkommen till Swedroid.
    Det är inget fel på din Honor 8, det är en feature på Huawei och Honor som ska öka läsbarheten utomhus och i starkt ljus och jag tror inte det går att stänga av.
     
    smarreh och chraist gillar detta.
  3. smarreh

    smarreh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    @220volt@220volt Tack så mycket för ditt svar :) känns skönt att veta att det inte är något fel på telefonen. Jag kontaktade Honor-supporten som dock inte kände till detta och menade på att skärmen aldrig ska ändra sina inställningar såvida man inte har automatisk brightness påslagen. Jag hoppas dock att de släpper en möjlighet att få välja denna funktion själv då det ser gräsligt ut på mörla bakgrundsbilder :/
     
    220volt gillar detta.
  4. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag har också märkt av detta, framförallt i Tapatalk då jag kör med mörkt tema. Riktigt störande i början, nu tänker jag inte så mycket på det längre.

    Edit: Nu vet jag varför jag inte tänkte på det längre. Jag hade stängt av det... ;)

    Om du aktiverar "Utvecklaralternativ" i inställningar, så finns det en bock att klicka ur när du sen går in där, "Öka läsbarheten i solljus"

    För att aktivera Utvecklaralternativ, går du in i Inställningar -> Om telefonen, sen trycker du upprepade gånger på raden där det står "Version" följt av ett nummer, tills det står att du är utvecklare.

    Backa sedan ett steg tillbaka till menyn "Inställningar", och då finns det en meny som heter Utvecklaralternativ.
     
    Last edited: 10 dec 2016
    Englund81, Xdroid, Finskpinne och 2 andra gillar detta.
  5. smarreh

    smarreh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    @jollelund@jollelund äntligen, tusen tack för hjälpen, det fungerade utmärkt :)
     
  6. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Tackar för tipset!:cool:
    Älskar Swedroid ibland alltså! Så ball när man springer på en lösning på ett problem ibland som inte ens haft :P hahaa :D
     
    bernard gillar detta.