HTC One X nu 8v levtid hos Tre

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Avarell_Dalton, 15 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har sedan min beställning den 12:e mars varit i kontakt med 3 i princip varje dag, dels för att jag vill ha lite mer info angående abonnemanget och dels för att jag ville erhålla saker de informerat om skriftligt. En sak är ju rätt säker.... jag fick uppfattningen om att 3 är väldigt dodgy på att svara på frågor. Angående telefonen HTC *One X som beställts så fick jag veta att jag inte heller är med på första batchen. Med andra ord vecka 18 om allt går bra. Ringde 3 idag igen för att fråga om de fått ny info...det här fick jag som svar: "Ja, alltså vecka 14 ska vi få in den och du är säkert med på den 1:a batchen...eftersom telefonen inte ligger öppet bland andra telefoner så vet inte många om att man kan beställa den....och det verkar finnas många av den kvar." .... "Jaha!? Men hur kommer det sig att ni säger 8 veckor till mig när jag ringde för några dagar sen.....? " Hmmm kan jag få ditt personnr. så springer jag ner till logistikavdelningen och dubbelkollar med dem, dröj ett tag" * han lägger på och går och käkar en kexchoklad*pillar sig i naveln* skjuter snorkråkor på kollegan mittemot*... kommer tillbaka och säger:" så Nu så...ja, alltså det verkar vara många som beställer den...kan tyvärr inte säga om du är med i 1:a batchen.. " "OK!? När får ni in andra batchen?" " Det kan vi inte säga av säkerhetsskäl" ... Jag lade på luren och beställde en från phonehouse direkt istället...tssss
     
  2. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    och vad har de för vänte tid?
     
  3. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    De får tydligen in fler telefoner och på deras hemsida så garanterar de att man är med på första leveransen om man beställer över nätet... release i början av april
     
  4. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    ok, hoppas att min försäljare inte ljög, utan att han håller det han lovade och att jag får telefonen nu i veckan...
     
  5. Pachan

    Pachan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Håller med om att de verkar totalt virriga. Kan ju berätta min historia lite kort. Beställde Xperia S 6:e februari med 3 Pott 299. Några veckor senare ringer jag in och ändrar till 3 Total. När det slutligen är dags för leveransvecka och jag inte hört någonting så ringer jag in. Då visar det sig att den snubben som skulle ändra till 3 Total inte gjort det. Vilket innebär att jag inte kom med på första batchen och beskedet var då väntetid på 3 veckor. Sur som jag var så var jag inte längre intresserad av telefonen. Under dagen blir sugen på en One X och ringer 3 på kvällen och beställer en. I morse ringde jag för att kolla att beställningen blivit registrerad. Då visar det sig att jag har en registrerad order på Xperia S?!?!? Han jag pratade med skulle ändra och skicka en bekräftelse till min e-post som jag inte sett röken av än. Blir till att fortsätta telefontrakassera dem tills att man har telefonfanskapet i näven. :ehm:
     
  6. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Je, hoppas på det bästa :)

    Lite off-topic men är det en sak jag lärt mig under alla år av abonnemang hit o dit, se till att få saker skriftligt bekräftat, namn på personerna ni snackar med.... Samma gäller när man ska säga upp abonnemang, skickar alltid in uppsägningspapper med rekommenderat brev osv. Eller som förut med fax...faxkvittot gäller som bevis på att de mottagit uppsägningen osv.
     
  7. Pachan

    Pachan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ringde idag och den verkar ha registrerats... men när jag frågar hur lång leveranstid det är ungefär så säger han en och en halv vecka. Känns extremt fishy :eek: Blir till att fortsätta ringa :P
     
  8. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ringde precis till Phonehouse angående ordern jag la i lördags på HOX:en ... det som står på hemsidan att man är garanterat 1a leveransen är bullshit. Jag ahde fått vänta på batch nr 2 där med. För övrigt så släpps förta batchen den 14:e April enligt hon på kundtjänst. FFS
     
  9. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Skriv gärna detta i mobiloperatörs tråden, den om tres erbjudande. Där skriver en person som representerar phone house. Hade varit intressant att se vad han säger om det. Blir inte det falsk marknadsföring? Jag räknar kallt med att få min första leveransen. Det skriver phonehouse att jag är garanterad. Annars blir jag nog mycket sur. :mad:

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  10. chambrenoire

    chambrenoire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Telefon 2:
    Oneplus One
    Får jag fråga när du beställde din lur hos TPH? Jag beställde 12:e, på kvällen.
     
  11. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Står ju på TPH att man fortfarande ska få den "i början av april". Vilket man antagligen kan räkna med att inte få. Abonnemanget börjar ju direkt dessutom. Beställde från 3 så börjar det när man får telefonen istället.. Nackdelen är att man får brandad lur men går nog att flasha om om man vill sen.
     
  12. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    14e, strax efter lunch :D

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Beställde min i helgen tror det var fredag kväll... men att säga att den släpps i början av april är ju fel det med eftersom den snarare släpps i mitten den 14:e apr.
     
  14. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    De säger inte ens att den släpps då. Det står "leverans i början av April" vilket jag tvivlar på ;)
     
  15. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Pratade precis med Toni på chatten till Phonehouse...det var ett missförstånd på deras kundtjänst. så det som står på hemsidan är det som gäller!. skönt!
     
  16. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Snackade precis med Tre. Jag berättade för han jag pratade med och sa att jag tecknade deras 3total-erbjudande i lördags. Jag frågade honom när telefonen skulle komma och han sa att fen kommer v.15.

    Jag frågade även om abonnemanget och ebligt han jag pratade med så aktiveras inte abonnemanget förens man får telefonen, man kan alltså inte använda det innan telefonen kommer. Jag frågade om jag ändå måste betala fakturor innan jag fått telefonen, han sa då nej. Det är först när man får telefonen som man måste börja betala ebligt han jag pratade med.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nu säger Tre:s One X produktsida 4 veckor samt att telefonen går att hitta enklare nu då den ligger bland de övriga och inte under "3Provkör"

    Det måste ju vara positivt för alla som inte kom med i första batchen. 4 veckor från idag ger 9:e april

    EDIT: Fan, jag måste sluta lägga fokus på detta, jag kommer inte att orka distansen ut :P
     
    Last edited: 19 mar 2012
  18. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sant! Vänta och se är nog den bästa lösningen då datumen kan ändras från dag till dag!

    Det verkar för övrigt vara omöjligt att få tag på phonehouse. Satt i kö i en halvrimme innan jag gav upp!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  19. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Jag la en beställning hos tre idag och frågade givetvis som ni andra om leverans, han sa att det var lite oklart och berodde på htc men att den kommer om 5-8 veckor.
     
  20. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Japp det är det som är fördelen jämfört med TPH. Där får du börja betala direkt utan att ha fått någon telefon. Kul om den blir försenad 1 månad till liksom.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.