Huawei Y6 II Compact

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Anders2, 31 mar 2017.

  1. Anders2

    Anders2 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

    Är ny medlem här. Köpte en ovan nämnda telefon i Februari i år och gillar den ganska bra hittills, men däremot har det blivit en del problem vad gäller batteriet tror jag.

    När telefonen laddas och den är avstängd är det inga problem utan det går smidigt från 100%, samma vad gäller om den laddas fullt när jag kommer hem från arbetet och drar ur den när batteriet är fulladdat. Däremot är det alltid problem om telefonen är på under natten och den laddas, för då när jag drar ur telefonen så går den direkt från 100% ner till 94% på bara några minuter utan att röra den, räcker att jag dragit ur laddaren och bara gått och satt igång tex kaffebryggaren så är den nere på den nivån.

    En annan konstig sak är att jag hade den på 60% häromnatten och bara lät den vara och när jag vaknade var den nere på 42%, också märkligt mycket den sjunkit för att vara en ny telefon.

    Jag har beställt serviceärende på det men vet inte om garantin täcker sådant här? Skickar med screenshot så kan ni se hur det varit varje gång när den laddats under natten.
     

    Bifogade filer: